street bob

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
perskeles nyt se on sitten tilattu.elikkäs käyttökokemuksia kyselen mitäs ootte bobista pitäneet ja sit vielä, että mitä muutoksia olette tehneet ja mitähän on kustantanu.

Onneks olkoon hankinnastasi!
smile_org.gif

Itsellä kokemusta Bobista noin 15000km matkalta ja kahdelta kesältä. Edellinen pyörä oli Kawa ZRX1200 ja ainoa mitä haikailen Kawasta, on jarrut ja Kawan koneen puhti.... Siltikään en ole vaihtoa katunut pätkääkään! Bobista tykkään kovasti paljon. Se on hyvä ajaa ja koneessa riittää kyllä voimaa ripeäänkin liikkumiseen. Vaihdelaatikko on loistava!Putkiston vaihdoin viime talvena 2-1 malliseen ja se toi slipareihin verrattuna selkeää tehonlisäystä ala- ja keskikierrosrekisteriin. Bonuksena muhkeammat äänet. Vähän ehkä turhankin muhkeat...
tounge.gif
Ruiskun toiminta ei parantunut race-ohjelmallakaan, vaan tuntuu edelleen käyvän pikkasen laihalla ja yskähtelee ja joskus(harvoin) jopa sammuu kaupunkiajossa, varsinkin kuumalla ilmalla.

Suuria muutoksia en ole pyörään tehnyt. Tangon vaihdoin minulle sopivampaan eli matalampaan. Koko pyörä on pikkasen "mustempi" nyt mitä tehtaan kuosissa.
wink.gif

Oma pyöräni on siis -06 mallia eli siinä on vielä 88cid kone. Sulla siis isompi moottori, mutta muutenhan ovat samanlaisia.

Tosta vois olla apua syötön ongelmiin: Terminal Velocity II hdcf:n sivuilla oli joku (hemuli?) jolla oli hyviä kokemuksia.
HDCF:llä vaikuttava Hemuli on HD-tietäjä ihan omassa luokassaan.
bowdown.gif

Kyseinen Terryn boksi on mulla ollut jo parisen kuukautta tilauksessa. En vaan tiedä mikä sen saamisessa kestää...
mad.gif
Saan vaan jatkuvasti ristiriitaista tietoa, että mikä malli sopii -06 Euroopan Bobiin. Jenkkimallisissa happianturit ovat putkissa, mutta Euroopan malleista ne on nypätty pois. Vuotta uudemmissa malleissa anturit ovat myös Euroopan pyörissä aktiiviset...
nixweiss.gif
Toinen, halvempi ja yksinkertaisempi, vaihtoehto olis Techlusionin TFI boksi.

Jep, hieno pyörä ja mukava ajaa. Mulla V&H short shotit, kn putsari ja fuelpak. Pyörä -07 ja 96 cid. Ja on toiminut mielestäni hyvin, tosin vähän paukuttaa moottorijarrutuksella, mutta niin se muillakin tuntuu tekevän joten kuulunee asiaan? Ja hinta oli asennettuna vähän yli 1000 €.

halvempi ja yksinkertaisempi, vaihtoehto olis Techlusionin TFI boksi.
Tossa tapauksessa laittaisin kumminkin PC  :n onnistuu säätö molempiin suuntiin.
Varmasti suosituin on tuo PC. Mutta on käsittääkseni vaikea, esim. tällaiselle poropeukalolle kuin minä, säätää. Eli vaatinee penkin, tietokoneen ja ammattitaitoa. Techlusionin säätö on tehty varsin yksinkertaiseksi, toimii "kentän" mukaan hyvin ja ainakin mun pyörä kaipaa vaan lisää soppaa... Mutta on PowerCommander kuiteskin yksi vaihtoehto, jota olen myös silmäillyt. Jotenkin tuo aiemmin mainittu Terminal Velocity II ois kyllä aika nerokas kapistus ja kuulemma toimii juur kuin valmistaja lupaa. Samalla periaatteella toimii ThunderMax Twintune, mutta on helvetisti kalliimpi. HD:lta löytyy myös SERT, joka on monipuolinen (kenties monipuolisin?)säädettävyydeltään, hieno ja Suomessa ihan vitun tyyris! Vaihtoehtoja on siis aika paljon tohon Harrikkaan...

Mulla oli pelkästään SE:n street legal sliparit ja alkup. siirtosarja.
Jenkeistä tilattuna yht. öpaut 620 einaria kaikkineen päivineen.
Tarvike kissansilmä takavalo 15 e,joka oli mielestäni aivan ylihintainen
bawling.gif

Pyörä pelitti aivan loistavasti,ei nykinyt eikä rykinyt.

Mikähän SenioRRin mopossa vialla kun sammuilee tms?
Parilla kaverillanikin on Bobit eikä niissäkään kuullosta olevan ko. häröjä.
HYVÄ OSTOS KAIKENKAIKKIAAN,ONNITTELUT
062802jumpie_prv.gif

Viasta en tiedä. Oon tästä "ominaisuudesta" dealerille useasti maininnut ja takuuseen vaihdettiin myös toisenlaiset ruiskusuuttimet ja samassa ruiskun softa muutettiin race-softaksi. Vähän auttoikin, mutta edelleen yskähtelee. Sammumista esiintyy (siis harvoin) hellekelillä kaupunkiajossa. Esimerkki: Ajan Turun kauniissa keskustassa. Joudun pysähtelemään usein liikennevaloihin. Ilma on tosi lämmin ja kone lämmittää vielä entisestään mm. nivusia.
tounge.gif
Ootan valon vaihtumista vihreeksi. kun valo vaihtuu ja kosken kaasua lähteäkseni valoista, kone sanoo "stump"(siis yskähtää kuuluvasti) ja sammuu kuin saunalyhty. Lähtee kyllä saman tien käyntiin ja jatkan matkaa kiroillen ja naama häpeästä punaisena.
veryangry.gif

Epäilen siis vahvasti, että kone käy edelleen laihalla. Boksi auttais.

Vaikuttais "tukehtumiselta", eli rikkaalla alapäästä.

PC kiinni, penkkiin ja
sport05.gif
jos ei TV II kohta ilmesty nurkkiin.

edit:typo

TÄMÄ ARTIKKELI kuvailee 2007-2008 TC-koneiden kuumana käymistä. Artikkelin syvyyksistä löytyy tieto, et koneen softassa on semmonen "paraatiajo"-moodi, joka ottaa vallan kun lämmöt rupee nousee.

Paraatimoodi yrittää viilentää konetta pitämällä tyhjäkäynnin 950:ssä ilma-bensasuhteella 12:1. Mut heti kun antaa vähääkään kaasua niin tietokone siirtyy takaisin normaalimoodiin ja suhteelle 14.7:1 ja kone epäröi kun käy niin laihalla.

Sivusto tarjooa keinoksi toisenlaisia happisensoreita.

Back