• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

SS750 kytkimestä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NikoL
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

NikoL

New member
Tuli näin sopivasti ennen ajokauden alkua huomattua, että kykimen työsylinteri (siitä eturattaan vieressä) päästää kytkinnestettä hieman pihalle. Onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa ongelmaa? Saako korjattua muuten kun vaihtamalla koko työsylinterin? Ja jos joku tietää mitä tuollaisen korjaus maksaa?
 
Riippuu vuosimallista. 2000 asti on kytkimen työsylinteriin saatavilla sisäosia. 2001 työsylinteri muuttui ja siihen ei ole saatavilla erikseen osia.
 
Eli kerrankin jotain iloa siitä et on vanha pyörä
biggrin.gif
. Mulla on vuosimallia 2000. Miten vaikea se on vaihtaa, ja tarviiko jotain erikoistyökaluja?
 
Tuli vaan mieleen että eikös tuohon saa jostain myös erillisiä työsylintereitä, ainakin jossain saksansivustolla olin jonkun performance-osan näkevinäni, siis ei mikään tavallinen tarvikeosa. Hintakaan ei päätä huimannut. Pitänee yrittää etsiä se sivu jostain.
 
Palataanpas tähän asiaan.

Mulla siis sama ongelma. Piti talvella laittaa kuntoon, mutta pääsi unohtumaan. Tottuneena Ducatistina kun ajan sen talven alussa talliin, ja otan keväällä ulos eikä tullut mieleenkään mikään huoltotoimenpide (kun eihän nää tarvi kun ajoa). No joo, starttasin koneen sunnuntaina ja lähdin parin sadan metrin koeajolenkille ja tuli heti pihassa mieleen koko juttu.

Mullakin kadottaa nestettä kytkimeltä juuri kiusallisen paljon. Varaosakirjasta jo totesin, että kokonaisena osana uutta tarjotaan. En avannut pakettia (kun ei ole pyörä kotona), joten en osaa sanoa tarkemmin mistä vuotaa. Työsylinteristä kuitenkin, sen huomasin viime vuonna.

Onko kellään perstuntumaa, että saako sitä purettua vai täytyykö alkaa harkitsemaan uutta? Jos uutta, niin ehdotuksia otan mielelläni vastaan.
 
Mulla vuoto loppui 900ss:n sylinterissä, kun hioin vesihiomapaperilla naarmuja pienemmiksi. Sinne pääsee hiekka ja sopivasti jyvä väliin jäädessä vetää naarmun sylinteriin. Jos tiiviste on ehjä hionta riittää kyllä.
 
Kiitos tiedoista kaikille! En ole tosiaan edes kunnolla tarkastanut työsylinteriä, ja juuri ajanpuutteen vuoksi täältä ekana kysyinkin.

Purkamisesta ei kokemusta, mutta mulla on yksi ylimääräinen originaali, toimiva malli, ei ainakaan viimekesänä vuotanut yhtään; vaihdoin tilalle MPL-tuning:in osan.

ota yhteys YV:llä, jos kiinnostaa.
No kiinnostaa, laitan myöhemmin viestiä.


Löytyy näköjään korjaussarja.
Sopivuus ? Kannattaa tiedustella myyjältä.
Saksaa en osaa kuin todella huonosti, mutta eikös tuo ole nimenomaan siihen vanhempaan, purettavaan malliin?
 
Kyselin just korjaussarjaa Hailacilta samaan vikaan. Pari tippaa oli talvella vuotanut ulospäin ja ilmauksen jälkeen taas toimi hyvin.

Hailacilla neuvo että uuden ja vanhan mallisen kytkimen työsylinterin erottaa siitä, että vanha on tasapaksu mutta uudenpi on leveämpi siitä päästä mikä on kauenpana moottorista. Itselläni on -01 mutta silti vanhalla sylinterillä.
Vanhaan sylinteriin saa kumisarjan. Hintaa en kysynyt.
Mutta jos on uusi niin se pitää heittää jokeen ja ostaa uusi. Satanen ei kuulemma riitä.
 
*snap*
Hailacilla neuvo että uuden ja vanhan mallisen kytkimen työsylinterin erottaa siitä, että vanha on tasapaksu mutta uudenpi on leveämpi siitä päästä mikä on kauenpana moottorista. Itselläni on -01 mutta silti vanhalla sylinterillä.
*snip*
Jos on -01 malli niin se on silti voinut lähteä aiemmin tehtaalta. Itselläni on loppukesästä -02 ostettu pyörä (eli "-02 malli") ja sarjanumeron mukaan tehty tehtaalla -01.

Tuo vtwinin mainitsema MPL-tuningin osa näytti asialliselta ja sekin voisi olla vaihtoehto.
 
MPL:n sivuilla taitaa hinta olla reilusti yli satasen, ebay.de:stä säkällä voi saada tosi halvalla.. itse lähestyin muistaakseni ebay:n kautta ja kysyin 'sofort kaufen' hintaa ja se oli jossain 90 euron nurkilla + postikulut. Kannattaa kysyä.
thumbs-up.gif
 
Hailacilla neuvo että uuden ja vanhan mallisen kytkimen työsylinterin erottaa siitä, että vanha on tasapaksu mutta uudenpi on leveämpi siitä päästä mikä on kauenpana moottorista.
Käyhän se tunnistaminen noinkin. Mielestäni selkeämpi ohje on, että mikäli työsylinterin ulkopäässä on 12-koloinen mutteri, niin kyseessä on uusi malli. Mikäli pääty on umpinainen, niin kyseessä on vanhempi malli. Umpinaisessa päädyssä on Ducati-logo paitsi niissä vanhemmissa malleissa, joissa letku menee päätyyn eikä sylinterin päälle.
 
STM on ainaskin valmistanut nättiä orjasylinteriä, johon kuulemma saa sisuskaluja varaosina.... Ja ON NÄTTI
tounge.gif
 
STM:n sivuilta ei oikein nähnyt kunnolla kuvaa, mutta näytti aika lailla samanlaiselta, mitä Kämnalla on myynnissä.

Vielä varmistuskysymys: Meneekö vanhan- ja uudenmallinen päikseen toistensa tilalle? Luulen siis että menee, mutta luulo ei ole tiedon väärti.

Täytyy kyllä varmaan ostaa vielä lopulta tuollainen bling-virimalli, ihan vaan kun on niin nätisti koneistettu... (Kasvattiko tämä nyt riittävästi tyypillistä Ducatisti-stereotypiaa?)

edit: On se STM kuva sittenkin ihan hyvä:
Linkki kuvaan

edit2: Tässä siis se Kämnan ihan nätti malli:
Kämna
 
Ainakin sen MPL:n mukana tulee semmonen palikka, jolla se saadaan toimimaan vanhoissa. Ilmeisesti kytkinakseli on eripituinen?

Seuraavaksi voitkin sitten alkaa katselemaan koneistettuja jalkatappeja ja kytkin- ja jarrukahvoja, kaiken hiilikuidun lisäksi..
cool.gif
 
Juu se kytkin-irrotus-akseli on erimittainen uuden- ja vanhanmallisella sylinterillä.

Eli jos kävi mielessä että laittaa vanhanmallisen korjattavan sylinterin uudenmallisen tilalle pitää se akselikin antipäivittää.

arto
 
Back
Ylös