Street Triple 675 & 765

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Baltic
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt on Seinäjoella Street Triplen hinta pudonnut 9990 euroon. Alkaa olla ihan ok hinnoissa.
Eikös 2008-malleissa ole parannettu tiettyjä osia, kuten jarruja/jousia? Jostain alan lehdestä muistan näin lukeneeni. Paranneltun mallin tieltä taitaa olla tarve saada  vanhat pois.
Sikäli mikäli olen asiaa tajunnut, niin ensimmäinen vuosimalli on 2008. Nyt lehdissä koeajetut yksilöt ovat ainakin vielä esisarjaa.

Esimerkiksi uusimmassa MPmaailmassa pohdittiin, että alustaan saattaa vielä tulla muutoksia tuotantomalliin. Tietysti tuo juttu on ilmestynyt viiveellä...

Jos noita on jo liikkeissä koeajettavana, niin luulisi niiden olevan jo tuotantosarjaa?

P.S. ensimmäinen viesti...  
062802jumpie_prv.gif
 
Nyt on Seinäjoella Street Triplen hinta pudonnut 9990 euroon. Alkaa olla ihan ok hinnoissa.
Eikös 2008-malleissa ole parannettu tiettyjä osia, kuten jarruja/jousia? Jostain alan lehdestä muistan näin lukeneeni. Paranneltun mallin tieltä taitaa olla tarve saada vanhat pois.
Sikäli mikäli olen asiaa tajunnut, niin ensimmäinen vuosimalli on 2008. Nyt lehdissä koeajetut yksilöt ovat ainakin vielä esisarjaa.

Esimerkiksi uusimmassa MPmaailmassa pohdittiin, että alustaan saattaa vielä tulla muutoksia tuotantomalliin. Tietysti tuo juttu on ilmestynyt viiveellä...

Jos noita on jo liikkeissä koeajettavana, niin luulisi niiden olevan jo tuotantosarjaa?

P.S. ensimmäinen viesti...
062802jumpie_prv.gif
Jos siinä on sama alusta kuin mitä on daytonassa niin ei paljon parantelua tarvitse. Kyllä ton rinnalla kalpenee hornetit sun muut kawan zetat halpis komponenteillansa. Varmasti loistava paketti.
 
Niinhän se taitaa olla, että halvempia komponentteja tuossa on käytetty kuin Daytonassa.

Eikös se nyt ole käytäntö muillakin valmistajilla, esim. GSX-R600 -> GSR600 tai Yamaha R6 -> FZ6 (no juu, Fazerissa ei taida olla muuta yhteyttä Rukkaseen kuin koneen peruskonstruktio).

Aika suurella todennäköisyydellä seuraava pyörä tulee kuitenkin olemaan naku ja tuo Triple vaikuttaa oikein oivalta kokonaisuudelta. Lehtien perusteella Daytonan koneesta on saatu muokattua varsin soiva peli nakuiluun.

Vielä kun pääsis koeajamaan tuota jossain. Ai niin, rahatkin pitäisi saada raavittua kasaan...
smile_org.gif
 
Nyt on Seinäjoella Street Triplen hinta pudonnut 9990 euroon. Alkaa olla ihan ok hinnoissa.
Eikös 2008-malleissa ole parannettu tiettyjä osia, kuten jarruja/jousia? Jostain alan lehdestä muistan näin lukeneeni. Paranneltun mallin tieltä taitaa olla tarve saada vanhat pois.
Sikäli mikäli olen asiaa tajunnut, niin ensimmäinen vuosimalli on 2008. Nyt lehdissä koeajetut yksilöt ovat ainakin vielä esisarjaa.
Jaa-a, oiskohan kirjoittajalla mennyt Speed Triple ja Street Triple keskenään sekaisin? Ison triplen päivityspakettiinhan kuului juuri nuo uudet brembon jarrut ym. pientä kivaa.
 
Jaa-a, oiskohan kirjoittajalla mennyt Speed Triple ja Street Triple keskenään sekaisin? Ison triplen päivityspakettiinhan kuului juuri nuo uudet brembon jarrut ym. pientä kivaa.

Voi juu olla. Tossa Street Triplessa on muuten edessä Nissinin kelluvat kaksimäntäiset jarrut ja Kayaban etu- ja takapää. Tarkemmat speksit täältä:

KLIK

Onko muuten ketään isojalkaista käynyt koeajamassa tuota kikotinta? MPmaailmassa nimittäin moitittiin että 43:n klabbillakin tuntui vaihdevipu turhan ahtaalta.
 
^ No itsellä oli ajaessa koon 43 turvakengät enkä huomannu moista..jospa Kiiralla oli tolppakorot jalassa.
biggrin.gif


Ei sitä "budjettialustaa" kannata niin paljoa itkeä, ennen kun on koittanut miten itselle passaa. Esim. Z750:een verraten sekä alusta, että jarrut täysin eri maailmasta, enkä ole mitään kevyemmästä päästä kuskeja.
 
Tuo karvalakkialusta on kyllä hanurista.
Ihan ykkösveto olisi ostaa tämä

http://www.triumph.co.uk/uk/Daytona%20675_8040.aspx

ja repiä siitä katteet #%ttuun. + ruuvata sopivat Street osat kiinni. Eipä tulis heti vastaan samanlaista!
Jos jostain löytyisi Daytona, jonka katteet on kaaduttu paskaksi, niin tommosta viritelmää vois harkitakin. Ei muuta kuin kyttäilemään Autovahinkokeskuksen sivuja...
kallis muuttaa!
-koko etuhässäkkä
-syyläri
-yläkolmio,tanko,letkut ja johdot
-piilotella säiliöt ja sulakerasiat
-yms.
maahantuojalta ei kolmella tontulla selvii
biggrin.gif


Eli joko tyytyy huonompiin osiin, ostaa speed triplen tai sitten ottaa jo kokonaisen daytonan. Eikä ne komponentit nyt niin paskoja varmaan ole... tai jos on niin ostaa käytettynä etusen ja takasen sekä jarrukaliberit, saa alta tonnilla kun sattuu kohillleen. Kunhan nyt eka tulee testejä niin selviäää alustastastakin juttuja.
 
-yläkolmio,tanko,letkut ja johdot
Ei taida passata Daytona <-> Street Triple kolmiot päikseen vaan joko pumput on eri paksuiset tai niissä oli jotain muuta olennaista mitä en nyt tähän hätään muista. Performance Bikesistä tms. tavasin joskus moista.

Eli Daytonasta ei saa fighteria vaan heittämällä Streetin yläkolmion kehiin ja toisaalta Streettiin ei saa heittämällä Daytonan pumppuja karvalakkien tilalle.
 
Daytonasta tehty naku:

photo.jpeg


Lisää kuvia täältä:

t595.net

Ei toi kaipais kuin ton Triplen valomaskin...

sanoi:
kallis muuttaa!
-koko etuhässäkkä
-syyläri
-yläkolmio,tanko,letkut ja johdot
-piilotella säiliöt ja sulakerasiat
-yms.

-Onhan sitä ennenkin vaihdettu krossitankoja pyöriin tms...
-mittaristokin näyttää samalta
-ei toi Daytonankaan syyläri näytä paljaana pahalta (vai onko tuo alkuperäinen?)
-luulisi säiliöiden sun muiden sulakerasioiden olevan suhteellisen samoissa paikoissa molemmissa... ainakin jos katsoo tuotannon ja kokoonpanon näkökulmasta (sitä kustannustehokkaampaa mitä enemmän identtisiä ovat keskenään)

Totta kai tuo muuttaminen vaatii hieman vaivannäköä, mutta väittäisin, että Daytonasta saa helpommin ja nätimmän nakun kuin esim Gixxeristä.

Toki kaikki edelläoleva on pelkkää jossittelua... Näillä näkymin tilanne on se, että jos ja kun saan rahat kasaan, marssin kauppaan ja ostan Triplen.
 
EI paha. tohon on lyöty speedtriplen valot ja mittarin rauta. Syyläri on vakio. Toisella puolella on jäähdytin nesteen paisuntasäiliö sekä ilmanottoläpän tasaus "pullo". mihin lie työnnetty? sulakerasia saatto olla penkin alla, en ihan varmana muista kun on ollu speedtriple, 1050 sprintti ja 675 daytona. Mennyt jo piirrustukset päässä sekaisin
biggrin.gif
Sun vaihtoehto 1050 triple on kyllä huippu vaihtoehto, ottaisin sen ehkä itsekkin triumpheista mieluiten.
 
Nyt voi hehkuttaa vähän lisää, uusimmassa PB:ssä kuussatasten nakupyörien testi. Eli käyttävät tänä vuonna Nordschleifea testiratanaan. Tuloksia hitaimmasta alkaen;

4. Yamaha FZ6, 8:02.0 s
3. Hornet 600, 7:57.5 s
2. GSR 600, 7:55.5 s
1. Street Triple, 7:53.8 s

..eikä tuossa mitään, mutta aiemmin testatun 1050 Speed Triple nopein kierrosaika 7:57.5 s, siis 3,7 sekuntia pikkuveljeään hitaampi.
biggrin.gif
Hitain 600 supersport-luokan vehkeistä ollut K7 GSX-R 600, 7:51.2 s. Daytona 675:n ajaksi ajettu 7:40.1 s.

Muita mittaustuloksia Street Triplestä, 100.4bhp@11,800rpm - 43.4lb.ft@9400rpm, oliskos 58,8 Nm aika liki suomeksi käännettynä. Tehossa testatuista lähimpänä Yamaha 88.9bhp..
tounge.gif


Mitattu märkäpaino 193kg, 50/50 painosuhteella.
 
Ei näytä vielä olevan monenkaan liikkeen sivuilla vielä 2008-hinnastoa. Muutamalta sivulta sentään Triplen hinta löytyi..

Hintoja:
MOTO-Seinäjoki Oy ja Motobox Sahala Oy (Procycle International Oy): 9990 euroa (+ toim. kulut 490 euroa)
EE-Speed: 9390 euroa (+ toim. kulut 600)

Lisävarusteita:
motoring.fi: Devilin sliparit 989 euroa

Päivitellään kun löytyy lissää... Toi hintaero EE-Speedin ja "marmoroitujen lasipalatsien" välillä on kyllä pieni...
 
Ihan mielenkinntoinen setti. Tuppaa vaan tulemaan hintaa aikas paljon. Itselle riittäisi tuo arrow ja powercommander tai tuneboy. Painokin putoaa ihan kivasti, kun ottaa nuo savustuspöntöt pois + ulkonäkökin kohentuu aikalailla.
buttrock.gif


Edit: Yläkuvassa näyttää olevan savustuspöntöt kiinni
nixweiss.gif
. Tarkoitin nimenomaan arrow-low-boy-putkea, jolla painoa säästyy se 8kg.
 
Back
Ylös