Street Triple 675 & 765

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Baltic
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Baltic

New member
Kerätääs tähän topitsaan juttua tuohon malliin liittyen !
Pari kesää olen Horolla ajellu, mutta jo ennakkotietojen perusteella tiedän, että tuo on seuraava mopo meidän taloudessa !!! Jos ei taivas putoa niskaan sitä odotellessa...?!

Fact 2: There is a new Daytona 675 based Speed Triple. It has been seen in finished shape at the Triumph factory by one of our sources. My source could exclusively reveal that the new 675 based triple naked will get these Speed Triple design features: the famous double headlight and double stubby S3’ish high silencers. The new bike (it will not be called either Daytona or Speed Triple) will get a new name. When I have finished with the facts, I’ll give you our thoughts. Triumph’s new middleweight keeps suspension, brakes, chassis and the 675cc triple engine from the Daytona 675. But the 675 motor has been tweaked for even more midrange punch and slightly less top-end. Perhaps the best thing we have heard yet about the new middleweight is that it will retail at just above £5.300 in the UK putting it in direct competition (which in the 675’s case is really good…) with the likes of Honda’s CB600F Hornet and even the dead cheap Suzuki GSR600. Last fact about the new naked 675: The bike will be launched already in June/July and that could mean that it can hit the showrooms already in 2007!
 
Foto ois kiva ylläri. Ei oo näkynyt kuin oheinen kehitysversion kuva kiertämässä saitteja. Ei tietoa miten lopullinen versio tuossa viilettää vai onko toi vain jonkun autotallissaan väsäämä riisuttu Daytona.

TriumphSportTriple675_01.jpg


Toivottavasti vehkeestä tulee 1050 laitteen korvaava "isolohko"-vääntöversiokin joskus tulevaisuudessa. Kuussatanen naku kuulostaa vähän liikaa kierroskoneelle.
 
Toivottavasti vehkeestä tulee 1050 laitteen korvaava "isolohko"-vääntöversiokin joskus tulevaisuudessa. Kuussatanen naku kuulostaa vähän liikaa kierroskoneelle.
Vai 1050 triplen korvaaja? miten 675 triplestä tulee 1050 triple joka on aina ollut täysin eripyörästa tehty naku? Ennen esim: daytona 955:stä ja nyt sama kuin 1050 st. Eiköhän nämä mallit tule pysymään tulevaisuudessa erilläänkin. Mikä vika muuten nykyisessä speed triplessä?
 
Vai 1050 triplen korvaaja? miten 675 triplestä tulee 1050 triple joka on aina ollut täysin eripyörästa tehty naku? Ennen esim: daytona 955:stä ja nyt sama kuin 1050 st. Eiköhän nämä mallit tule pysymään tulevaisuudessa erilläänkin. Mikä vika muuten nykyisessä speed triplessä?
Eipä kai nykyisessä 1050 Triplessä mitään varsinaista vikaa ole, kun olen sellaisen ostanut ja tyytyväisenä jo pari kesää kurvaillut.
biggrin.gif


Kehityksellä kun nyt on tapana kuitenkin kehittyä, niin ison Triplen tämänhetkinen moottori ja runkokonstruktio näin 10 vuotiaana alkaa kohta olla kosmeettista isomman uudistuksen tarpeessa. Muuten on vaarana että laite juuttuu samanlaiseen muumioituneeseen tilaan kuin Ducatin ilmajäähyt tai Suizan Bandit.

Kun Trumpalla on viimeksi kehitystyötä tehty 675 myllyn parissa niin en ihmettelisi jos työtä hyödynnettäisiin jatkossa myös isompien patojen suunnittelussa.
 
Taitaa olla tuo lähinnä tuotannosta poistuneen speed fourin korvaaja. onhan noita muillakin valmistajilla isoa ja pientä nakupyörää molempia tuotannossa joita sitten vuoron perää päivitellään vuosien varrella esim. eikös yamahalla ole fz6 ja fz10 tai jotai sinne päin
tounge.gif
 
Kehityksellä kun nyt on tapana kuitenkin kehittyä, niin ison Triplen tämänhetkinen moottori ja runkokonstruktio näin 10 vuotiaana alkaa kohta olla kosmeettista isomman uudistuksen tarpeessa. Muuten on vaarana että laite juuttuu samanlaiseen muumioituneeseen tilaan kuin Ducatin ilmajäähyt tai Suizan Bandit.
Älä p**kule ala!
veryangry.gif

Joku niitä perinteikkäitä ilmajäähyjä vielä arvostaa! Mihin se hyvä konstruktio pitäisi vaihtaa? Ite ajan mieluummin vanhalla ilmajäähy-monsterilla kuin nestejäähdytteisellä putkihässäkällä. Ilmajäähy on aivan riittävän tehokas ja kaupan päälle paljon parempi esteettisesti!
thumbs-up.gif

Trumpan (siis speed triplen) runko on jo sen verran pitkään ollut ominainen näky naku-Trumpalle, että tavalliseen palkkirunkoon vaihto saa sen näyttämään täysin persoonattomalta (=japanilaiselta)... Mun mielestä se on pienestä kiinni, että vanha S3 oli siisti ja vanha S4 taas... noh, niin... vähemmän siisti!
 
kyllä ainakin omaan silmään S4 on nätimpi kuin vanha S3 tai ainakin jos rehaa ne cliparit ja sen muoviämpärin siittä valojen päältä helvettiin. Vanhassa triplessä on niin pulska se perä ja omaan silmään tuollainen tasainen palkkirunko on kyllä esteettisempi, mutta nämähän ovat makuasioita enkä voi sille mitään jos jollain on huono maku
tounge.gif
 
Toivottavasti vehkeestä tulee 1050 laitteen korvaava "isolohko"-vääntöversiokin joskus tulevaisuudessa. Kuussatanen naku kuulostaa vähän liikaa kierroskoneelle.
Vai 1050 triplen korvaaja? miten 675 triplestä tulee 1050 triple joka on aina ollut täysin eripyörästa tehty naku? Ennen esim: daytona 955:stä ja nyt sama kuin 1050 st. Eiköhän nämä mallit tule pysymään tulevaisuudessa erilläänkin. Mikä vika muuten nykyisessä speed triplessä?
Itse ymmärsin tuon että,toivottavasti laitteesta tulee MYÖS isolohko malli tuon pienemmän rinnalle.Eikä 675:lla yritetä korvata sitä isolohkoa.
 
Toivottavasti vehkeestä tulee 1050 laitteen korvaava "isolohko"-vääntöversiokin joskus tulevaisuudessa. Kuussatanen naku kuulostaa vähän liikaa kierroskoneelle.
Vai 1050 triplen korvaaja? miten 675 triplestä tulee 1050 triple joka on aina ollut täysin eripyörästa tehty naku? Ennen esim: daytona 955:stä ja nyt sama kuin 1050 st. Eiköhän nämä mallit tule pysymään tulevaisuudessa erilläänkin. Mikä vika muuten nykyisessä speed triplessä?
Itse ymmärsin tuon että,toivottavasti laitteesta tulee MYÖS isolohko malli tuon pienemmän rinnalle.Eikä 675:lla yritetä korvata sitä isolohkoa.
Aivan! sitähän talttapää tarkoittikin, mutta kyse oli vaan siitä että pikkunaku ja isonaku ovat ennen olleet ilman teknillistä kytköstä.

Rungosta jos puhutaan niin minusta tämä vanha putkirunko moottorin yläpuolella on erittäin kaunis ja yksilöllinen. Nykyisessä 675 daytonassa on hieman yritetty kopioida ulkonäköä vaikka se onkin valamalla alumiinista tehty. Vääntöjäykkyydestä yms en osaa mitään sanoa....Toinen mitä ei pidä ikinä vaihtaa on yksipuolinen takahaarukka, pirun nätti esim nykyisen s3:en vanteen kanssa.
 
SSSA on nätti joo, mutta tolkuttoman painava. Ja triple kun ei ole mikään keijukainen muutenkaan. Mun puolesta sais siis vaihtaa normiswingiin tuon.
 
SSSA on nätti joo, mutta tolkuttoman painava. Ja triple kun ei ole mikään keijukainen muutenkaan. Mun puolesta sais siis vaihtaa normiswingiin tuon.
Itse en ole hirveästi asiaan tutustunut, mutta nakupyöräksi triplen 189kg kuivapaino ei kaiketi ole hirveästi?
Painaahan toi uusi z1000 kawakin 205kg ja suzukin b-kingissä taitaa painaa jo äänenvaimentajat ton verran
tounge.gif
 
Lammuhässäkkää saa taakse päin kiinnittämällä ne etuhaarukkaan, mutta sit ei välttis osota valot aina sinne ku haluis, eli eteenpäin.
 
SSSA on nätti joo, mutta tolkuttoman painava. Ja triple kun ei ole mikään keijukainen muutenkaan. Mun puolesta sais siis vaihtaa normiswingiin tuon.
Itse en ole hirveästi asiaan tutustunut, mutta nakupyöräksi triplen 189kg kuivapaino ei kaiketi ole hirveästi?
Painaahan toi uusi z1000 kawakin 205kg ja suzukin b-kingissä taitaa painaa jo äänenvaimentajat ton verran  
tounge.gif
No muihin nakuihin en oo vertaillu, mut kilokyykkyihin kylläkin. Kyykyissä on vielä katteetkin, mutta silti ne painaa vähemmän. Se on väärin
smile_org.gif
 
Back
Ylös