• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Staintunen viripöntöt.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Waltzu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Waltzu

New member
Oisko arvon herroilla tietoa saako näitä
Staintunen tuotteita täältä meidän pohjolasta?
Jenkeistä noita kattelin ,olivat yhdessä liikkeessä
150 eukkoo halvemmat kun Germaaniassa.

Mutta jos rapakon takaa tilaa niin tuleekos niihin
alvit ja tullit vielä rahdinkin päälle.Jos näin on
niin sillon kannatta varmaan maksaa se kalliimpi
hinta ja tilata Saksasta,kokemuksia?
eek.gif

Jenkeistä tilatessa ostohinta + lähetyskulut lisättynä 3,7% tullia, lisäksi siihen summaan vielä alv 22%.

Omalla kohdalla sliparit tuli silti halvemmaksi tilata sieltä (two brothers), tosin tällä hetkellä ei vielä tiedetä missä ne oikein seilaa, eli se edullisuus on vielä kyseenlalaista....

Jenkeistä tuotaessa kustannus = hinta + rahti + tulli + alv. Alv lasketaan kauppahinta+rahti summasta. Rahtikulut saattavat olla yllättävänkin kalliit, toimitustapa on monesti UPS tai FedEx, jotka toki hoitavat huolinnan ja tullauksen samaan hintaan ja tavara tulee kotiovelle. Monia jenkkiläisiä kauppiaita ei ylipäätänsä kiinnosta ulkomaankauppa. Toisesta EU-maasta ostetusta tavarasta ei suomalaista tullia tarvitse maksaa.

Huomatkaa sitten myös se, että Briteissäkään myytävissä Staineissa ei ole EU-hyväksyntää, voipi aiheuttaa jossain tilanteessa ongelmia. Harmi sinänsä, upeita pönttöjä.

Itse tilasin VFR800FI:hin Staintunen pöntön BN Pipesiltä Saksasta. Putki tuli suhteellisen nopsasti UPS:llä, toimituskuluja kertyi noin 40 eur. Kokonaishinta piirun alle 500 eur. Palvelu oli muuten hyvää ja nopeaa, ja porukka osasi englantia.

Olen ollut kyllä aivan pirun tyytyväinen tuohon putkeen, VFR laulaa varsin maukkaasti nyt.

Minulla on Steintunet ST1300 Pannarissa. Aika mahtavaa mökää pitävät, varsinkin ilman huiluja. On aika lailla Ducatimainen ääni. Minä kyllä tykkään. Jos liikut Loimaalla päin, poikkea kuuntelemaan. Ajelen työn puolesta myös aika usein Hyvinkäällä ja Hämeenlinnassa.

Ostin ne jenkeistä, mutta ne tuli "salaa" firman kontissa eli maksoin vain USA:n hinnan ja postituksen siellä meidän tehtaalle ==> sieltä kontissa minulle. Hinta 760 $ mikä on kyllä aika suolainen.

sport05.gif

Onkos vinkkejä mistä muualta kannattaisi (eBayn lisäksi) 750cc VFRään vm. 1997 katsella slipareita? Tuo E-hyväksytty Sharkin hi-pipe on vähän nuhainen (=turhan hiljainen, toiminnassa ei mitään onkelmaa), vaikka nätti onkin. Talven aikana voisi kehitellä jonkun muun hormin siihen tilalle. Suomesta ei tahdo uutena löytyä enää mitään eikä tietenkään kovin kalliilla huvittaisi tilailla.

Staintune on kai VFRssä hyväksi todettu, mutta D&D, Two Bros, Micron tai Laser kiinnostaisi myös. Jos joku on vaihtoaikeissa niin sellaistakin voisi harkita
smile_org.gif

Kyseiseen pyörään löytyy ihan kotimaasta micron beta/delta+ stainles kuorilla ja hintaan 399€ stormilla.
G.P.R sliparit löytyy 399/429€ riippuen mallista ja niitä myy Duell.
Mikäli kyseiset mallit ei kiinnosta, niin sitten pitänee tilata ulkomailta.

Pitipä lähettää Staintunelle viestiä Hornetin slipareista. Katotaan mitä ne vastaa ja kuin nopeesti.
omg.gif

Englannista tilasin minä. Ei tullu lisämaksuja.

http://www.staintune.co.uk/
Paljonkos tuolta Briteistä oli noi rahtikulut(posti).

Ootkos muuten ollut pönttöihin tyytyväinen ja mihinkä pyörään tulivat? Itte pitäs saada tuosta v4 sesta vähän enemmän ääntä pihalle(st 1300). Josko sitte vois lopettaa
ton neuroottisen koneen äänien kuuntelun ku pakoäänet jyllää
bowdown.gif
Mulla on ollut Steintunet PanEurossa viime keväästä saakka. Äänet on mahtavat, se singerin ompelukonemainen vitinä on tipo tiessään ja kone kohkaa kuin ducati. Voin suositella.
Itse ostin USA:sta, mutta sain ne ujutettua meidän firman "laatuviallistenpaluukonttiin" ja vältin tullit/alvit. Ostin Startcycle nimisestä firmasta, hinta 760 taalaa eli vajaat 600e.
Minulla on muutenkin aika pitkä lista lisähärpäkkeitä hankittuna, mm. uusi satula ==> tsekkaapa minun kotisivuilta !
sport05.gif

Vastaus tuli tuolta Englannista todella nopeeta elikkäs tänään. Toimituskulut £34.38 kahelle sliparille ja kollektorille (haarakappale). Katotaampa paljo sitä lomarahaa nyt tulee...
smile_org.gif

Nostampa tätä...
VFR kaipaisi pirteämpää ääntä ja muutaman hepan.
Taatimuksina matalammat murinat ja mielellään sitten db killerillä tai muuten hillityt sävelet. Mallia Hi-Pipe.

Mistä Saksasta Staintunea/muita slipareita voi tilata?
Aijemmin ketjussa mainittu pulju myy vain auton tyyninki putkia.

Toimituskulut £34.38 kahelle sliparille ja kollektorille (haarakappale). Katotaampa paljo sitä lomarahaa nyt tulee...  
smile_org.gif
Joo, ja sitten asennuksessa joudut purkamaan melkolailla koko perän että saat sen vakio kollektrorin (Y-kappale) pois. LeoVinceissä oli sama homma. Ottamalla takaiskarin irti takapäästä sen orkkispalan saa helposti pois.

Mutta on vaivan arvoista.
buttrock.gif

AimoPamaus, eikö tuo yllämainittu brittimesta kelpaa?
En ole koskaan tilannut briteistä ja hinta on puntina.  
confused_orig.gif

Saksa ja Suomi on vaan helpompia ja luultavasti Saksassa on halvimmat.
Esimerkiksi vertasin Schubertin S1 kypärää noilla sivuilla ja Saksasta sain samanlaisen satasen halvemmalla.

Jos olen väärässä niin kertokaa ja neuvokaa miestä mäessä.
withstupid.gif

Edit: Englannissa 523.05 ja Saksasta löysin 454,55 euroon.

Laitoin postia bn-pipesille.
HONDA VFR800 High Round Sports RaceMuffler Removable Restrictor 570,77 + 25pk =595,77
veryangry.gif

Ovat nostaneet hintaa törkeästi.

Toimitusaika 6vko.
nixweiss.gif

Back