• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ss-cup pyörän hankinta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jyri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Täällä on kyllä uskomatonta keskustelua... Ei ole asiaa josta jollakin ei olis eriävää mielipidettä. No kai se on foorumin idea että voi vuodattaa. Minusta parasta Ducateissa on juuri kyseinen kilpasarja.

Onko muuten luokan pyörille mitään vuokratoimintaa kun oli kerran puhetta kaverin kanssa että jos onnistuisi, vuokraisi 2 pyörää, ja ajaisi yhden kilpailun. Huonommin sijoittunut maksaisi laskun, tulisi vähä motivaatiota.
smile_org.gif

Olen kyllä itsekin miettiny millainen tuo Cup peli on ajaa verrattuna vaikka B600 kalustoon, sillä olisihan se simppeli tapa koittaa harrastaa road racingia, ja varaosien kanssa ei varmaan tulisi ongelmia.

Ducati voi minun mielestäni "loistaa" silloin, kun se lyö tasaväkisessä kilpailussa vastustajansa ja tunkee henkisellä tasolla Termignonin syvälle ao. kilpaveikkojen ...rsläpeen!!  
tounge.gif
No sen takia on WSB -luokka sekä suomessa SuperBike -luokka. Siellä taas ei ole helppo eikä edullista aloittaa kilvanajoa (millään muotoa).

sanoi:
Minua hyvin vähän kiinostaa jos Virtanen voittaa Lahtisen jossain Hyosung 125-luokassa....
biggrin.gif

Ei millään pahalla, mutta se on sun henkilökohtainen h**vetti.
smile_org.gif
Mutta Virtanen ja Lahtinen voivat olla niitä seuraavia isoja nimiä tuolla WSB -luokassa (tai missä tahansa) ja ajaa todella tiukkoja kisoja jo Hyosung 125 -luokassa! Minun mielestäni tuollaistakaan luokkaa ei pidä ali-arvioida!

Täällä on kyllä uskomatonta keskustelua... Ei ole asiaa josta jollakin ei olis eriävää mielipidettä. No kai se on foorumin idea että voi vuodattaa. Minusta parasta Ducateissa on juuri kyseinen kilpasarja.
Sehän on eri foorumeiden tarkoitus ja hei! Ducati herättää AINA keskustelua!
smile_org.gif

sanoi:
Onko muuten luokan pyörille mitään vuokratoimintaa kun oli kerran puhetta kaverin kanssa että jos onnistuisi, vuokraisi 2 pyörää, ja ajaisi yhden kilpailun. Huonommin sijoittunut maksaisi laskun, tulisi vähä motivaatiota.
smile_org.gif

Tuota kannattaa kysyä Hailac Oy:stä Niko Kantolalta. Tietää varmasti parhaiten ja myös sen että jos jollakin kuskilla sattuu olemaan vuokralla laite, sillä tuollahan ollaan "sisäänpäin lämminneitä" ja kaikki tietää kaikkien jutut.
tounge.gif

Tuo on kyllä ihan kiva motivaattori.
smile_org.gif

sanoi:
Olen kyllä itsekin miettiny millainen tuo Cup peli on ajaa verrattuna vaikka B600 kalustoon, sillä olisihan se simppeli tapa koittaa harrastaa road racingia, ja varaosien kanssa ei varmaan tulisi ongelmia.

Itse ajoin molemmissa luokissa. Tosin oma mopoilu-urani alkoi 748:lla, joten V-koneelliset oli tutumpia. Enemmän piti siis opetella ajamaan Yamahalla kuin Ducatilla. Pakko sanoa että kovin erilaiset ovat, mutta ei mahdoton yhtälö ollenkaan. Ducatissa vaihteet tulee vaihtaa 8000 - 8300 rpm kohdalla, kun Yamahassa sama toimenpide hoidetaan 13200 - 15500 rpm välillä. Ja harvemin kierrokset putoavat alle 10000 rpm:n. Muuten samat periaatteet sekä niksit toimii molempiin laitteisiin.

Suosittelen lämpöisesti kokeilemista, sillä esim. tuollainen SS900:nen on yllättävän helppo ja näppärä sekä nopea laite ajettavaksi.

Täällä on kyllä uskomatonta keskustelua... Ei ole asiaa josta jollakin ei olis eriävää mielipidettä. No kai se on foorumin idea että voi vuodattaa.
Niin se pitää ollakin, ei pidä niellä kaikkea mitä "meille syötetään".

Ainoastaan eriävät ajatukset vievät kehitystä eteenpäin ... vrt. islam ja naisen asema...vaikka tietysti esimerkkinä kaukaa haettu, mutta noin periaatteessa...
wink.gif

Miksi muuten Ducatisteille on vuosi 1972 tärkeä ??... koska silloin Paul Smart voitti Ducatilla Imolan 200 mailia avaten uuden lehden merkin historiassa.. ja se kisa ei ollut merkkikisa !!!
biggrin.gif

Kivana kuriositeettina voisi ao. kisasta mainita ettei Paul Smart edes tiennyt osallistuvansa ao. koitokseen, sillä vaimo Maggie Smart oli puhelimessa, miehensä ollessa solmimassa sopimusta Suzukin kanssa, luvannut Ducatille, että kyllä meijän Pauli ajaa...meinas tulla perheriita aluksi...Paul sanoi että ei aja...mutta vaimo sanoi, että varmaan ajat kun lupasin... Paul sai muuten kiitokseksi pitää oman pyöränsä...joka nyt on nähtävänä Ducati-museossa Bolognassa...

Ei millään pahalla, mutta se on sun henkilökohtainen h**vetti.
smile_org.gif
Mutta Virtanen ja Lahtinen voivat olla niitä seuraavia isoja nimiä tuolla WSB -luokassa (tai missä tahansa) ja ajaa todella tiukkoja kisoja jo Hyosung 125 -luokassa! Minun mielestäni tuollaistakaan luokkaa ei pidä ali-arvioida!
Kultaseni ! ... se ei ole minulle helvetti vaan henkilökohtainen "TAIVAS" !!
biggrin.gif
... Olen kylläkin "vähän" poikkeava "nuori"... ja "pikkuisen" puritanisti...
cool.gif

"Nuoreksi" herraksi osaat kyllä provosoida keskustelua ihan hyvin.
tounge.gif

Museosta ei jäänyt kameraan tuo sinun mainitsemasi laitos, mutta yksi toinen jäi, sekin saattaa jotakuta kiinnostaa: http://www.mp-foorumi.com/gallery....e6b.jpg

Mutta uskohan Fabio jo. Ducati SS Cup on todellakin hyväksi suomalaiselle RR:lle ja todellakin seurattavaa kilvanajoa ja katsojaystävällistä. Useassa kilpailussa on kolmen kärki tullut maaliin parin sekunnin sisällä ja voittaja voittanut vain joillakin kymmenyksillä. Se on oikeasti jännittävää seurattavaa jo!

Viimeisessä startissa (2004, Virtasalmella) viiden ensimmäisen ero maalissa oli vaivaiset 3.9 sekuntia ja kolme ensimmäistä tuli maaliin 1.3 sekunnin sisällä. Ja mikä parasta! Kärkipaikka sekä muut sijoitukset tuossa porukassa vaihtui todella useasti pitkin kilpailua!

Kyllä noita kisoja kannattaa tulla paikanpäälle katsomaan!

Museosta ei jäänyt kameraan tuo sinun mainitsemasi laitos, mutta yksi toinen jäi, sekin saattaa jotakuta kiinnostaa: http://www.mp-foorumi.com/gallery....e6b.jpg
Justiinsa !... Mike Hailwoodin voittajamopo v. 1978 Man-saaren Formula 1-ajosta ja maailmanmestari...tai osa siitä alkuperäisestä moposta...alkuperäinen pannu pamahti loppusuoralla !

Ao. mopon virittäjä on Steve Wynne, joka osti tehtaalta aihion ja lupasi saattaa kisakuntoon... ao. mopolla Hailwood näytti Phil Read/Honda-yhdistelmälle närhen munat !!!

Vai ei jäänyt kameraan...siellä se takana pilkottaa Paul Smartin 750 Desmo...nro 16

Olitko ukko kännissä !

Vai ei jäänyt kameraan...siellä se takana pilkottaa Paul Smartin 750 Desmo...nro 16

Olitko ukko kännissä !
Tarkoitin sitä ettei jäänyt samalla tavalla "omaan" kuvaan kuin tuo Hailwoodin ajokki.
smile_org.gif

Tuota taustalla olevaa kilpuria epäilin, mutta koska tietämykseni noista vanhemmista laitteista on kovin rajallinen, en uskaltanut siitä mitään mainita.

Ja kyllä, oli kännissä, mutta en tuolla museossa, enkä myöskään tehdaskierroksella, enkä myöskään kisoissa!
cool.gif

MUTTA! Kukaan muu ei ole ollut lähdössä eikä ole ollut valmis panostamaan sarjaan, kuten Kantolan Niko on tehnyt! Valmiseen löytyy aina muuttajia ja arvostelijoita, mutta koitapa itse väsätä moinen luokka pystyyn. Väitän että jää tekemättä!

Ducati SS Cup aloitti varsin pienellä ja vaatimattomalla, mutta nyt homma on paisunut jokseenkin isoksi. On meinaan tällä hetkellä toiseksi suurin SM -kilpailujen yhteydessä ajettava luokka. Isoin on B600 -luokka (mikäli osallistuja määriä katsotaan). Tällä hetkellä nuo kaksi luokkaa tarjoavat myös eniten katsottavaa. Kummallakaan sarjallahan ei ole SM -arvoa ja B600:llakin vain Suomen Cup -arvo. Ducatilla oma Cup -arvo.

Moni haukkui ja arvosteli tuota toimintaa heti alusta alkaen (näköjään vieläkin), mutta äänet ovat vähentyneet ja ihan syystäkin.

Ja mitä tulee sisäänpäin lämpiämiseen... No kaikki ovat ystävällistä ja erittäin asiallista porukkaa, mukaan sinne sopii varmasti! Kukaan sua ei sieltä pois potki ja kaikki jeesaa toisiaan ihan varmasti! Näin on käynyt ja uskon sekä toivon että jatkossakin toimii noin. Kaikki uudet kuskit otetaan varmasti vastaan ja ketään ei hyljitä, se on varma!

Ihmetyttää että miksi aina valmiille riittää arvostelijoita ja varsinkin sellaisia, jotka eivät ole paikalle edes vaivautuneet katsomaan touhua ja eivät välttämättä omaa aiheesta juuri sitä viimeistä infoa?!?! Ihmetyttää kovasti.
TÄYSIN samaa mieltä Janin kanssa, kerrankin
biggrin.gif
. Tuollaista luokkaa Suomen road racing on kaivannut. Helppo ja vaivaton luokka aloittaa kilpaileminen. Luokan suosio kasvaa koko ajan ja tarjoaa huikeita ja tiukkoja kilpailuja.

Ja ennenkaikkea ainoa luokka Suomessa missä menestymällä saa palkinnoksi jotain muuta kuin kipon ja ruusut!

Vuokrahommaan sen verran lisätietoa, että mikäli Dammertin Markon pyörä ei mene kaupaksi tulee se todennäköisesti olemaan ensi kaudella tarjolla vuokralle, maahantuojan vuokrapyörien lisäksi.

Tomi

Ei kovin tasaväkistä kalustoa, ja Trumpalla ei taida olla radoille sopivaa kalustoa kahdella venttiilillä...
Mitä !!!?? ..en puhunut mitään nykyajan japsikopioista, vaan aidoista Triumpheista... eli 650/750 Bonnevilleistä..kyllä niillä pärjää. jos on hyvä kuski... ja ne on kaksiventtiilisiä..samoin kuin vanha Norton Commando...

Ei kovin tasaväkistä kalustoa, ja Trumpalla ei taida olla radoille sopivaa kalustoa kahdella venttiilillä...
Mitä !!!?? ..en puhunut mitään nykyajan japsikopioista, vaan aidoista Triumpheista... eli 650/750 Bonnevilleistä..kyllä niillä pärjää. jos on hyvä kuski... ja ne on kaksiventtiilisiä..samoin kuin vanha Norton Commando...
Ne vehkeet on kuule, Fabio, ruoste jo vienyt
biggrin.gif

Aaah..ihanaaaa...uusi päivä ja uudet väittelyt...

Ärsytäs Parjani mua ny edes pikkusen tämän SS-cupin tiimoilta... haen sillä välin kaffeeta...
tounge.gif
biggrin.gif

Aaah..ihanaaaa...uusi päivä ja uudet väittelyt...

Ärsytäs Parjani mua ny edes pikkusen tämän SS-cupin tiimoilta... haen sillä välin kaffeeta...
tounge.gif
biggrin.gif
Enhän mä osaa sua ärsyttää ja ei se ole kivaa. Rakentava keskustelu on asiaa.

Ei muuta kuin Fabio hommaat allesi sääntöihin sopivan kilpurin ja lähdet kokeilemaan mihin itse kykenet, noin nuorekkaana ja vetreänä herrasena. Eikös siinä olis haastetta ihan sopivasti? Varikolla jo kun olet kerran ollut niin varmasti mielesi radallekin halajaa? Lähdet näyttämään tälle "pullamössönuorisolle" ne kuuluisat närhen munat ja näytät miten Ducatia tulee viedä!

062802jumpie_prv.gif

Itse olen kyllä nyt murheen murtama ja syvästi kateellinen mies... en edes häpeä sitä myöntää... sillä tällä viikolla on myyty (huhujen mukaan) ensimmäinen 749R kaudelle 2005 radalle ja se ei tullut mulle!!!
sad_orig.gif

Ostakaa ny hyvät ihmiset multa toi Yamaha ja Mörkö pois niin köyhälläkin olis mahdollisuudet ajaa unelmiensa laitteella kilpaa! PLIIS!

Ei muuta kuin Fabio hommaat allesi sääntöihin sopivan kilpurin ja lähdet kokeilemaan mihin itse kykenet, noin nuorekkaana ja vetreänä herrasena. Eikös siinä olis haastetta ihan sopivasti? Varikolla jo kun olet kerran ollut niin varmasti mielesi radallekin halajaa? Lähdet näyttämään tälle "pullamössönuorisolle" ne kuuluisat närhen munat ja näytät miten Ducatia tulee viedä!
Kait mun nyt täytyy kertoa sulle kokemukseni BOT-ajoilta...

Innostuin v. 1989 tästä kilpasarjasta...kylmiltään ostin kisapelin ja v.1990 kävin radalla eka kertaa elämässäni... kahden harjoituskerran jälkeen osallistuin suoraan B600 luokkan SM-lähtöön (silloin se muistaakseni oli SM-luokka?)...noh aika-ajossa vedin yhdessä mutkassa pöpelikkööt...pyörä pysähty kiveen ja minä lensin pää edellä maahan... potta halkesi päähän...solisluu sanoi naks ja pari kylkiluuta kans...ajattelin että mulle riitti "kisailu" ja siirryin kaverin "sähköjänikseksi"...eli kävimme radalla harjoittelemassa ja kisoissa olin sitten varikolla "repsikkana"...
tounge.gif

Nyt olen liian paksu, kankea ja hidas jotta voisin näyttää närhen munia kenellekään...luultavammin olisin vain riski muille !!
sad_orig.gif

Noh saishan sitä painoa pois ja kuntoa kohotettua, mutta kun olen vähän saamaton ja loivaliikkeinen nautiskelija luonteeltani... motivaatiota on kyllä tallissa eli muutama kisapeli...
confused_orig.gif

Nyt olen liian paksu, kankea ja hidas jotta voisin näyttää närhen munia kenellekään...luultavammin olisin vain riski muille !!
sad_orig.gif
IIhana keskustelu!!

Jyrille: Toivottavasti saat aihion ja meet kiusaa "pienemmällä" isompia, niihän sä nyttekkin teet sen CBR600ÄFFÄSkans!
wink.gif

Janille: Toivon myös sydämeni pohjalta että joku ostaa noi sun vehkees pois ni nähtäis jotain hauskaa kisoissa. Ja ihan hyvällä tarkoitan.

Fabiolle: Käyppäs kattomassa kuinka esim Loposen Harri vie "hoikkana pienenä poikana" noita kilosia SB-pyöriä. Sääliks käy niitä pyöriä. Eikä muutoin ajele ihan mitään ihan hiljaa toi Loponen.

Summasummarum: Jatkakaa samaan malliin!

P.s. Kyl mä silti Jyri sut ens kesänä pieksin!
wink.gif

Back