Minä taas en väkisin väännä siihen rakoon, vaan jatkan reippaasti eteenpäin ja menen johonkin väliin pidemmällä. Tämä ikään kuin mielenosoituksena siitä, että pidä välis, otan sitten vähän enemmän etumatkaa.Kun itse olen siinä tilanteesssa että joku ei anna tilaa ruuhkassa vetoketjuperiaatteella, niin tungen aivan väkisin siihen väliin. Sen verran vituttaa ihmisten itsekäs toiminta liikenteessä. Yleensä noiden vänkyröiden itsekkyyden voittaa vain saituus ja huoli omasta omaisuudesta, eivätkä he halua vaarantaa rakkaan autonsa hipiää ja antavat tilaa.
Silloin kun takanani on moinen perseessä roikkuja, joka ei päästä omaan väliinsä ketään vetoketjuperiaatteella, päästän yleensä itseni eteen toisen joskus kolmannenkin auton (yleensä sen, joka yritti taakseni mulkun eteen). Oppii odottamaan..
Espoon Nihtisillasta Turkuun päin motarille on tyypillinen paikka, jossa kilon ramppiin liittyy keha2:lta oma haara ja vielä myöhemmin tulee toisesta suunnasta laskeva ramppi alas moottoritielle.(tyypillinen mällipäikka)
Tuossa yleensä mulkut eivät päästä kehältä tulevia väleihinsä vaan jonottavat nenä kiinni puskureissa motarille. Lisäksi puskevat ennenaikaisesti moottoritielle ennen kuin varsinainen liittymä edes alkaa. Siitä sitten vielä vasemmalle kaistalle.
Tuossa paikassa vasen kaista yleensä tyssää ruuhkaan ja oikea vetää paremmin. Välillä on hauska naureskellä kun joku luukuttaa takaa ohi ja vähän ajan päästä pumppaa vasemmalla kun äsken hänen takanaan olevat lipuvat ohi oikealta.
Kannattaa kuitenkin pitää hermot tuolla liikenteessä, sillä noita koulutettavia riittää loputtomiin, ei kannata omaa elämää ja hyvää oloa pilata moisilla.