Street vai Speed triple

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja terolius
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

terolius

New member
Kumpi oli parempi pyörä? Onko ajettavuudessa eroa? Speed on tietysti nopeampi, mutta onko Street Triple näppärämpi kevyempänä. Streetia on ainakin kehuttu lehdissä todella paljon.
 
Jos olisin itelle truppaa hommaamassa niin se olisi street triple R
smile_org.gif
 
Kannattaa käydä istuskelemassa pyörien päällä. Ainakin itselle street triple tuntuu mukavalta, kun speed on vähän ison tuntuinen. Tai se ajoasento ei kai ole tarkoitettu kyykyksi
smile_org.gif
Tosin tietenkin ostaisin speedin, kun siinä on isompi kone
biggrin.gif


Keväällä sitten koeajamaan laitteet.
 
Viime kesänä otettiin koeajoon molemmat ja pystyi vaihtelemaan eestaas.

Streetti on aika pieni pyörä ja kevyt. Molemmissa on suht samanlainen kone, toki isommassa Speedissä on enemmän vääntöä ja tehoa. Speedi tuntui raskaammalta ja painopiste on korkeammalla. Jarrut oli Streetissä vähän tunnokkaammat ja muutenkin keveys ja helppous tuntui kaikkialla. Tuntui myös yllättävän pirteältä ja nopeampi/tunnokkaampi kaasuvaste kuin isoveljessä. Streetti on vähän kuin kevyen sarjan nyrkkeilijä, sykkii hyvin ja on ketterä kun taas Speedi mallia 120kg+ taisoni ja leka heilahtaa kerran mutta tuhoisasti
tounge.gif


Molemmissa ainoa heikkous oli alusta. Liian löysä keula kovempaan ajoon.
 
jos on tottunut isoihin pyöriin, niin streetti tuntuu mopolta. lähinnä koko vaan on tosi pieni ja hontelo.

speed triple tuntuu oikean kokoiselta.
 
Makuasioita kummasta tykkää enempi. Streetin perusversiossa lötkö budjettikeula. Streetti ketterämpi heitellä ja modernimpi runko & konekonstruktio.

Speedissä enempi potkua ja kuten jo mainittiin niin enempi wanhan kansan yläpainoinen meninki ja pitkäiskuinen vääntökone. Ja kaikin puolin enempi isojen poikien laitteen fiilis. Speedi on vähän kuin 90-luvun Gixxeri jossa kehitys ei loppunut 90-luvulle vaan kehitystä on jatkettu samalla linjalla, sen sijaan että olisi vaihdettu muodin mukaiseen lyhytiskuiseen yläkierrosten screamer-konstruktioon.

Sama kuin vertaisi pientä ketterää japsiteiniraaseriautoa ja jenkkimuskelia. Ei noista oikein voi sanoa "kumpi on parempi" muuten kuin omia mieltymyksiä makustelemalla. Minulle istuu käteen paremmin tuollainen kuhmuinen halkomakirves kuin kirurginveitsi. Molemmilla saa kyllä poistettua umpilisäkkeen yhtä tehokkaasti.
tounge.gif
 
Streettiin oon itse ollut erittäin tyytyväinen, itse aloittelijana en ole huomannut puutetta alustassa mutta ehkä sekin piste tulee joskus saavutettua. Ei moitittavaa ollenkaan. Paitsi järjetön rahanmeno kaikennäköiseen blingblingiin.
tounge.gif

Speedistä ei mitään muuta kokemusta muutakun kerran olin kilometrin kyydissä ja hyvin tuntui potkivan.  
biggrin.gif
 
Hyviä vastauksia. Itsellä ollut noita lekoja muutama, joten ehkä voisi koittaa pientä linkkuveistä. Luulen, että pääsen paremmin eteenpäin Street Triplellä.

Varmaan matkatekoon aika samanveroisia laitteita?

Toisaalta Streetia saa pari vuotta uudempaa samalla hinnalla kuin Speed Triplea.

Entä 02 vuoden Triple? Taitaa olla paljon vanhanaikaisempi ja kankeampi ajaa kuin uudempi versio?
 
Ihan hyviä pelejä ne 955 tripletkin on. -05 eteenpäin on isommalla moottorilla ja uusitulla ulkonäöllä. Matkanteossa speedy on varmaan vähän mukavampi vääntävämmän moottorin takia, mutta streetti on toisaalta varmaan bensapihimpi.

Itse ottaisin varmaan noista street triplen.
 
Jos vaihtoehtoina tosiaan on 955 tai street triple niin vastauksen tiedät itsekkin... Jos et niin TODELLAKIN street triple... Jos kyse Speed Triple -07 --> niin tämä...

Mutta missään nimessä street ei ole huono... Tulee vain varmasti se päivä, jolloin ajattelee... Jos sitä vaihtais siihen Speed Tripleen...
 
Street Triple R mieluumin kuin vanhempi 955, en tykkää ulkoisestikaan siitä vanhemmasta. Uudesta valitsisin kyl SpeedTriplen
062802moto_prv.gif
 
Älä osta perusmallin Street Tripleä. Antaa alustassa ja jarruissa tasoitusta aika lailla Speed Fourille. Str3 R onkin sitten jo eri juttu
 
Paljon R ja tavallisen välillä on hintaeroa? Onko tuo alustan ja jarrujen ero suuri?

Eikös tavallista street triplea saa 10 tonnin paikkeilla uutena?
 
Rm heinolla on komia peli myytävänä... ja lähtee aikas hyvään hintaan...


Street

Kannattaa vielä tingata viimeinen hinta...
 
Paljon R ja tavallisen välillä on hintaeroa? Onko tuo alustan ja jarrujen ero suuri?

Eikös tavallista street triplea saa 10 tonnin paikkeilla uutena?
R on 1000 eur kalliimpi. Ostin emännälle juuri sellaisen ja haen huomenna liikkestä
062802moto_prv.gif


Kuulemma ero on noiden välillä suurikin, mutta tiedän vasta kun pääsen ensimmäisen kerran sitä radalla kurittamaan
biggrin.gif
Jos emäntä raaskii
wink.gif


Tavallisen saa just 10 pintaan uutena-
 
Niin eikös oleellinen ero tavallisen Streetin ja R:än välillä ole jousituksessa, R:ssä on etupääkin säädettävissä...

ja onko takajousitusten säädöiddä eroa?
nixweiss.gif


No ainakin Biken vertailussa tavallisesta Streetistä ei ollut muuta moitittavaa kuin "takapään jousitus on liian pehmeä sekä etupään jousitus on aivan liian pehmeä"

Ärrän kyl ostaisin onhan jousitus tärkeinpiä mopon ominaisuuksia
sport05.gif
sport05.gif
 
Niin eikös oleellinen ero tavallisen Streetin ja R:än välillä ole jousituksessa, R:ssä on etupääkin säädettävissä...

ja onko takajousitusten säädöiddä eroa?
nixweiss.gif


No ainakin Biken vertailussa tavallisesta Streetistä ei ollut muuta moitittavaa kuin "takapään jousitus on liian pehmeä sekä etupään jousitus on aivan liian pehmeä"

Ärrän kyl ostaisin onhan jousitus tärkeinpiä mopon ominaisuuksia
sport05.gif
sport05.gif
No käytännössä siinä on Daytonan keula ja takaiskari. Hieman löysemmillä jousilla keula, takana myös puristusvaimennuksen säätö. Ja ison eron jarruissa tekee sen, että R:ssä on samat radiaalijarrut kuin Daytonassa.
 
Ai niin ja tänään 60km takana emännän Street Triple R:llä. Pirun ketterä ja hauskanen peli ajaa
biggrin.gif
Ei mikään hullu tehomylly, mutta just sopivasti pikku pyörittelyyn
062802moto_prv.gif
 
Back
Ylös