• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Street vai Speed triple

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja terolius
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Älä osta perusmallin Street Tripleä. Antaa alustassa ja jarruissa tasoitusta aika lailla Speed Fourille. Str3 R onkin sitten jo eri juttu
Millainen pyörä sitten Speed Four on verrattuna Street Tripleen? Niitähän saakin todella halvalla näemmä. Tamperelaisesta liikkeetäkin noin 5000 euroon.

RM Heinon Street Triple on ainakin kuvissa todella hieno. Taitaa olla kyllä perusmalli.

ITSE olen sitä mieltä, että tavallinen taateli tuskin huomaa mitään henkeä salpaavaa etua tavallisen tai R- mallin kohdalla. Jos jousituksesta jää homma kiinni niin säätöjä ja jäykemmät öljyt teleskooppeihin.

Ainoa ja ehkä suurin ero onkin sitten jarruissa... Mutta eiköhän tuo tavallinen versiokin pysähdy... Käy nyt joka tapauksessa kumminkin koeajamassa kummatkin versiot.

By the way... Speed four is SO last year!!
tounge.gif

Niin ja jos Speed Triplestä tulisi R malli niin jäisi hyllyyn...
Varsinkin jos ero olisi vain ja ainoastaan alustassa ja jarruissa...

Mielestäni nakupyörä ei ole ratapyörä... Siihen löytyy muut lääkkeet...

Mun mielstäni kyllä hyvä jousitus, ja säätömahdollisuus ovat tärkeimpiä... on kyllä tosi surkea kanttailla mutkaisilla teillä jos jousitus on vähänkin liian löysä. Sen huomaa heti sellasena levottomuutena ja vempailuna.

Jarrut nyt varmaan ovat aivan riittävän hyvät perusmallissakin, varmaan pysähtyy niilläkin...mut vanha sanontahan on että "raukka se on joka jarruun koskee"
tounge.gif

no ei vai, ennakoiva ajotapa parasta...

No tuo riippuu kuskin painostakin. Itse kun on lähemmäs satakiloinen, niin perus Striple tuntui löysältä alustaltaan ja säätömahdollisuudet taitaa olla aika minimaaliset. On tuo kuitenkin sporttinen pyörä eikä ihan peruspyörä, ei luonteeltaan eikä hinnaltaan joten säätöjäkin saisi olla. Speed Triple ja Striple R paljon jämäkämmän tuntuisia, R:stä tosin vain kylmätyypit alla.

Ainakin osaan Stripleistä tehtiin recallina takaiskaripäivitystä, tuliko siihen nyt lisää säätöjä?

e. on muuten tullut House of Bikesin sivuille uusi Trumppa-hinnasto, näyttää hinnat laskeneen lähemmäs harmaatuontihintoja ainakin Streetin, Daytonan ja Speedin osalta.

16000km speediä ajaneena, ei tulis pieneen mieleenkään vaihtaa, edelleen mun unelmapyörä... mun toinen mp ja helpohko ajaa ja kuin hansikas 181cm äijälle... streetti tuntu alla ihan skootterilta noin koon puolesta...

thumbs-up.gif

16000km speediä ajaneena, ei tulis pieneen mieleenkään vaihtaa, edelleen mun unelmapyörä... mun toinen mp ja helpohko ajaa ja kuin hansikas 181cm äijälle... streetti tuntu alla ihan skootterilta noin koon puolesta...

thumbs-up.gif
Onko niissä paljon eroa koossa, Street vs. Speed?
nixweiss.gif

Papereiden mukaan ei paljoakaan, muutamia senttejä eroa akselivälissä Street 1395 ja Speed 1429, eli 34mm. Istumakorkeudessa 7mm eroa.

Ihmeen vähän eroa, mut kai siihen koko eroon vaikuttaa muutkin seikat....tankkikaan ei kai paljoa eroa, ainakaan tilavuudeltaan.

Ehkä stongan leveys vaikuttaa siihen tuntemukseen ?
tounge.gif

Kuusisatasella hornettia joskus kokeillut, ja kyl se aika mopo oli niin kooltaan kuin kaikilta muiltakin osa-alueiltaan, verrattuna Hornet900:een, millä enempi ajellut
sport05.gif

Moro!
yllättävän paljon tuntuu nuokin pienet sentit asennossa ja 20kg jalkojen välissä lisää tunnetta isommasta pyörästä.
kannattaa koeistua/ajaa ehdottomasti. eroa on.
d.

Voin väittää Street Triplen ajoasentoa mukavaksi tai jopa erittäin mukavaksi (187cm / 90kg). Triplejen kokoero tuntu enemmän psykologiselta kuin fyysiseltä (speedistä ainoastaan kuivatyypit).

Mitä tohon jousituksen löysyyteen tulee, niin mulla ei ole tullut vielä mitään ongelmia. Mä en sit varmaan aja riittävän lujaa  
nixweiss.gif
.

Disclaimer:
Ensimmäinen omistamani pyörä, kilometrejä alla  ~3000 ja vaihdan todennäköisesti parin vuoden sisällä kuutiotilavuudelta isompaan.

Mulla on normi Street Triple, missä Daytonan takaiskari ja Wilbersin progressiiviset jouset keulassa. Takaiskarin vaihdossa oli parasta se, että on myös paluuvaimennuksessa säätö, mikä myös vaikuttaa. Loppuu se "soutaminen" kurveissa olevissa röykyissä. Keulan jouset tekee normiajamisen yllättävän paljon mukavammaksi ja kovissa jarrutuksissa paljon paremmaksi. Ei se vieläkään kovissa jarrutuksissa mikään mielettömän hyvä ole, mutta ero vakioon todella huomattava. Noilla päivityksillä paranee pikkurahalla.

Ja musta tää street triple on siitä kumma, etten viel kertaakaan oo kaivannut ohjausiskaria. Keula tullut alas välillä vinossa keulimisesta, eikä mitään kevätjuhlaliikkeitä siitäkään. Kerran ajoin routapatistoon mikä oli kirraavassa mutkassa. Ehti jo sydän lyödä tyhjää, et nyt mennään ulos ja kovaa. Hyvin se se vaan peräkkäiset rytkyt imi. Sen jälkeen ajo rauhottui kummasti  
nixweiss.gif

Nyt varmaan ostaisin r mallin. Pääsis helpommalla. Tosin paskat jouset siin r mallin keulassakin on. Että vaihtoon nekin olis menneet. Kisakuskeilta jos saa sopivasti Daytonan takaiskarin, niin suosittelen. Itse onnistuin moisen sopuhintaan ostamaan.

Oon kattonu tommosta "kolmoskoppasta" Speed Tripleä, eli onko se 1999 - 2005 vai miten se menee. Kuitenkin se 955 ruiskukone. Mitä lapsuksia noissa on mistä pitäs olla tietoinen ja miten tuo hintahaitari oikeen menee? Nettimotossa nyt pyydetään 20 vuotiaista sporteistakin neljää tonnia, että vähän hankala arvioida paljonko siitä kannattas köyhtyä.

Tuleeko tuohon jotain tärkiää remonttia, joka pitäs tietää, että on tehty? Ohjauslaakerista oon lukenu juttua ja sitten eivät kuulemma kostiasta tykkää hirviästi.

Eikös se niin mennyt, että tuo 955i on vielä vähän niinku riituttu Daytona, jossa on tehoa nipistetty väännön lisäämiseksi.

2005 sitten taitaa tulla USD-haarukka, digimittaristo, ylös vedetyt tuplavaimentimet, musta runko ja kymppitonnin pyyntihinnat
biggrin.gif

^ 2002-2004 on se viimesin 955i malli. Eipä noista oikeen vian tynkää löydy, vasen tulppa ruostuu aina, se on ominaisuus. Tumpp!:lla tais kerran yks sytytyspuola mennä vaihtoon. Ohjaus- ja perälaakerin rasvaus on kait semmoset tärkeimmät huoltohommat mitä kannattaa kattoa että on tehty. Konetta ei taida ajamalla rikki saada.

Hintahaitari tietty ajokm. ja vuosimallista riippuen varmaan tuolla 5000-7000e. Nettimotossa on kyllä aika poskettomia pyyntejä noista, sama vm. ja kilometrit löytyy yli 3000e ero pyynneissä. Samoihin hintoihin saa 955i Daytonankin. Ite myin -04 Daytonaa tässä just, vasta alle 7000e pyynnin alkoi kiinnostaa. Toki S3 taitaa olla halutumpi.

Koskahan se trumppa tekee uuden ison triplen. Vois tehdä sellasen nykyaikasen kevyen mallin kuin toi Street Triplekin. Sellasta mä odotan. Märkäpaino n. 200 kg ja uus 1200 kuutioinen 3-pyttynen n.150 heppanen moottori. Tosta vanhasta ei enää saa sellasta millään, se on painava kone ja iskun pituus jo aika lailla tapissa. Olis jo aika sille. Tää kesä viel nykysellä ja sit tarttee jotain uutta saada tilalle. 3-pyttyinen on kyllä jäänyt sydämeen lähtemättömästi ominaisuuksiltaan.

Nii-i. Sitä on jo arvuuteltu 1050:n julkistuksesta lähtien
biggrin.gif

Oma veikkaus on, että triplestä tulee vaan pieniä face liftejä kunnes trumppa saa oman vastineensa kilokyykkymarkkinoille. Sen pohjalta sitten tehdään uus naku 1050 triplen seuraajaks. Voihan se olla, et tosta 1050:sta tehdään vielä uus bigbore versio, mutta se olis jo aika koomista, kun 1050:kin on jo vaan pidempi iskuinen 955
smile_org.gif

Oon kattonu tommosta "kolmoskoppasta" Speed Tripleä, eli onko se 1999 - 2005 vai miten se menee. Kuitenkin se 955 ruiskukone. Mitä lapsuksia noissa on mistä pitäs olla tietoinen ja miten tuo hintahaitari oikeen menee? Nettimotossa nyt pyydetään 20 vuotiaista sporteistakin neljää tonnia, että vähän hankala arvioida paljonko siitä kannattas köyhtyä.

Tuleeko tuohon jotain tärkiää remonttia, joka pitäs tietää, että on tehty? Ohjauslaakerista oon lukenu juttua ja sitten eivät kuulemma kostiasta tykkää hirviästi.

Eikös se niin mennyt, että tuo 955i on vielä vähän niinku riituttu Daytona, jossa on tehoa nipistetty väännön lisäämiseksi.

2005 sitten taitaa tulla USD-haarukka, digimittaristo, ylös vedetyt tuplavaimentimet, musta runko ja kymppitonnin pyyntihinnat
biggrin.gif
Tällä hetkellä on 955i Triple ja vuosimallia 2001. Mittarissa raksuttaa 64tkm, eikä ole ollu mittään vikaa moottorin suhteen. Alussa sai olla kokoajan vaihtamassa tulppia, mutta iridiumien jälkheen loppu seki vaiva.

By the way..Tuo 955 saattaapi olla pian kaupan. Siitä hyvä mopo alle
tounge.gif

Back