• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Sukka jarrunestesäiliöön?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarrarit
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jarrarit

New member
Noissa kilpapyörissä näyttää järjestäen olevan jarrunestesäiliön päällä tuollainen sukka/donitsi, ilmeisesti pakollinen varuste?

kawasaki-motogp-cockpit.jpg

Mistähän tuollaisia voisi ostaa? vai onko nuo rannehikinauhoja?
tounge.gif

Itellä ranne hiki nauha giksussa. Hyvin pelittää ja on hiano. Toinen teräs mies logolla varustettu ja toinen musta jossa pääkallo
biggrin.gif

...ilmeisesti pakollinen varuste?
Ei ole. Lähinnä imee itseensä mahdollisen ylivuotavan jarrunesteen ettei roisku ympäriinsä. Pääosin kuitenkin hifistelyartikkeli, sanotaan mitä tahansa.
Mikäs tuon jarrunesteen saa roiskumaan ympäriinsä tai vuotamaan yli?
Nimim. "Kokematon"
Kun nestettä on liikaa säiliössä niin se tuppaa kovemman ajon aikana tulemaan säiliön korkin tiivisteestä pihalle. Tätä ongelmaa pystyy hillitsemään käyttämällä järkevää määrää nestettä (yllätys yllätys).

Ei ole. Lähinnä imee itseensä mahdollisen ylivuotavan jarrunesteen ettei roisku ympäriinsä. Pääosin kuitenkin hifistelyartikkeli, sanotaan mitä tahansa.
Nimim. "Kokematon"
Kun nestettä on liikaa säiliössä niin se tuppaa kovemman ajon aikana tulemaan säiliön korkin tiivisteestä pihalle. Tätä ongelmaa pystyy hillitsemään käyttämällä järkevää määrää nestettä (yllätys yllätys).
Ratailussa se neste myös kuumenee enempi jolloin tilavuus kasvaa.

Ratailussa se neste myös kuumenee enempi jolloin tilavuus kasvaa.
Kasvaako niin paljon että puolillaan olevasta kylmästä säiliöstä alkaa lämpenemisen seurauksena tulla yli? Aika paljolta kuulostaa tuo että se säiliön kannen kumilutturan pelivara loppuisi kokonaan.

Tuohan tarkoittaisi että nestettä tulee sen verran pihalle että jäähdyttyään säiliöön ei enää riitä nestettä ollenkaan ja pääsylinteri hörppää sopivasti kallellaan ollessaan ilmaa.

Edit. Ja tosiaan jos neste turpoaisi säiliön kanteen asti niin jarruthan palaisivat saman tien kun letkuissa olisi koko ajan painetta ja pieni jarrutus päällä (kun säiliön kannen rakonen ei ehtisi pissiä nestettä samassa tahdissa kuin tilavuus kasvaa).

Jos moinen ylivuoto-ongelma todella on niin luulisi olevan helpompaa vaihtaa isompi säiliö, kuin pukea pyörä tyttöjen squash-tuntia varten ja täytellä säiliötä jatkuvalla syötöllä uudelleen.
wink.gif

saas nähdä koska on pakollinen varuste
biggrin.gif
muuten ei ole
sitä kuuluisaa katu-uskottavuutta.
withstupid.gif

totatota..
oon kuullu että jarruneste huononisi valon vaikutuksesta
omg.gif

ja sen takia pitäisivät noita siinä. en tiiä miten totta se on

OT: Hyvä kooste ratapäivistä tuossa ZR-7herwoodin allekirjoituksessa (Ratailut 2007)
bowdown.gif
!

Ei se ihan turhaa hifistelyä ole... mulla gikserin liian täyteen tehtaalla/huollossa täytetty jarrunestesäiliö kuolasi rinnuksilleen radalla ajettaessa. Oli pakko laittaa vuotavat nesteet imevä lenkki siihen ympärille.

Nimim. "Kokematon"
Joo, niinhän sitä voi säädellä. Parempi kuitenkin laittaa se kippo melkeistä täyteen niin ei tule sillon mutkissa yllätyksiä ja pääsylinteri ei haukkaa mopon kallellaan ollessa ilmaa sisäänsä.

Ja kuten tuolla jo mainittiinkin niin sitä nestettä saattaa täynnä ollessaan hiukan purskahdella tiivisteen välistä yli. Itse ainakin mielummin pidän tuollaista hikinauhaa kipon ympärillä kuin ihmettelen jarrunestetippoja visiirissä tahi pleksissä.

Nimim. "Kokematon"
Joo, niinhän sitä voi säädellä. Parempi kuitenkin laittaa se kippo melkeistä täyteen niin ei tule sillon mutkissa yllätyksiä ja pääsylinteri ei haukkaa mopon kallellaan ollessa ilmaa sisäänsä.

Ja kuten tuolla jo mainittiinkin niin sitä nestettä saattaa täynnä ollessaan hiukan purskahdella tiivisteen välistä yli. Itse ainakin mielummin pidän tuollaista hikinauhaa kipon ympärillä kuin ihmettelen jarrunestetippoja visiirissä tahi pleksissä.
Se neste ei roisku yli, jos jättää vähänkään varaa sinne säiliöön ja säätelee palojen kulumisen ja vaihdon yhteydessä (joka on yleensä tehtävä joka tapauksessa). Jos säiliö on liian täynnä, tuppa jarrut laahaamaan, kunnes palat kuluu riittävästi. Onhan tuossa sinun kirjoituksessasi perää kuitenkin.

Itsekin säätäisin jarrunesteen määrää mieluummin nesteen pintaa vähentämällä kuin odottaisin, että ylimääräinen tulisi ulos, johon asti palat jäisivät laahaamaan ja hyvällä säkällä kiehauttavat nesteet.

Auttaa se sukka ainakin sen verran että siinä vaiheessa kun raatoa radanvarresta repii pois niin on mukavampi käsitellä sitä kun kaikki paikat ei ole jarrunesteessä. Usein tuo nestesäiliö tuppaa hajoamaan lipoissa. Ainakin monessa niissä mitä minä olen raatoauton kyytiin laittanut...

Auttaa se sukka ainakin sen verran että siinä vaiheessa kun raatoa radanvarresta repii pois niin on mukavampi käsitellä sitä kun kaikki paikat ei ole jarrunesteessä. Usein tuo nestesäiliö tuppaa hajoamaan lipoissa. Ainakin monessa niissä mitä minä olen raatoauton kyytiin laittanut...
Ne "hikinauhat" taitaa olla jotain siivousmaailman mullistavaa matskua jos ne imasee kaadon yhteydessä kaiken jarrunesteen säiliön räjähtäessä!

No, ei kai tässä auta kun lähteä ostoksille.

Ne "hikinauhat" taitaa olla jotain siivousmaailman mullistavaa matskua jos ne imasee kaadon yhteydessä kaiken jarrunesteen säiliön räjähtäessä!

No, ei kai tässä auta kun lähteä ostoksille.
just...

Back