Käytät vanhentunutta selainta. Se ei välttämättä näytä tätä tai muita verkkosivustoja oikein. Sinun pitäisi päivittää tai käyttää vaihtoehtoista selainta.
SS:ään saa jotain takalaukkua esim. allrightistä. Toinen vaihtoehto on Bagster-takalaukku takamatkustajan paikalle (Hailac, n. 180 €). Vetää n. 18 litraa. Kätevä vetoketjukiinnitys ja kun laukku on irti, saa kiinnikkeet piiloon penkin alle. Itselläni on sellainen, koskapa minusta telineessä oleva takalaukku on tavattoman ruma. No ei se bagsterkaan nyt kaunis ole, mutta vähän matillisempi, ja vieläpä hyvä ajossa, Ei tunnu eikä vetele kovassakaan vauhdissa.
Sitten on aina nämä lukemattomat erilaiset tankkilaukut. Repun kanssa ajaminen alkaa pitemmän päälle risomaan. Perinteisiä sivulaukkuja en muista nähneeni SS:ssä koskaan. Joitain pehmeitä sivulaukkuja voisi kyllä kokeilla, niitäkin alkaa olla monennäköistä mm. Heldillä (allright) ja muillakin.
En saanut ainakaan Allrightin tai Tuusmotorin myymiä sinänsä fiksun näköisiä pehmeitä laukkuja kovin hyvin istumaan SS:ään. Olen kyllä saattanut jollain nähdä. Joku kova perälaukkukin siihen taisi käydä, kätevähän se olisi...en vain viitsinyt itse laittaa Ostin sitten juuri tuollaisen Bagsterin takasitsille laitettavan kyttyrän käytettynä. Tuollahan se vielä pyörii hyllyssä vaikka mopo on vaihtunut.
Kysäisen tänään Hailacilla käydessäni että käykö tuo Bagster myös uuteen mopooni ja jos ei, niin pitää sitten samantien pistää jompikumpi myyntiin
Reppu selässä ajelu on tosiaa pidemmän päälle yhtä tuskaa. Itse olen pärjännyt tankkilaukulla ja takapenkille olen viritellyt tavaraverkolla repun sullottuna makuupussin suojapussiin. Halpa ja toimiva keino.
Bagsterien virallinen maahantuoja on Jutako Oy, joka toimii Keravan suunnalla. Kertoi, että takalaukut maksavat noin 130e ja merkkikohtaiset kiinnikkeet 35e. Hyvä ukko, antaa tinkata ja tulee myös vastaan! Puh. 0400-706 518
Itselläni on oxfordin tankkilaukku ja reppu. Minusta reppu sopii hyvin pitkillekin matkoille, kannattaa vaan investoida laadukkaaseen reppuun joka istuu hyvin selkään!
Mutta niistä sivulaukuista on ollut juttua mm. speedzillan foorumilla!