• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

speedbikes.fi/moottoripyoria.com

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja yamapower
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eiköhän nuo ruttutukusta korjatut pyörät ole pääosin kunnossa. Kuitenkin ne katsastetaan ja syynätään ennen kilpiin laittoa. Vertaa taas sellaiseen pyörään jossa ei ole kaskoa, vaan korjataan ajokuntoon kaadon jälkeen ja myydään pois. Pysyy yksikilpisenä, tällöin ei myöskään runkoa tarvi tarkastaa/mitata. Ennemmin itse kaksikilpisen ostan, jos pidemmän ajan aikoisin pitää.
Mutta tuo on vain mun mielipide.

Eihän täällä nyt kantaa otettukaan siitä, onko kaksikilpinen huonompi vaihtoehto, vaan kauppiaan mainontatyylistä on kyse. Olisi ihan kohtuullista kyllä mainita pyörän historiasta tuollaiset seikat, jää sitten ostajan puntaroitavaksi ottaako vai ei, mutta jos ei tietoa edes kauppoja tehdessä julkaista saan ainakin itse melko negatiivisen kuvan kauppiaasta. En tiedä onko siihen mitään direktiiviä tai lakia ohjaamaan tuota informaation jakoa, mutta mielestäni hyvään kauppiastapaan se kyllä kuuluu.

Tsekkasin nuo nettimoton ilmoitukset läpi ja mun mielestä siellä oli 15:sta pyörän ilmoituksista 3:ssa tai 4:ssä maininta: Ei ajettu radalla. Ettei se nyt vissiin ihan joka pyörän kohdalla lue?
Kovin toki ilmoitus tekstit on toistensa kopioita, vuosiluvut ja kilometrit vain muutettuna, mutta eipä noissa nyt muuten mitään ihmeellistä ole.

Luulen silti, että asiaa kysyessä saa vastauksen siihen onko peli avk:oon kautta tullut vai ihan normivaihdokki.

Eikös se ole yks hailee lukeeko radalla vai ei yleensäkään noissa Nettimoton ilmoituksissa ? Millä hiivatilla sen oikein tarkistaa ? Ja jos on radalla ollut kyykkypyörä niin onpahan ollut siinä käyttötarkoituksessa mihin nuo on niinkosta suunniteltu... Vai menikö mettään ihan hirveästi  
nixweiss.gif

kyllä mä ainakin uskaltaisin ostaa pyörän tuolta, ei jännitäs yhtään! onhan tuol liikenteessäkin näkyny porukkaa joka ajaa niinku ajais radalla ja nekin sanoo ilmoituksissaan et ei revitty
nixweiss.gif

Kun kyseessä on yritys niin sitooko sitä silloin virhevastuu?

Moottoripyöräkauppaa koskee varmaan aika pitkälti samat asiat kuin autokauppaakin..?

Autokaupassa esiintyviä tavanomaisia virhetilanteita:

- Autossa ilmenee tekninen vika tai puute auto ei vastaa sitä, mitä kauppaa tehtäessä on sovittu
- Autosta on annettu vääriä tai paikkansa pitämättömiä tietoja
- Kaupan päättämisen kannalta olennaisia tietoja on salattu
- Käyttö-, huolto ym. ohjeet puuttuvat
- Auto osoittautuu huonommaksi kuin ostajalla on auton iän, ajomäärän tai kauppahinnan pe-rusteella aihetta odottaa, tai auto tai sen osa on kulunut kestoikäänsä nähden ennenaikaisesti

Back