• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Speed triplen laatu...

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Waltsu407
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Waltsu407

New member
No Törö!!

Tos kun nyt tuli messut käytyä kaverille ja minulle jäi hyvä maku Triumph:ista... Kaveri ihastui tuohon Street tripleen (olisi hänen ensimmäinen uusi pyörä) ja minä tuota Speed Tripleä...

Elikkäs... Onko ne kovin vikaisia pyöriä? Pikku vikaa "kaiken aikaa" vai onko yhtä varmoja kuin vanhat puuhellat? Onko jollakin mennyt takuu aika umpeen, mutta on joitakin tyyppivikoja saanut takuuna?Eli mites toi huoltopolitiikka...Saako takuu aikana tehdä omia huoltoja...?Esim. Öljyt ja suodatin jne...

Lähinnä kiinnostaa, kun pyörä nyt ei ole kilpailijoihin nähden kovinkaan ylihinnoiteltu niin street triplellä kuin isoveljellään...Ja kaverini on sen verran kovempi luu kuin minä niin en uskalla huonoakaan suositella... muuten
kaboom.gif
... Toinen vaihtoehto hänellä olisi uusi Hornet...Ja kokemuksesta tiedän et laatu peli...

Tää kysymys on varmaan ollut tääl ku ei löydä niin ei löydä, mut kuitenkin...
 
nii ja unohtu vielä, et saako tohon Speed Tripleen parempia matkustajan jalkatappeja, kun kerran ovat aika "ylhäällä"... Sen tiedän et taakse nyt saisi ainakin ton matkustajan kauhukahvan mikä on iso plussa... Ja saako mitään laukkua taakse... Ei matkustajan paikalle vaan hänen taakse?
 
Ovat tuossa speedissä vaihtaneet tapit keskenään väärälle puolelle, en sitten tiedä miten kuskin jalat istuu. Ei mulla ainakaan kahden kesän jälkeen ole mitään valittamista pyörästä  
talktohand.gif


En oikeen ole päässy jyvälle tosta matkustajan kahvasta, pysyykö joku kyydissä istumalla kädet selän takana ?
 
Kaverille kannattaa sanoa, että toi street triple on tyttöjen mopo. Ihan hyvin voi harrastuksen aloitella myös speed triplellä
 
Hyvin on 2005 malli pelannut. Ei vikoja ja ajettu reilu 19000km tähän mennessä.
 
Gsg-motolla on toisenmallinen takatappisarja. Vaatinee pakoputken vaihtoa. TheS3 foorumilta selvis että jonkin japsikyykyn tappisarja käy myös suoraan. Takalaukku kiinnike löytyy ainakin Trumpan omista tarvikkeista... muttamutta. Laittaisinko ?
biggrin.gif
 
nii ja unohtu vielä, et saako tohon Speed Tripleen parempia matkustajan jalkatappeja, kun kerran ovat aika "ylhäällä"... Sen tiedän et taakse nyt saisi ainakin ton matkustajan kauhukahvan mikä on iso plussa... Ja saako mitään laukkua taakse... Ei matkustajan paikalle vaan hänen taakse?
Jos on pienijalkainen kuski niin 05-07 takatappirungot voi vaihtaa tosiaan puolelta toiselle, kunhan niistä nyppää ensin koristekolmiot pois. Isojalkaisella kuskilla ottaa kantapää kiinni. 08 pitäisi olla jo vakionakin aavistus enempi tilaa.

Yläputkella toinen vaihtoehto on GSG-Mototechnikin tapit jotka käy vakiorunkoihin ja alentaa tappeja ~5cm. Alaputkella vaihtoehtoja onkin sitten jo loputon määrä eli Sprint, GSXR jne tappirungot menee suoraan.

SW Motechilta saa tarakkaa joka tulee repsikan taakse, mutta tuota ei saa lastata kovin painavaksi koska takahäkki ei kestä mitään 30kg pizzalaukkua siellä takana.
 
Omasta mielestäni pahin murhe trumpassa on huoltopaikojen vähyys, Pks-seudulla on ainakin ihan mahdottomuus saada pyörään huoltoon alle 1kk jonotuksella. Muutenkaan huolloista ei ole kovinkaan positiivistä kuvaa jäänyt. Turku ja Hki testattu, Jatkossa pakko vielä pyörä Hämeenlinnaan
sad_orig.gif
 
Hyvin on 2005 malli pelannut. Ei vikoja ja ajettu reilu 19000km tähän mennessä.
Aika harvinaisen rumpan oot löytäny
biggrin.gif
Mitenkä niin?
23tonnia 2005:sella ja hyvin menee. Itsellä on ollut useita japseja ja niihin verrattuna laatu on aivan vastaava. erona se, että triumph vaikuttaa tukevalta kaikkialta, kun japsit antavat rimpulafiiliksen nykyään, kun kaikki on niin ohutta. silti speed triplen paino on pieni.

Trumpan kone on pitkänlinjan konstruktio ja vaikka joillakin on ollut joku kannentiivisteongelma, niin kellään ei ole ollut japsipyörien lohko halkesi/runko murtui yms kokemuksia.

trumpan kone on itse asiassa rakennettu vastaavalla rakenteella kuin valmetin dieseli. se on kolmipyttyinen, siinä on irtonaiset sylinteriputket, joka tarkoittaa, että kone on myös sitten joskus 200tonnia ajettuna mahdollista korjata täysin ennalleen kun taas japsien nilasil pinnoitukset alumiinilohkossa joka on osa vaihteistonkuorta ovat kertakäyttörakenteita.

irtonaiset sylinteriputket tarkoittavat myös sitä, että sylinterit ovat täysin ympäröity vesivaipalla kaikkialta ja sylinterin lämpöön reakoiminen on täydellistä ja muodonmuutokset pieniä. kuluminen on optimaalista.

trumpan kone voitti jonkun testin saksalaisessa lehdessä jossa purettiin 40t? tai 60t ajettuja koneita. triumph oli vähiten kulunut ja parhaiten mitoissaan.

triumphin runko on täysin pomminkestävä, kun gixxerit murtuvat routaheitossa, niin triplejä on tiedossa seinäänajettuja joissa etuputket on irti poikki, mutta runko on mitoissaan.
 
triumphin runko on täysin pomminkestävä, kun gixxerit murtuvat routaheitossa, niin triplejä on tiedossa seinäänajettuja joissa etuputket on irti poikki, mutta runko on mitoissaan.
Kerrotaan vielä ennen kuin joku muu kerkeää, että joissakin vanhoissa (-97?) T595:ssä oli runkomurtumia emäputken tienoilla ja runkoja vaihdettiin takuuseen iso liuta. Syynä oli se, että alihankkija oli omin päin vaihtanut hitsauslisäaineen helpommin hitsattavaan.

Sen koommin ei ole rungoista kuulunut valituksia.

Kommentoidaan vielä tuota Jaketin juttua, että trumpan koneessa ja muissakin rakenteissa on näin koneinssin silmin havaittavissa tietynlaista ylijäreyttä ja varman päälle suunnittelua. Uskoisin, että huollettuna ja rasvattuna kestää ajan hammasta ja kilometrejä aika hyvin.

Jousitus, jarrut ja sähköt taasen ovat samaa tavaraa kuin japseissakin, joten kestävyys/luotettavuus sillä saralla on varmaankin ihan samalla tasolla.
 
Hyvin on 2005 malli pelannut. Ei vikoja ja ajettu reilu 19000km tähän mennessä.
Aika harvinaisen rumpan oot löytäny
biggrin.gif
On laatuyksilöitä muitakin. Sprint RS - 04. Ajettu ilman ongelmia 50 tkm. Yksi ilmeisesti käyttäjästä johtuva vika on nopeus/matkamittarin särkyminen.
Kovaakin on menty, Kemorassa 1.19 parhaimmillaan. Eli kestää vaikka ei silkkihansikkain käsittelisikään.
 
no eihän noissa ripleissä oo mitään lohkoissa valuvikoja ollu eikä sivuposkien valuvikoja eikä etupumppujen vuotoja eikä sähkövikoja ym.... oikeenkun aattelee niin täydellisyyttä hipoo.

Tulee mieleeni eräs jannu joka kehu autoaan että ikinä ei oo mitään vikaa ollu....jutustelun käännyttyä jannun auton korjaustaitoihin, niin kohtahan siihen oli tehty kaikki mahdolliset/mahdottomat korjaukset
biggrin.gif


On tuossa omassakin mopossa vikoja ollu, vaikka joillain lukeman mukaan on ollut aina kunnossa ja ilman vikoja
smile_org.gif


Eipä vetästä herneitä nekkuun kommenteista.
 
no eihän noissa ripleissä oo mitään lohkoissa valuvikoja ollu eikä sivuposkien valuvikoja eikä etupumppujen vuotoja eikä sähkövikoja ym.... oikeenkun aattelee niin täydellisyyttä hipoo.

Tulee mieleeni eräs jannu joka kehu autoaan että ikinä ei oo mitään vikaa ollu....jutustelun käännyttyä jannun auton korjaustaitoihin, niin kohtahan siihen oli tehty kaikki mahdolliset/mahdottomat korjaukset
biggrin.gif


On tuossa omassakin mopossa vikoja ollu, vaikka joillain lukeman mukaan on ollut aina kunnossa ja ilman vikoja
smile_org.gif


Eipä vetästä herneitä nekkuun kommenteista.
No mikäs pyörä sinulla sitten on?

Ei tässä kukaan ole herneitä nekkuun vetämässä. Tuntuu vain joillakin olevan vielä käsitys, että koska 60-luvulla brittipyörät lucaksen sähköillä olivat paskoja ja vuotivat öljyä, niin sama on meininki vieläkin. Nykyisen Trumpan ja perinteisen "brittipyörän" välillä ei ole muuta yhteistä kuin osittain valmistusmaa ja merkin logo. John Bloor osti tuotemerkin ja aloitti täysin puhtaalta pöydältä.
 
Back
Ylös