• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Sumeko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja walkker
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

walkker

New member
Jotenkin jää huono maku Sumekosta. ei löydy "Kawasakin viralliselta maahantuojalta" juuri mitään osia suomesta tai belgiasta. kaikki tulee japanista asti,kestää meinaan pikkasen kauan ja kesä on pilalla(kokemusta löytyy). Mikä on maahantuojan vastuu? Yhtälailla pyörän voisi ostaa joltain "harmaa tuonti" firmalta saman takuun lupaavat, hinnat halvempia ja ennenkaikkea palvelu pelaa!
Onko muilla+/-kokemuksiua sumekosta tai jostain muusta maahantuojasta?
T:Merkin vaihto lähellä!
veryangry.gif

No ainakin kun oma kawa nyt laitossa oli niin korjaajan suusta tälläistä. Mitään osia ei just varastossa poislukien jarrupalat, ketjut, rattaat yms. Sitten, kauhean kankeaa se palvelu. Korjaaja oli kysynyt neuvoa ohjearvoista kawaani, sytytyspuolien jännitteitä yms. arvoja. Hirveän hankalaa kuulemma saada minkäänlaista apua vaikka sitähän varten he juuri ovat! Vähän näin, vituttaa kun nuo kaikki tahvot kyselevät kaikkea joutavaa... Eli palvelualttius ei taida olla mikään hirveän korkea? Harmi kun kawalla sattui tuollainen maahantuoja. Tekee hallaa koko merkille jos varaosa palvelu ei oikein pelaa. Mutta näillä mennään, odotellaan sit niitä osia japanista asti
062802jumpie_prv.gif

Joo viime keväänä tuli heitettyä lipat,katteita meni vähän rikki. Ei löytynyt katteita ku vasta maaliskuussa(no ei haitannu ajoo). Pitäis olla aika perus kamaa maahantuojalla noiu katteet. Nyt rupes laatikko vittuileen (ZX-6R -05) taitaa kesä menna olutta juodessa!

Itsellä ei ole mitään huonoa sanottavaa Sumekosta tai sen toiminnasta,homma toimi niihin olosuhteisiin nähden hyvin mikä mulla oli sillo kyseessä.Tosin tästä on jo miltei 4 vuotta aikaa jo,liekö sit henkilöiden vaihtuminen tjsp.kyseessä
confused_orig.gif
En tiedä sitten missä on Kawan euroopan keskusvarasto nykyään,mut oma mopo tuli Hollannista(näin mulle sanottiin silloin) Suomeen ja sieltä sitten eteenpäin.Luulisi osienkin olevan samalla suunnalla kuin itse mopojenkin
nixweiss.gif

No tuota. Mulla meni viime kesän ajelut pikkusen poskelleen, kun etulevyt oli kierot ja uusia sorvattiin jaappanissa kaks kuukautta. Pyörä hommattu elokuu -04 ja tais olla alusta asti pikkusen kierot, mutta se loppukesä meni uudelleen harjotellessa, joten ei haitannu, mutta viime alkukesästä pikkusen otti päähän kun lujemmasta vauhdista ei voinu ku vaihteilla ja takararrulla hidastela.
veryangry.gif

Nyt rupes laatikko vittuileen (ZX-6R -05) taitaa kesä menna olutta juodessa!
Ihan offista vedän, mutta miten hemmetissä voi -05:n laatikko ruveta jo vittuilemaan?

Ajan itse -02:lla ja mietin tuossa juuri vaihtoa -05:een (ajettu 6500km), mutta enpä taida miettiä kauan... Merkki vaan vaihtoon.
Lienee mahdollista millä merkillä tahansa että jossakin yksilössä on vikaa jo uutena...eli yhden tapauksen perusteella en vielä itse alkais merkkiä vaihtamaan. Mutta Sumekosta: Itsellä ei valitettavaa, osat on tullu kohtuu ajassa ja neuvoakin on saanut puhelimitse.

Taitaa tämä klopalisaatio toimia näinkin, eli keskusvarastot menevät yhä kauemmaksi pienestä Suomesta.

Sama juttu kun yritin koriskenkiä hommata, ni lähimmät sopivan kokoset oli ehkä jossain päin Suomea olevassa urheiluliikkeessä tai varmasti Hollannissa. Ja miltään muulta merkiltä ei löytynyt mitään mistään. Pitäis kait asua tehtaan naapurissa...

Jotenkin jää huono maku Sumekosta. ei löydy "Kawasakin viralliselta maahantuojalta" juuri mitään osia suomesta tai belgiasta. kaikki tulee japanista asti,kestää meinaan pikkasen kauan ja kesä on pilalla(kokemusta löytyy). Mikä on maahantuojan vastuu? Yhtälailla pyörän voisi ostaa joltain "harmaa tuonti" firmalta saman takuun lupaavat, hinnat halvempia ja ennenkaikkea palvelu pelaa!
veryangry.gif
Yhtälailla pyörän voisi ostaa joltain "harmaa tuonti" firmalta saman takuun lupaavat, hinnat halvempia ja ennenkaikkea palvelu pelaa!
___--

itseasiassa monet harmaatuojat antavat japsipyöriin 4v takuun kun maahantuoja vaan 2v.

itsellä nyt toinen honda menossa eikä kertaakaan ole ollut yhden ainoaa vikaa.... kasawiat vaihtoon tai ei niidenkään laatu parane
smile_org.gif

Aikoinaan Kawasakinkin omistaneena ei mitään huonoa sanottavaa Sumekosta.Määräaikaishuollot ja takuu asiatkin hoituivat hyvin.

Joo viime keväänä tuli heitettyä lipat,katteita meni vähän rikki. Ei löytynyt katteita ku vasta maaliskuussa(no ei haitannu ajoo). Pitäis olla aika perus kamaa maahantuojalla noiu katteet. Nyt rupes laatikko vittuileen (ZX-6R -05) taitaa kesä menna olutta juodessa!
Kaverilla laatikon vika löytyi vaihdekiksin nivelistä (636 -04), on kuulemma tuon kawan arka paikka, jos ei huollossa muista rasvata.

Varmalta taholta olen saanut kuulla, että ranskalaiset autot ja japanilaiset kawat eivät kestä. Ainuat asiat, mitkä niissä ovat parempaa kuin muissa, ovat muotoilu ja mukavuus ajettaessa.

Mulla on japanilainen kawa ja ranskalainen citroen
033102bebe_1_prv.gif
.

Kysellin jo tos aikasemmin onko muilla kokemuksia. Kolmos vaihde ei meinaa pysyä päällä,ei tietoa mikä rikki. eka pitäis avata laatikko ja sit ruvetaan kattelemaan mitä osia tarvii tilata. Ei muuta mut pitäis ens kuun lopussa olla menossa saksaan pyörillä kesäloma reissulle,ei ookivaa jos reissu kusee tommosen takia.Täytyis saada äkkiä tietoa mitenkä Sumeko/pyörämyyjä aikoo hoitaa asian.

Eka pitäis avata laatikko ja sit ruvetaan kattelemaan mitä osia tarvii tilata.
Sama homma mut 6.vaihteen kanssa. Zetaan pitäislöytyä euroopan varastosta vaihderattaat joten sen puoleen ei pitäis olla ongelmia.

Eivät vaan ota minkäänlaista kantaa Sumekolla tuohon, kuitenkin kaikki liikkeet sanovat että takuuhommana pitäisi mennä koska niin vähän ajettu ja vasta äsken loppunut takuu.

veryangry.gif
Ei pahaa sanottavaa Sumekosta. Palvelu ystävällistä ja tavaraa löytyy hyvin hyllystä(kansipaffia, venttiilejä, stefaa).
Pyörien hinnatkin alkaa olla kilpailukykyisiä muihin maahantuojiin verrattuna.

Mulla on vähän huonoja kokemusksia sumekon vara-osa toimituksesta. Entinen kavani (03 636 silloin ajettu 12000km) oli viime kesänä virallisen maahantuojan korjaamolla noin 2,5kk Eivät saaneet laatikkoon uusia 1 vaihteen rattaita ja siirtäjän haarukoita. Kyllä se meinas vi..tta ku meni melkeen koko kesä siel remontissa
mad.gif

Itse olen saanut paikasta hyvää palvelua, mutta melkein kaikki tarvitsemani tavarat ovat menneet tilaukseen.

Ei niillä mitään oo hyllysä. Soittelin sinne ja kysyin niin sanoivat että vain uusimpiin on kohtuullisesti osia mutta varastoa ei juurikaan ole. Lisäksi pitävät semmosia ryöstöhintoja että heikompaa hirvittää.

Ite oon siirtyny stormilta tilaamaan kaiken ku neki tuo osia ite maahan. Ja palvelu on paljo parempaa
bowdown.gif

Mä olen saanut Sumekolta kaiken mitä olen tarvinnut mun -92 ZXR:ään, suoraan hyllystä. Ja osaa on tullut ostettua ryhmän alatiivisteestä takalinkun laakereihin, eli muutakin kuin perus kulutusosaa. Hinnat Sumekolla on kyllä riittävän korkeat, mutta minkäs teet.

Back