• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Sprint ST vs. Tiger 1050

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja misterBee
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

misterBee

New member
Moi

Kovasti kiinnostaa päivittää Speedmasteriin kuutioita ja tehoja.
Roketti olisi namu, mutta pomppaa budjetista yli.

Itse en ole koeajanut kumpaakaan otsikon mallia, mutta olisiko kenelläkään heittää mitään käytännön vertailuinfoa aiheesta ?.

Olen ajanut vanhemmalla 955 ST ja viime kesä uudella Tikrulla
jos mun pitäis valita niin ehdottomasti TIKRU !!!!!

Noista valitsisin Tikrun.Koska se nykyinen on hyvä all round pyörä,enemmän kylläkin nykyään kadulle painottuneena.
Ainakin omasta mielestäni hyvän näköinen ja siinä riittää kyllä tehot + ominaisuudet vauhdikkaaseen ajamiseenkin.
Itse asiassa olen harkinnut,että Tikru olisi aikanaan seuraava pyöräni.

Entisenä Sprintti miehenä pakko sanoa että totta kai Sprint, ulkonäössä vie 6 - 0.

Köpi p****le, taas oot mennyt vaihtaan mopon! Eihän tossa oo mitään laitaa
wink.gif

Ja itään päin oot ny sitten kallellaan
062802moto_prv.gif

Koska kokemuksia ei näy paljoa olevan, heitän vanhan Sprintin missä on korkea ajoasento (varmaan -93 Tikru aika sama) kuskina arvaukseni:

Ryhdikkäämpi ja korkeampi ajoasentoa kait voi verrata automaailman maasturiin.
idea3.gif

Nykypyöristä nimenomaan Tiger houkuttaisi ehkä eniten.
buttrock.gif

Kumpaakaan päässy vielä ajamaan, mutta Sprintti ulkonäkösyistä. Moto1sen koeajoa tullu lueskeltua Tigerin kohdalta ja kehuivathan nuo paitsi katteen aiheuttamia pyörteitä. Sprintin osalta en oo vastaaviin moitteisiin törmänny. kaipa tuo koeajon myötä selviää mullekki käytännössä.

Mulla on tommonen -07 Sprint.

Se on sport touring pyörä, jolla on kiva ajaa yksin ja kahdestaan. Mukava matka-ajossa mutta silti toimii hyvin kurvailussa soolona mutkateillä tai ripeässä marssivauhdissa hiljaisella motarilla.

Se sprintin mainos missä viitataan pitkään maidonhakumatkaan pitänee paikkansa. Tuli itellä viime kesänä haettua pari tilaviinipulloa ku alko oli jo kiinni. 400 km viininhakupyrähdys on ihan Ok extempore lenkki.

Tiger saattaa olla kyllä mukavampi jossakin soraosuuksilla tai metsäautotiellä mutta ei tuo uusi Tikrukaan ole enää semmonen allroad enduro niin ku entinen malli oli. Kyllä se on katupyörä.

Pysty ajoasento on varmasti rento mutta Sprintissä asento on kans aika pysty. Se näyttää kyykyltä vaan parkissa.

Käyttötarkotus varmaan ratkasee toimivamman mallin. Molemmat on helkatin hyviä pyöriä. Jos reissaat paljon niin varmista laukkujen saatavuus etukäteen! Nimimerkillä viime kesä reppu selässä...

Juu

Kyllä käyttötarkoitus on puhtaasti asfaltille ja nätille kelille.
Ja osittain korvata Hml - Hki työmatka reitille auto.

Tuolla Speedmasterilla ei mielellään lähde motarinopeuksiin ajelemaan, mutta tuo uusi tikru tai sprint soveltuisi tuohon mitä parhaiten.
Merkkiä kun ei jostain kumman syystä haluasi vaihtaa.

Kiitos kommenteista, täytyy pyrkiä johonkin koeajoille ......

Mun entinen Tikru on Motomarketissa myynnissä , on sitten muuten varmasti riittävästi laukkuja . En välttämättä veisi uuden mallin tikrua soralle , mutta nykykuntoisilla asvalttiteillä on moni kyykky helisemässä !!!!!

Tikru oli aivan mahtava , sekosin ja ostin turboRoksun joka ei sekään ihan pöllö laite ole !
nixweiss.gif

Enpä ole Sprinttiä kokeillu, mutta Tigeriä kylläkin. Sprint ST oli toinen vaihtoehto, kallistuin Tigeriin, TUNTUI vain paremmalle, kumpaakaan en koeajanut.

Lainattu ST:stä, (Spriuntti)
sopii kyllä Tigeriinkin
>>> Se on sport touring pyörä, jolla on kiva ajaa yksin ja kahdestaan. Mukava matka-ajossa mutta silti toimii hyvin kurvailussa soolona mutkateillä tai ripeässä marssivauhdissa hiljaisella motarilla.<<<
Väittäisin, että varsinkin tuo loppuosa lauseesta sopii paremmin Tigeriin
Hyvä pyöriä molemmat, kuten kaikki Triumphit
biggrin.gif

Back