Stongaa monsteriin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja xzebet
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

xzebet

New member
Eli pitäis saada fatbaari monsukkaan kiinni. Oon lukenu että tekee vaijereista tiukkaa. Jos vaijerit pitä vaihtaa nii onko iso homma ja onko jotain ihmeellisetä mitä pitää vaihdon yhteydessä tehä. Kiitos:)

Fatbar-tanko, tangon kiinnityskohta on paksumpi (28mm?) kuin vakio tangon paksuus (22mm?) Jos mikään muu ei muutu, esim tangon leveys, niin miksikä sitä pitempiä vaijereita tarvisi?

Ja eihän siellä ole kuin kaasuvaijerit, no tietenkin letkuja ja sähköjohtoja.

Jos yläkolmiossa on kiinteä tangon alapuolinen kiinnike tarvii fatbar jonkinmoisen sovitteen.

Mun mielestä Fattis on vähän leveempi. Ja kyllähän se toki ne raiserit tarttee. Toivottavasti muuten tongan kiinnitys kohta on irrotettavissa, pitäisi se tsekata. Joku jolla kokemusta voisi neuvoa.

Vanhemmissa irtoaa yläkolmiosta tangon ala- sekä yläkiinnike uudemmissa ala kiinnike on samaa valua yläkolmion kanssa.
Sitä en tiedä missä vuosimallissa muuttuu.

Löysytä tangosta vipuja ja kahvoja ja siirrä niitä ulospäin ja kääntele tankoa ja katsele ja kokeile riittääkö vaijerit, letkut ja sähköjohdot leveämmälle.

Mä vaihdoin crossistongan monsteriin joskus, mutta ei ollut mikään fatbar vaan renthal jimmy button. Mulla piuhat ja letkut riitti. Tosin kaasuvaijerin joutui vetämään uudestaan suorempaa reittiä ja yhden sähköliittimen joutui kääntelemään toisin päin lampun takaa. Kaasuvaijeri on ruiskumonstereissa helppo irrottaa moottorin päästä. Letkuja jos joutuu uusimaan tai reitittämään uusiksi, niin menee nesteet vaihtoon ja ihania ilmaushommia tiedossa.

Porakin on syytä olla, että saa reiät tankoon, kun siellä kahvoissa on tapit, jotka ohjaa paketin paikalleen.

Ja pari tärkeää huomiota:
- Tangon vaihdon jälkeen kääntele moottori käynnissä ohjausta paikallaan ääriasennosta toiseen. Jos kaasuvaijeri on kireällä voi se hirttää. Se on huomattavasti mukavampi huomata paikallaan kuin vauhdissa.
- Letkuista saa löysiä kun vähän löysyttelee nippusiteitä sun muita paikallaanpitimiä. Mutta tarkkana, ettei etujarruletkut ole liian tiukalla alapäästään ja jää "kantamaan", kun eturengas on irti maasta. Eli joku nostokikkailukin on syytä tehdä. Tuollakin voi saada hengenvaarallisen vahingon aikaiseksi.

Back