STM Milleen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja maddog
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

maddog

New member
Onko kukaan laittanut STM:äm luistokytkintä milleen, onko rahanarvoinen sijoitus?? Onko paljon eroa vakio luistokytkimeen?

Vuosimallin 2002 R:ssa minulla oli STM paikallaan noin 20 000 km ajan. Aivan loistava vekotin.

Kytkin luistaa paljon enemmän ja tasaisemmin kuin vakio. Kytkinvivun voimantarve pienenee ja sitä on helpompi luistattaa.

Sama kytkin menee nyt uuteen pyörään.

Vilkaise nettimoton puolelta, siellä on myynnissä 2001 Mille, josta ko. kapistus löytyy. Omistajalta saanee kommentteja, tässä ehkä toimiva linkki:

http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=296385

Se mihin matka-ajossa kyseistä luistokytkintä tarvitsee, ei ainakaan minulle selvinnyt.
biggrin.gif

-A.Miller

Siis kirjaimellisesti sama? Eli uusikin mopo on siis Aprilia?
biggrin.gif

Ja lista tulevista muutoksista on... keulan shimmaus, air box modi, arrow:n piiput ja pc3 sekä 15/42 välitys tuon STM:n lisäksi näin muutamia arvatakseni
smile_org.gif
Jep, aika lähelle arvattu. Sliparit otan Akralta, jos vain varastosta löytyy.

Lisäksi rearsetti käännetyllä kaaviolla ja takapääkin mennee shimmaukseen, sen verran epävakaata on meno nupulakivikadulla ja hiekkatiellä verrattuna edelliseen.

Jep, aika lähelle arvattu. Sliparit otan Akralta, jos vain varastosta löytyy.

Lisäksi rearsetti käännetyllä kaaviolla ja takapääkin mennee shimmaukseen, sen verran epävakaata on meno nupulakivikadulla ja hiekkatiellä verrattuna edelliseen.

Onko sinulla tiedossa edullista paikkaa Akroille, SP-sarjalaiset ovat nähtävästi halvimmillaan tuollaista 820e Saksassa ja n. 795e Englannissa?

Itse olen vähän miettynyt myös Telcoja (http://www.telco-exhaust.com/eu/home/main.htm), EEC-hyväksytty 612e toimituskuluineen, sisältää SP akrojen tapaan irroitettavan dB-killerin. Laatu apriliaforumin mukaan täysin Akran tasoa.

Jos päädyt akroihin (ja ilmeisesti muutenkin) kannattanee ensin kokeilla uusimmilla softaversioilla (ilmeisesti 664587 03/04 jälkeen valmistettuihin, ja 664588 sitä ennen valmistettuihin) dynossa, jotka on tarkoitettu akran evo6 systeemille. Ovat näyttäneet todella hyvää seoskäyrää koko alueella, joten tarvetta PC3:lle ei välttämättä ole.

Tietysti yksi vaihtoehto voisi olla laittaa "täysverinen" Öhlins taakse, jolloin saisi ilmeisesti myös tuon nopean puristusvaimennuksen säädettäväksi, tosin hintaakin sitten tulee reilun tonnin verran.

-A.Miller

Onko sinulla tiedossa edullista paikkaa Akroille

Ei ole, ajattelin laittaa samaan konkurssiin...

sanoi:
Ovat näyttäneet todella hyvää seoskäyrää koko alueella, joten tarvetta PC3:lle ei välttämättä ole.

Toimiiko myös, kun arboksin kantena toimii tankki?

sanoi:
Tietysti yksi vaihtoehto voisi olla laittaa "täysverinen" Öhlins taakse, jolloin saisi ilmeisesti myös tuon nopean puristusvaimennuksen säädettäväksi, tosin hintaakin sitten tulee reilun tonnin verran.

Joo, shimmauksen saa kuitenkin ykkössatasilla, joten mennee vähän överiks. Laittaa sen tonnin ennemmin säästöön vaikka vannerahastoon...

Ei ole, ajattelin laittaa samaan konkurssiin...

No, se on tietysti kätevää jos korkurssissa on varaa...
smile_org.gif

sanoi:
Toimiiko myös, kun arboksin kantena toimii tankki?

Apriliaforumin mukaan näyttää toimivan hyvin esim. juuri Akran 2-2 systeemillä (ei juuri eroa orkkisalkukäyriin) ja Uwen airbox modilla (eli vastaava kuin evon kitti, tosin paremmalla tiivisteellä ja ilman virifiltteriä). Itsekin kärvistelen saman ongelman parissa, sillä Uwelta saisi kohtuulliseen hintaan sekä airbox modin, että voimakomentajan, mutta jospa voimakomentajaa ei tarvittaisikaan...

sanoi:
Laittaa sen tonnin ennemmin säästöön vaikka vannerahastoon...

Heh, Nera olis ollut sitten sopiva, siinä on magnesium-vanteet vakiona, saattoivat olla myös OZ:n tekemät. No, hyviä kisavannevalmistajia on maailma täynnä, kyse on vaan siitä, mitä raaskii katukäyttöön(kin) laittaa. Mitä Neraan tulee, saisi tarvittavat hiilikuituosat ducatikaemna:sta n. 4000e hintaan
smile_org.gif

-A.Miller

sanoi:
Itsekin kärvistelen saman ongelman parissa, sillä Uwelta saisi kohtuulliseen hintaan sekä airbox modin, että voimakomentajan, mutta jospa voimakomentajaa ei tarvittaisikaan...

Airbox modin meinasin tehdä ihan ite, kaveri oli tehnyt jo Etolan tarvikkeilla. Siitä saapi mallin niin, ei tarvitse mittoja arpoa. Tuossahan tosiaan riittää, että se on tiivis.

Jos ilman PC:a selviäisi, olisihan se hyvä.

sanoi:
Nera olis ollut sitten sopiva, siinä on magnesium-vanteet vakiona, saattoivat olla myös OZ:n tekemät. No, hyviä kisavannevalmistajia on maailma täynnä, kyse on vaan siitä, mitä raaskii katukäyttöön(kin) laittaa. Mitä Neraan tulee, saisi tarvittavat hiilikuituosat ducatikaemna:sta n. 4000e hintaan  

Jos vanteet vaihtaisin, laittaisin samalla karpoonia alle. Hinta on käytännössa sama.

Vaikka ostas kaikki hilpeet mitä Nerassa on, taitaa tulla Factorystä osia vaihtamalla halvemmaksi. Mutta eihän se olisi silti Nera...

Airbox modin meinasin tehdä ihan ite, kaveri oli tehnyt jo Etolan tarvikkeilla. Siitä saapi mallin niin, ei tarvitse mittoja arpoa. Tuossahan tosiaan riittää, että se on tiivis.

Jos ilman PC:a selviäisi, olisihan se hyvä.

Joo, ovat myös muualla tehneet noita ns. auton ovitiivisteestä, tarvinnee pyytää ohjeet mitoitukseen tuolta apriliaforumilta. Ottiko kaverisi myös sen äänenvaimennusmaton pois tankin pohjasta? Ilmeisesti, sillä tiiviste osuu kuulemma siihen. Mikä on muuten tarkka tuotenimike Etolassa tuolle tavaralle, lähinnä mittoja ajatellen, sillä on joskus muinoin tullut sieltä ko. tavaraa haettuakin ihan alkuperäiskäyttötarkoitukseen.

No, jospa itsekin innostuisi kokeilemaan tuota tiivistemallia, tosin täytyy ensin saada nuo piiput ja uusin softa, sitten voisi käväistä Viaberilla.

sanoi:
Jos vanteet vaihtaisin, laittaisin samalla karpoonia alle. Hinta on käytännössa sama.

Vaikka ostas kaikki hilpeet mitä Nerassa on, taitaa tulla Factorystä osia vaihtamalla halvemmaksi. Mutta eihän se olisi silti Nera...

Niinpä, ovh. taisi olla Suomessa EE-speedin kautta n. 45ke, joten onhan siinä sitä
omg.gif
Toisaalta wannabe-Neran (ilman tankkia ja vanteita) saisi vielä n. 1,8ke satsauksella; etukate tekee n. 340e, takakate + koppa n. 520e ja sivukatteet á 360e ja väliosa 180e, no oishan ne hienot ihan tällaisessa "karvalakkimallissakin"
biggrin.gif

-A.Miller

Ottiko kaverisi myös sen äänenvaimennusmaton pois tankin pohjasta? Ilmeisesti, sillä tiiviste osuu kuulemma siihen. Mikä on muuten tarkka tuotenimike Etolassa tuolle tavaralle, lähinnä mittoja ajatellen, sillä on joskus muinoin tullut sieltä ko. tavaraa haettuakin ihan alkuperäiskäyttötarkoitukseen.

Matto kannatta ottaa pois senkin takia, ettei siitä lentele palasia imusarjaan.

Saan sen Etolan tuotenimen selville tällä viikolla. Pistän sitten infoa.

Asiasta kolmanteen, miten on meneekö 16 piikkinen eturatas heittämällä 03 malliseen milleen vai pitääkö ketjuja lyhentää? Olis tommonen osa vielä hyllyssä oottamassa asennusta.

Asiasta kolmanteen, miten on meneekö 16 piikkinen eturatas heittämällä 03 malliseen milleen vai pitääkö ketjuja lyhentää?

Yks piikki alkuperäistä pienempänä menee sekä uudempaan että vanhempaan ketjua pätkimättä. Itse asiassa pätkäisemällä lähtee aina kaksi lenkkiä, tiedä vaikka tulisi liian lyhyt.

Asiasta lentokoneeseen, olen lukenut koko palstan läpi juttuja millestä ja mielenkiinto on jo niin korkeella että tänään täytyy lähteä koe-ajolle. Mites tuo jarru/kytkin ilmaus juttu, ilmeisesti se ei ole vika pikemminkin ominaisuus? tokkopa se ei haittaa, edellistä laitetta sai olla ilmaamassa koko ajan. Mulla on ollut pelkkiä nelipyttysiä kyykkyjä joten odotan innolla väännön tuomaa mukavuutta. Huollosta sen verran että mun lähin aprilian huolto on npm nakkilassa, onko huolloissa ollut jotain moittimista ja tuleeko sieltä pyörä ehjänä takaisin?

-Tomi

Asiasta lentokoneeseen, olen lukenut koko palstan läpi juttuja millestä ja mielenkiinto on jo niin korkeella että tänään täytyy lähteä koe-ajolle. Mites tuo jarru/kytkin ilmaus juttu, ilmeisesti se ei ole vika pikemminkin ominaisuus? tokkopa se ei haittaa, edellistä laitetta sai olla ilmaamassa koko ajan. Mulla on ollut pelkkiä nelipyttysiä kyykkyjä joten odotan innolla väännön tuomaa mukavuutta. Huollosta sen verran että mun lähin aprilian huolto on npm nakkilassa, onko huolloissa ollut jotain  moittimista ja tuleeko sieltä pyörä ehjänä takaisin?

-Tomi
Mee ihmeessä koeajolle,
mulla ollut mille pari viikkoa ja
enemmän kuin tyytyväinen.

Asiasta lentokoneeseen, olen lukenut koko palstan läpi juttuja millestä ja mielenkiinto on jo niin korkeella että tänään täytyy lähteä koe-ajolle. Mites tuo jarru/kytkin ilmaus juttu, ilmeisesti se ei ole vika pikemminkin ominaisuus? tokkopa se ei haittaa, edellistä laitetta sai olla ilmaamassa koko ajan. Mulla on ollut pelkkiä nelipyttysiä kyykkyjä joten odotan innolla väännön tuomaa mukavuutta. Huollosta sen verran että mun lähin aprilian huolto on npm nakkilassa, onko huolloissa ollut jotain  moittimista ja tuleeko sieltä pyörä ehjänä takaisin?

-Tomi
Jos vääntöä havittelet, niin katsele nelipyttyisiä tonnisia. Olen tän viikon ajellu -04 RSV 1000 R:llä, eikä siellä kyllä vääntöä löydy kauhiasti millään kierrosalueella. Muuten kyllä loistava pyörä!

Back