ST mallin kate

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mihail
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mihail

New member
ST2-ST4s:ään on käsittääkseni saatavissa kolmea erikokorkuista etuplexiä. Keskikokoinen on ns. vakio.

Yksi kokeneempi motoristi väitti, ettei korkeampi plexi ohjaa ilmaa yli 100 km nopeuksissa yli kuskin, vaan päinvastoin lisäisi pyörteisyyttä ja myös painetta.

Onko kellään kokemuksia korkeamman/ matalamman version toimivuudesta normaalissa maantieajossa nimenomaan ST malleissa?

Asensin itselleni ns. Comfort kitin, joka on ihan erilainen kate ja kokemukset on hyviä tuonne 150km/h asti. Ei tuule kaulaan, niin kuin alkuperäisellä puolikorkealla vakiokatteella.

Kyseinen kitti muuttaa myös keulan ulkonäön täysin (omasta mielestäni paljon mukavamman näköiseksi) ja ohjaustangon alle tulee n. sentin paksuiset korotuspalat, jotka muuttavat ajoasentoa hieman helpommaksi matka-ajoon.

Lisäksi laitoin 14-piikkisen eturattaan ja vaihteiston välitykset tulivat Suomeen sopivammaksi. Lähtee liikkeelle helpommin ja kuutosellakin voi ajaa laillisia nopeuksia. Hinta tingittynä oli muutama satanen. Klaukkalasta M-Starilta hommasin.

t. Spagetti

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Italowestern @ Huhti. 18 2003,12:57)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Asensin itselleni ns. Comfort kitin, joka on ihan erilainen kate ja kokemukset on hyviä tuonne 150km/h asti. Ei tuule kaulaan, niin kuin alkuperäisellä puolikorkealla vakiokatteella.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Kuvan perusteella hyvän näköinen modifikaatio.
Hankitko ko. kitin myöskin M-Starista ja mitä kustansi? Onko kokemuksia tällaisten taikka vastaavien Duke-tarvikkeiden (esim. hiilikuituputkien) hankinnasta ulkomailta?

Juu siis tarkoitin, että Comfort-kitin hinta oli muutaman satasen ja senkin hommasin M-Starista.

Eturatashan ei paljoa tuossa mukana maksanut. Italiasta saa hieman halvemmalla noita samoja osia, mutta kyllä M-Starin poikien kanssa saa hinnan neuvoteltua kohdalleen ja tavaraa on yleensä suoraan hyllyssä.

Comfort -Kit sisältää uuden yläkatteen, plexin ja korotuspalat ohjaustankoon. Vaihtoon meni itseltä pari kolme tuntia. Samalla laitoin sivulaukut myös. Melkoisen kätevät ja pätevät systeemit.

Ja kuten jo totesinkin, ulkonäöllisestikin uusi keula on nyt mielestäni pirteämpi ja hauskempi kuin se alkuperäinen.

Hieman parempi satula saattaa olla seuraava hankinta, kun itsellä on lievä häntäluuvamma, joka vihoittelee aina silloin tällöin...
062802moto_prv.gif

Mulla menee ensi viikolla kanssa eturatas vaihtoon. Todella pitkät välitykset 996:ssa vakiona. Vaikuttiko eturattaan 1 piikki miten paljon kierroksiin? Ei viiteis vaihtaa takaratasta suuremmaksi kun ketjut ovat niin vähän ajetut ja eturattaan vaihdolla ei vielä tarvitse niitä vaihtaa.

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (hydesport @ Huhti. 19 2003,11:04)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Mulla menee ensi viikolla kanssa eturatas vaihtoon. Todella pitkät välitykset 996:ssa vakiona. Vaikuttiko eturattaan 1 piikki miten paljon kierroksiin? Ei viiteis vaihtaa takaratasta suuremmaksi kun ketjut ovat niin vähän ajetut ja eturattaan vaihdolla ei vielä tarvitse niitä vaihtaa.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Aika sopivasti muuttui välitys mielestäni. 6,7% tuo ero on, ja se auttoi yllättävän paljon.

Kannattaa varmaankin kokeilla ensin vain pelkkää eturatasta. Ainakin mulla on ST4s:ssä nyt paljon miellyttävämpi välitys ajella myös nelkulla mutkatietä.

Ennen vain kolmonen oli sopiva, mutta huusi turhan korkealle. Nelosvaihde tuntui taas hieman pitkältä. Nyt nelkku tuntuu oikein passelilta ja vitonen suoralla. Kutonen sitten motarilla toimii jo myös ihan jees.

Myönteistä on myös edullinen hinta tuolle muutokselle.

En tiedä, kuinka pitkä 996:ssa on vakiovälitys, mutta luulisin, että aika lähellä ST4s:ää.
062802moto_prv.gif

Tunnutpa Italowestern olevan innokas Ducatisti. Lueskelin mielenkiinnolla foorumista kirjoituksiasi mm. viime elokuulta, kun Duke oli vielä "muut merkit" otsikon alla. Liekö päivityksestä johtuvaa vai miksiköhän tuolloin liittämäsi kuvat eivät näkyneet? Näkisin mielelläni lisää kuvia Comfort-kitistä asennettuna ennen kuin sellaisen tilaan. Saisitko vaikka tähän jatkeeksi? Kiitos jo etukäteen.
033102beer_1_prv.gif

Tunnutpa Italowestern olevan innokas Ducatisti. Lueskelin mielenkiinnolla foorumista kirjoituksiasi mm. viime elokuulta, kun Duke oli vielä "muut merkit" otsikon alla. Liekö päivityksestä johtuvaa vai miksiköhän tuolloin liittämäsi kuvat eivät näkyneet? Näkisin mielelläni lisää kuvia Comfort-kitistä asennettuna ennen kuin sellaisen tilaan. Saisitko vaikka tähän jatkeeksi? Kiitos jo etukäteen.
033102beer_1_prv.gif
Morjesta ja anteeksi, kun en ollut huomannut kommenttiasi aiemmin. Katsopa tätä samaa viestiketjua ylempänä. Tuo kuva on juuri se Comfort Kit.

Ai ne vanhat kuvat ei näy enää. Varmaankin juuri foorumin päivitysten vuoksi. No, jos kaipaat ylläolevan lisäksi muita kuvia, niin kyllä järjestyy.

t. Spagetti
062802moto_prv.gif

Morjesta ja anteeksi, kun en ollut huomannut kommenttiasi aiemmin. Katsopa tätä samaa viestiketjua ylempänä.
Eipä mitään anteeksipyytelemistä; eihän kukaan näitä kaikkia aiheita ehdi jatkuvasti selailemaan.

Komfort Kitin plexi näyttää kyllä hyvältä. Ajettuani n. viikon "perusplexillä" ovat ilmavirrat olleet sen verran suotuisat, etten taida toistaiseksi hankkia uutta. Pienet korotuspalat tankoon ovat kuitenkin investointilistalla. Toivottavasti ne saa erikseen ostamatta koko kittiä.
thumbs-up.gif

Morjesta ja anteeksi, kun en ollut huomannut kommenttiasi aiemmin. Katsopa tätä samaa viestiketjua ylempänä.
Eipä mitään anteeksipyytelemistä; eihän kukaan näitä kaikkia aiheita ehdi jatkuvasti selailemaan.

Komfort Kitin plexi näyttää kyllä hyvältä. Ajettuani n. viikon "perusplexillä" ovat ilmavirrat olleet sen verran suotuisat, etten taida toistaiseksi hankkia uutta. Pienet korotuspalat tankoon ovat kuitenkin investointilistalla. Toivottavasti ne saa erikseen ostamatta koko kittiä.
thumbs-up.gif
Ne ei ole kummoisetkaan, saa työstettyä vaikka itse alumiinin paloista ja pitkät pultit tilalle, mutta kovin korkeat ei mahdu perusplexin raoissa liikkumaan. Muuten se perusplexi on ihan hyvä.

Itse halusin vain vihaisempaa ulkonäköä ja samalla tuli tuuli hieman parempaan kohtaan kypärää.
wink.gif

Moron !

Ihan kunnioitettavalla 400 km ajokokemuksella
ST:llä, vakiopleksi toimii hyvin 178cm kuskilla ainakin vielä 140 km/h vauhdissa.
Ei pyöritä virtaukset.
Olen ilmeisen outo kuski, olin ostamassa FJR:ää mutta ajoasento
oli liian pysty. Olin kuulemma ensinmäinen joka olin kysynyt
ohjaukseen madallussarjaa, onneksi ei löytynyt niin tuli hankittua
ST.

Back