• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Sprintin savumerkit...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ducati851
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ducati851

New member
soon tää mun sprintti varmaan sellanen erikois yksilö...meinaan siinä nää pikkuongelmat tuntuu olevan vakiovarusteita ((=; onko kukaan pemmastanu 1050 myllyä,et kuinka paljon kustantaa esim:männänrenkaat ja yläpään tiivistesarja??Veto on tallella mut kylmänä antaa jo julmia savumerkkejä,ja myös ajossa jos keppiä antaa rajummin...alkaa pikkuhiljaa huolestuttaa..

Ei oo hajua hinnoista, mutta mittaa ny ne pyttyjen ohivuodot ensin ennenkuin alat osia hankkimaan. Ettei tuu tehtyä männänrengas- ja kansiremonttia ihan vaan tavallisen harmaan vesihöyryn takia.

Onko vakiovaimentimet ja vakio ECU-kartta koneessa? Joillain kartoilla käypi sen verran rikkaalla että karstaa lentää piipusta ihan ilman öljyn polttamistakin.

Öljyä ei oo kuitenkaan täytetty koneeseen liikaa? Pyörä käynyt kyljellään? 1050 hengittää ilmanputsarikoteloon ja jos on liikaa öljyjä niin työntää noi liiat öljyhöyryt tuonne koppaan. Ja sitä kautta tietty koneeseen.

Savu sinistä elikkä öljy palaa.ku ostin motoseinäjoesta myyjä sano pyörän kaatuneen jossain risteysalueella,oljy melkeen minimissä.savuttelee aika paljon kotelo aukikin,kun nostelee kierroksia,ajettu 27 tonnia.Pyörä täysin vakio

Ne on nää tehokkaat koneet sellaisia, kun annat kunnolla hanaa, niin jotain tulee myös pakoputkesta.
biggrin.gif

Tuleeko oikein sinistä savua, silloin polttaa öljyä. Jos mustaa savua, niin silloin vanhoja karstoja putkesta tai saa hyvin "kakkua".
Paljonko kuluu öljyä? Mulla RS trumppa söi öljyä tikun ylärajasta alarajaan öljynvaihtovälillä. Eli noin 3-5 dl, mikä on aika vähän.
Mulla vanha Ascona söi öljyä 1,5 litraa/1000km ja auto toimi vielä ihan hyvin, muisti vaan lisätä 800 km:n välein litran öljyä koneeseen.
Käsittääkseni Trumpan 675 on yllättänyt käyttäjiään suurella öljynkulutuksella ja olen kuullut, että niitä on ajettu niin kuivaksi, että on tullut moottorivaurioita öljynpuutteen takia.
Jotkut automerkit pitävät öljynkulutuksen remonttirajana 1L/1000km, mikä on kyllä jo aika suuri öljynkulutus.

Olikin tullut lisää juttua oman kirjoitussesion aikana.

Savu sinistä elikkä öljy palaa...savuttelee aika paljon kotelo aukikin
Joopa, eiköhän se sitten öljyjä polttele jos putsittu suodattimen koppa aukikin tulee sinistä savumerkkiä.

Tiedä sitten mitä kautta. Männänrenkaiden suuntaanhan tuo tuntuisi viittilöivän jos nimenomaan veto päällä pöllyttää enempi. Kampikammion tuulettelut voisi kuitenkin tsekata tukosten varalta, jos ei selkeitä ohivuotoja pyttyjen puolelta mittaillessa näy.

Tai jos kulutus ei ihan mahdotonta ole ja vedet pysyvät erillään öljyistä niin ajoa kesä ja talvella ajan kanssa tutkailuun.

Tuntuis et moottorijarrujen jälkeen tollauttaa et viittais ohjureihin,Yli kolme tonnia ajanu valvolainin 20/50 ja ei vielä oo alamerkis aivan kii!!

no ei se sitten hirveesti vie, kato ilmanputsari, jos on aivan tukossa, niin se imee huohottimesta tavaraa ilmaboxiin ja polttoon.

se öljy pitää tarkistaa tikku ruuvattuna pohjaan, ja pyörä tasapainossa. mielellään käyttämisen jälkeen.

itse kylläkin tarkistan siten, että en ruuvaa pohjaan, ja pidän öljyn siten, että tikun kärki hipaisee öljyä. tämä vastaa vähän yli maksimia jos ruuvaisi pohjaan. helpompaa.

kannattaa myös miettiä ajankohtaa. eli jos noinkin kohtuudella vielä kuluttaa, niin ei kesällä kannata avata. ajoa vaan, tutkii sitten talvella jos sittenkään.

Back