Streetfighter v4

Sanotaan että kulutuksella ei ole merkitystä, mutta jos alkaa kympin viemään, niin minusta ainakin alkaa jo olla:D

ihan vakavasti: Mihin se bensa sitten menee noissa euro 5 vehkeissä? Busakin oli oikea talousihme ennen euro 5 mallia. Nyt uudelle busalle maistuu soppa. Katuajossa ei voi sanoa, että voimaksi tai sitten on melko kova ja rohkea kuski. Järjettömän rikkaalla ei voi olla, joten onko sytkä kauhean myöhäisellä? Sekin polttaa venttiilit jos sama kuorman kanssa. Kierrosherkkyys myös huononee. Pakko sen bensan on palaa, mutta miksi se palaa niin hiton huonosti?
 
Tänään kylältä. Koneenposken suojat ei varmaan huono investointi :kääk:
 

Liitetiedostot

  • 440304D3-5D97-4CD0-A6F4-90DFB2F3C6ED.jpg
    440304D3-5D97-4CD0-A6F4-90DFB2F3C6ED.jpg
    19,8 KB · Katselut: 295
Tänään kylältä. Koneenposken suojat ei varmaan huono investointi :kääk:

Minä kaadoin oman Panigale V4:n (SF V4:n sisarpyörä) Alastarossa viime kesänä n. 80 vauhdista jolloin liukui kyljellään asfaltilla hyvän matkaa ennen hiekalle pysähtymistä. Mutta koska oli koneen poskien suojat, niin pyörällä ajeli vielä kotiinkin radalta. Suojan alareunassa näkyy hyvin asfaltin hionnat. Kate on edelleen alkuperäinen, mutta kaatumatapin ja etuakselin kaatumasuojat vaihdoin.

IMG_3249.jpg


Ilmeisesti eilen Alastaron ratapäivillä kaatui toinen Panigale kahvilan mutkassa, joten melko hitaasta vauhdista. Tästä tuli sitten öljyt pihalla. En tiedä oliko siinä suojia, todennäköisesti ei.

Nuo koneen poskien suojat olisivat kyllä ensimmäinen suojaus jota itse laittaisin näihin Ducatin V4 pyöriin. GB Racingin muoviset (tai siis ”Revolutionary new tough, high-impact composite material made from 60% Long Glass Fibered Nylon”) suojat voisivat olla fiksut, sillä ne siirtävät varmaan hiukan vähemmän voimia moottorin kuorien kiinnityspisteisiin kuin alumiiniset, jäykemmät suojat. Itselläni alumiiniset, sillä GB Racingin suojat eivät ole yhteensopivat kaatumatappieni kanssa.

https://www.gbracing.eu/Catalogue/BY-BIKE-MODEL/DUCATI/V4S-Streetfighter-2020
 
Parhaita mp kokemuksia kun pääsee kesäaamuna tyhjille maalaisteille ilman häiritsevä kotteroita päästelemään.:WAZAAP: Hiljaisilla hyväkuntoisilla tutuilla teillä, joissa muistaa kaikki kurvit on aivan mahtava käyttää v4 ylärekisteriä, joka ei tunnu loppuvan koskaan. Kurveihin vaan pienempää sisään blipperillä ja moottorijarru hoitaa hidastumisen ja kurvissa jo voi avata kaasun ja hyökätä seuraavaan. Täydellinen laite nautiskelijalle
 
Luin mielenkiinnolla uuden Bike lehden kun siinä oli vertailu jossa SFV4 oli mukana. Arvasin että kyllähän ne jollakin konstilla saavat Bemarin voittajaksi vaikka paketti alkaakin olla jo vuosia vanha.

Kuitenkin minusta nyt ei kohdeltu SFV4:sta ihan reilusti: "Ennen tehoaluetta meno on nykivää, karkeaa ja äänekästä". Äänekästä ehkä mutta en parhaalla tahdollakaan voi sanoa että on nykivää ja karkeaa. Ennemminkin pyörä käyttäytyy hyvin nöyrästi pienemmillä kierroksilla vaikkakin suurimmat tehot löytyvätkin ylhäältä. Siihen minä ainakin koeajossa ihastuin.

Mitenkähän testiradalla saatiin sitten tehokkaimmalle pyörälle, joka on suoraa sukua radalle suunnitellulle Panigalelle huonoin aika, ei ymmärrä.

Paras moottori -mainita annettiin BMW:lle kun samaan aikaa haukuttiin sen quicksifteriä ja tärinöitä. Paras jousitus -tittelin sai myös BMW, mutta kuitenkin sanottiin arvion perustuvan hiilarivanteisiin jotka saa yli viiden tonnin lisähintaan. Turvallisuus -osuudessa jätettiin huomiotta paremmat jarrut, mutta pisteitä sai Bemarin mäkilähtöavustin ja hätäsoittojärjestelmä. Hoh, hoijaa.

Älkää missään nimessä perustako pyörän valintaa näihin Bike -lehden testeihin vaan käykää itse koeajamassa.
 
Viimeksi muokattu:
Biken testeissä on äärimmäisen harvinaista että jokin muu pyörä olisi parempi kuin BMW. Se voittaa testin vaikkei olisi vertailussa edes mukana.

Sama juttu oli GS/MTSV4 vertailussa, jossa kuolleenkulman varoittimesta tainnut olla edes mainintaa, turvallisuuspisteissä vain 1 pojo etua. Kulutuksesta bemulle hyvät pojot. Bemu testivarusteissa kalliimpi, silti pisteen hinta edullisempi, mitä en oikein ymmärtänyt.
 
Arvasin että kyllähän ne jollakin konstilla saavat Bemarin voittajaksi vaikka paketti alkaakin olla jo vuosia vanha.

BMW:n S1000rr ja S1000r ovat vuotta tuoreempia kuin Panigale V4 ja SFV4.

Testitulokset kertovat ryhmän ammattitaidosta.
Olisihan se nyt todella amatöörimaista jos tulokset olisi jotain muuta kuin BMW:n voittokulkua.
 
Mitenkähän testiradalla saatiin sitten tehokkaimmalle pyörälle, joka on suoraa sukua radalle suunnitellulle Panigalelle huonoin aika, ei ymmärrä.

Teho korreloi suht heikosti kierrosajan kanssa. Paljon enemmän vaikuttaa moottorin luonne, eli kuinka ajettava se on mutkasta lähtiessä. Jos mutkasta on hankala päästä irti kunnolla, ei edes 20-30hp isompi huipputeho riitä kompensoimaan eroa ennen suoran päätä. Lisäksi tietty vaikuttaa pyörän geometria ja alustan toiminta. Vähän liian takapainoinen geometria niin pyörä ei vaan käänny mutkassa ja kello ei tykkää.

Tietysti olisi kiva jos toimittaja kertoisi, että miksi joku pyörä on kierroksella nopeampi kuin joku toinen.

Edit. En itse ole juttua lukenut, joten en tiedä onko siellä leipätekstissä aiheesta jotain analyysia tehty.
 
Mäkilähtöavustin onkin radalla perin tarpeellinen....

Mutta jos ei ole tarkoitus ajoa kellottaa niin eipä tuolla absoluuttisella suorituskyvyllä ole paljonkaan merkitystä, oleellisempaa on että miltä laite tuntuu ajaa.

Sitä onkin jo vaikeampi arvottaa yleispätevästi, jokaisella kun omanlaisensa ahteri.
 
Teho korreloi suht heikosti kierrosajan kanssa. Paljon enemmän vaikuttaa moottorin luonne, eli kuinka ajettava se on mutkasta lähtiessä. Jos mutkasta on hankala päästä irti kunnolla, ei edes 20-30hp isompi huipputeho riitä kompensoimaan eroa ennen suoran päätä. Lisäksi tietty vaikuttaa pyörän geometria ja alustan toiminta. Vähän liian takapainoinen geometria niin pyörä ei vaan käänny mutkassa ja kello ei tykkää.

Tietysti olisi kiva jos toimittaja kertoisi, että miksi joku pyörä on kierroksella nopeampi kuin joku toinen.
Oli siinä vähän selostusta parista mutkasta, mutta ei minusta selittänyt koko rataa. Ehkä Bemarin suurempi ajoasennon etunoja sitten vaikutti edullisesti. Olisi tosiaan ihan analyysimielessä mukava tietää tarkemmin mistä ero tulee sillä muissa testeissä on tullut erilaisia tuloksia.
"It was the fastest bike on track by considerable margin"/Bennetts Streetfighterista:
vertailu.jpg
 
Oli siinä vähän selostusta parista mutkasta, mutta ei minusta selittänyt koko rataa. Ehkä Bemarin suurempi ajoasennon etunoja sitten vaikutti edullisesti. Olisi tosiaan ihan analyysimielessä mukava tietää tarkemmin mistä ero tulee sillä muissa testeissä on tullut erilaisia tuloksia.
"It was the fastest bike on track by considerable margin"/Bennetts Streetfighterista:
katso liitettä 23997

Radan profiilikin vaikuttaa tosi paljon. Nopea ja hyvin virtaava rata suosii ihan erillaista pyörää kuin syherö mikkihiiri tai point'n'shoot -tyyppinen rata.
 
Oli siinä vähän selostusta parista mutkasta, mutta ei minusta selittänyt koko rataa. Ehkä Bemarin suurempi ajoasennon etunoja sitten vaikutti edullisesti. Olisi tosiaan ihan analyysimielessä mukava tietää tarkemmin mistä ero tulee sillä muissa testeissä on tullut erilaisia tuloksia.
"It was the fastest bike on track by considerable margin"/Bennetts Streetfighterista:
katso liitettä 23997

Katoin tuon videon. Paha sanoa, että onko Ducati tossa testissä hyvä sen takia, että pyörä on hyvä vai siksi, että kuski ainakin videon perusteella on aika paska, ja tuo pyörä vaan sattuu kompensoimaan kuskin huonouden.

Toki videolta paistava kuskin huonous voi johtua siitä, että kameramies käskee ajamaan niin, että saa hyvän otoksen.

Ja tokihan tuossakin kuski sanoo, että pienemmällä radalla lopputulos olisi ollut toinen.
 
On se katkeraa kun ei oma pyörä voita joka testiä. Mitä sitten? Jos se kerran omasta mielestä on hyvä.
 
Katoin tuon videon. Paha sanoa, että onko Ducati tossa testissä hyvä sen takia, että pyörä on hyvä vai siksi, että kuski ainakin videon perusteella on aika paska, ja tuo pyörä vaan sattuu kompensoimaan kuskin huonouden.

Toki videolta paistava kuskin huonous voi johtua siitä, että kameramies käskee ajamaan niin, että saa hyvän otoksen.

Ja tokihan tuossakin kuski sanoo, että pienemmällä radalla lopputulos olisi ollut toinen.

Joo samaa mieltä, kuski vaikutti aivan kuin joltain B-luokan nyttemmin jo hiipuneelta iltatähdeltä.
 
Sillon kun Rutter testas mopoja Mallory Parkissa ja Doningtonissa sai jotain kuvaa suorituskyvystä OEM kunnossa. Joitain testejä vedettiin sitten vissiin samoilla renkaillakin.

Kova oli se 120 mailin kierros gikserillä saarella seisovalla lähdöllä, peilit kiinni ja katurenkailla. Rock and roll.

Minun ei tarvitse miettiä, riittääkö minkään 10-luvun pyörän suorituskyky itselleni :D
 
On se katkeraa kun ei oma pyörä voita joka testiä. Mitä sitten? Jos se kerran omasta mielestä on hyvä.
Outs. Oot ihan oikeassa. Homma lähti vähän käsistä kun alkoi harmittamaan kun tuo lehden testi ei pitänyt yhtä omien kokemusten kanssa. Luotto on mennyt noihin testeihin kun ei ollut eka kerta kun niin kävi.

Minulle merkitsee eniten se miltä pyörä omassa koeajossa tuntuu. Kun koeajoin SFV4:ää niin se oli paras pyörä millä olen ajanut, joten se oli menoa. Meinasin myös pidemmät reissut heittää jatkossa sillä. Täytyy tosin myöntää että katson nykyään pyöriä punaisten lasien läpi joten minulle on aika vaikeaa perustella että joku muu merkki kuin Ducati on parempi :D.
 
Joo samaa mieltä, kuski vaikutti aivan kuin joltain B-luokan nyttemmin jo hiipuneelta iltatähdeltä.

Piti oikein googlettaa. On se näköjään IOM:ssakin ollu viivalla ja about 15mph kärkiukkoja hitaampana maaliin. Eli kuski osaa ajaa keskivertokuskia huomattavasti paremmin, joten lienee nuo vähän kömpelön näköset ajopätkät menty videotuotannon ehdoilla.
 
Tuli tehtyä viime kesänä ostopäätös perus V4:n koeajon jälkeen. Toukokuusta asti on tullut sitten ajettua omalla ässällä ja Öhlärin alusta ei oikein ole tuntunut hyvältä (edes perus V4:n tasoiselta) vakiosäädöillä. Vähän pintakova Suomen teille. Pari kuukautta meni että sain aikaiseksi tehdä asialle jotain :grin:
Eilen laitoin vaimennusta molempiin päihin -3 niin ai että. Nyt on kuin sametilla ajaisi :rakastunut:
 
Moi!
pyöräkuume alkaa taas olemaan kova ja aikalailla eniten kiinnostaisi tämä streetfighter v4 superduken seuraajaksi.
Tämä toki vielä ihan ajatusasteella ja tässä mietinkin, että mites tässä pyörässä on nuo keulimis/luistonestot? Saako kokonaan pois päältä vai pitääkö ohjelmoida kuten esim uudessa superdukessa track pack tms?
 
Niissä on moniportainen säätö jonka saa aivan haluamakseen tai kokonaan pois.
 
Back
Ylös