ST2 tai ST4 kiikarissa.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juhana N
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Juhana N

New member
Onko ST2:ssa tai ST4:ssa jotain akilleen kantapäitä ja mihin tulisi kiinnittää huomiota pyöriä tarkastellessa / koeajolla? Aikaisempaa Ducati-kokemusta on 600 Monsterin muodossa, joka jäi vähän pieneksi. Nykyinen fillari on 1200 Suzuki Bandit. Kiva pyörä, ilmajäähykin, mutta jotenkin sieluton. Olis kiva saada taas vähän L2:sen pauketta talliin. Vähän vierastan vesipyssyjä, mutta ei kai niistä peloista pääse kuin kokeilemalla. Tai on mulla yksi vesikawa ollutkin, saksantuonti. Jäähdytysneste oli ruukunruskean väristä, vissiin pelkkää vettä. Onneksi pelkällä vaihdolla selvittiin.

Mites sitten S750:set? Tekniikkahan vissiin samaa kuin Monsterissakin.

Edittiä: Hakua toki käytin jo, ja sieltä jotain juttua löytyikin. Lisää stooria!
 
Vanhemmissa 2:ssa oli lataus ongelmia, mutta siinä 99 paikkeilla paransivat sydeemiä ja sen jälkeen ovatten varmatoimisa, kun junan vessa. ST4 ja ST4S malleissa ollut samoja kenuvipujen pinnoitusongelmia, mitä muissakin 4 venakoneissa. ST2 on kaikin puolin huomattavasti helpompi huoltaa(ja sen takia halvempi käytössä), kun nuo tehokkaammat versiot....  
033102beer_1_prv.gif


Ai niin, Ducatin vesikone käy suomen kylmissä oloissa tasaisemmassa lämmössä, kun nuo ilma/öljykoneet. Lienee pitemmän päälle viisaampi valinta vesikoneellinen...  
wink.gif
 
Pari kesää ST4:sta ajaneena voin suositella. Perusvarma laite, mukava maantiellä, eikä häpeä rataakaan.
Siis suosittelen
talktohand.gif
 
Onko siinä huoltopuolessa muuta eroa ST2:n ja ST4sen välillä ku venttiilien lukumäärässä (jos on niin mitä)? ST4ssä on vain tuplamäärä tarkistettavaa ja säädettävää siltä osin.

Itse heitin keväällä arpaa st2sen ja 4sen välillä. Päädyin 4seen lähinnä siksi, että tehoa on vähä enemmän. Vähä enemmän joutui siitä ilosta maksamaan välirahaa. Reilun kymppitonnin oon nyt ajellu sillä hankinnalla - mittarissa 47 tkm. Tällä hetkellä olen ihan tyytyväinen hankintaan, vaikka alussa oli pientä laittamista. Keinuvut oli ihan kunnossa ja venttilinvälyksetki kohdallaan. Saa nähä millon joutuu säätään.
 
Ihan vaan vinkkinä, että mun 5v täyttäny vm.2002 6500km ajettu ST4s on Vantaan Rinta-Joupilla myynnissä. Tsekkaa jos kiinnostaa. Hieno peli kaikin puolin.

Tuli hommattua Hoodee, niin jostain piti luopua. Se on justiinsa täyshuollettu eli hihnakin on vaihdettu yms.

Mukavia kilsoja vielä tosi paljon sillä edessä.

t. Spagu
 
Onhan siinä ST3 välissä.
ST2:sen tavoin helppohuoltoinen ikiliikkuja ja tehoa enempi.

..ja märkäkytkin.

mime
 
mp71:lle tiedoksi, että mm. ST2:een löytyy helposti ja HUOMATTAVASTI halvemmalla esim. nokkahihnoja, kun ST4S:ään, johon hihnoissa pätenee vielä se kuuluisa "10 vuoden sääntö" varaosissa(tai ainakin hihnoissa). Se kun tulee täysi, niin laskenevat ilmeisesti sitten hihnoja myös normaaleihin autotarvikeliikkeisiin, siis sellaisiin, jotka haluavat myydä Gatesin hihnoja(jos tarvetta ilmenee riittävästi).

Mitä siihen huoltopuoleen, vaikkapa venojen säätöön tulee, ni ST2:sessa saa sentään näpit mahtumaan sinne kriitisille paikoille, mutta meeppä työntään näppejäs ST4S:n yläpäihin...
bawling.gif
Parempi/helpompi ottaa kone irti rungosta!  
crazy.gif
Olis muutes kiva nähdä, miten ne pystyy tekemään ST4S:ään venttilisäädöt Hailacilla, siis mitä ne purkaa sieltä. Itelläni on aika sirot sormet ja silti ei taivu, ..KELE!  
sad_orig.gif
Pysyn siis ehdottomasti kannassani, että ST2 on huomattavasti mielyttävämpi masiina huoltaa. Melkein sama helppohoitoinen pannu, kun 907:ssa!  
033102beer_1_prv.gif
 
OK eli siis, just se se venojen säätö/tilanpuute tekee hankalamman/kalliimman. Saksasta saa minusta kohtuuhinnalla noita hihnoja, mutta onhan ne tietty kalliimpia ku 2v-hihnat. Omat kourat ei oo kovin suuret - saa nähä taipuuko sormet, ku eka kerran joutuu tuosta säätään. Onneksi asennussanoja on keksitty
biggrin.gif
 
mp71:lle tiedoksi, että mm. ST2:een löytyy helposti ja HUOMATTAVASTI halvemmalla esim. nokkahihnoja, kun ST4S:ään, johon hihnoissa pätenee vielä se kuuluisa "10 vuoden sääntö" varaosissa(tai ainakin hihnoissa). Se kun tulee täysi, niin laskenevat ilmeisesti sitten hihnoja myös normaaleihin autotarvikeliikkeisiin, siis sellaisiin, jotka haluavat myydä Gatesin hihnoja(jos tarvetta ilmenee riittävästi).
Tavineeko noita nyt 10 vuotta odottaa?
http://www.mc-lifestyle.com/11880/
 
Ihan vaan vinkkinä, että mun 5v täyttäny vm.2002 6500km ajettu ST4s on Vantaan Rinta-Joupilla myynnissä. Tsekkaa jos kiinnostaa. Hieno peli kaikin puolin.

Tuli hommattua Hoodee, niin jostain piti luopua. Se on justiinsa täyshuollettu eli hihnakin on vaihdettu yms.

Mukavia kilsoja vielä tosi paljon sillä edessä.

t. Spagu
Jees, kiitos vinkistä. Mutta taitaa mennä vähän budjetin yli. Lainallahan noita saa, mutta kun nyt olis just sen verran säästössä, että vähän halvempaan saisi laitettua välirahaksi ihan omaa rahaa.
 
Saako sulta myös puolikuita ja shimmejä?

mp71
Minä saan kaikkia alkuperäisiä Ducati varaosia, joille on annettu jokin varaosanumero. Hintoja voi katsoa tuolta, jos löytyy vain osalle varaosanumero: http://parts.mc-lifestyle.com. Nuo hinnat ovat kappalehintoja yksittäin tilattuna, eli jos osia enemmän kuin yksi niin säästöä tulee 5-22 €/tuote. Tilaustavaran toimitusaika on 1-3 viikkoa. Samalla syteemilla saa myös Suzuki, Yamaha ja Honda osatkin mutta niistä ei ole vain vielä hinnastoa.
 
...viereisestä pöydästä huutelen...
Samanmoisia oli minullakin ostoslistalla ehdokkaina. Sitten erehdyin ottamaan lainaan nykyisen kaltaisen laitteen viikonlopuksi.
Hienoja pelejähän nuo(kin).
 
2001 mallisella ST 4.llä ajellut parikymmentä tuhatta, mittarissa 35 tuhatta, ei ole edes venttiileitä vielä tarvinnut säätää, ehkä sitten neljänkympin huollossa. Kaikin puolin mallikas ajettava myöskin kahdestaan ja kamojen kanssa.
 
Jos Italo twini matka sportti kiinnostaa niin kannattaa myös käydä ajamassa Aprilia Futura. Itse pidän siitä kuin hullu puurosta. Kohta 17 tkm 2 kesänä takana. Twini on ainoa oikea mp moottori.
bowdown.gif
 
Tunnustan, että mullaki oli listalla myös Futura ja Falco, mutta Ducatista oli helppo siirtyä Ducatiin. Se aina paljon vaikuttaa minkälaisia yksilöitä sattuu tulemaan vastaan ja mihin hintaan.
 
Aikanaan kun enempi matkapyörää hankin, niin kauaa ei tarvinnut arpoa ST2:n ja Futuran välillä, kun ST2:n hinnalla sai vähintään ST4:n tasoisen laitteen.
 
Back
Ylös