• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Starttiko sökönä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mahoney
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mahoney

New member
Starttiko sökönä?

Lämpimällä koneella painoin starttia niin pyörästä hävisi sähköt ja mitään muuta ei tapahtunut kuin naksahdus jostain penkin alta (rele?). Sitten kun virrat päällä työnsin pyörää vapaalla niin välillä hävisi virrat ja välillä ne tuli takaisin. Tarpeeksi kun renkkasin niin startti lähti pyörimään ja pyörä käyntiin. Ajelut sujuivat hyvin mutta sammuttamisen jälkeen sama ongelma.

Mikä aiheuttaa tuon virtojen pätkimisen kun pyörää työntää vapaalla? Joku asentotunnistin? Pyöränä suzuki sv1000s

Itse itselleni vastaten tuli mieleen että likaiset / ruosteiset akun liittimethän voivat aiheuttaa pätkintää.

^ Nimenomaan, hio puhtaaksi ja laita vaseliini päälle sekä tarkista kaikki liittimet. Yksikin heikko lenkki niin sähköt häviää. Se voi olla missä vaan...

Omassa oli aikoinaan yksi (onneksi vain YKSI) abikoliitin murtunut sisältä ja sähköt hävis aika-ajoin (yleensä lämpimänä). Aikansa kun niitä johtoja tutki niin löytyi murtunut liitin.

Saattaapi startti rele olla kans tiensä päässä?? Mutta se ei katko sähköjä moposta, vaikuttaa ainoastaan startin toimintaan eli pyöriikö ku napista painaa.

Edellä mainittujen lisäksi tarkasta maadoituspisteet rungossa. Jos ovat huonossa hapessa aiheuttavat mielenkiintoisia ilmiöitä sähköjärjestelmässä.

Lämpimällä koneella painoin starttia niin pyörästä hävisi sähköt ja mitään muuta ei tapahtunut kuin naksahdus jostain penkin alta (rele?). Sitten kun virrat päällä työnsin pyörää vapaalla niin välillä hävisi virrat ja välillä ne tuli takaisin. Tarpeeksi kun renkkasin niin startti lähti pyörimään ja pyörä käyntiin. Ajelut sujuivat hyvin mutta sammuttamisen jälkeen sama ongelma.

Mikä aiheuttaa tuon virtojen pätkimisen kun pyörää työntää vapaalla? Joku asentotunnistin? Pyöränä suzuki sv1000s

Mulla oli samaa vaivaa kun olin pessyt pyörän, luulin ja tuskailin että nyt on mennyt vettä johonkin, mutta vika löytyi kytkinkahvan eli tarvike pazzojen säätövivusta olin pesussa huitaissut sen säädön niin lyhyeksi että asentotunnistin ei tunnistanut kytkimen painallusta pohjaan, kun nuo Suzukilla haluaa että mopo käynnistetään kytkin pohjassa.

Ja noi isot v2:t ovat aika kranttuja akun kunnolle, kokeile lisävirralla ja hyvillä kaapeleilla ennen isompia diagnooseja

Mulla oli samankaltaista ongelmaa SV650S:ssä. Akun vaihto ei auttanut. Vika oli loppujen lopuksi huonossa
kunnossa olevassa starttireleessä. Pyöritti kyllä starttia välillä ja välillä ei. Vaikka pyöritti, ei käynnistynyt. Virtaa
luultavasti hukkui huonossa kunnossa oleviin starttireleen kärkiin.

Tutkailin kaapeleita ja syyllinen löytyi akun miinus kaapelista. Siinä oli melko huono yhteys ja sen puhdistaminen korjasi asian. Kiitoksia kaikille vinkeistä!

Back