• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Sumeko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja walkker
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Varmalta taholta olen saanut kuulla, että ranskalaiset autot ja japanilaiset kawat eivät kestä. Ainuat asiat, mitkä niissä ovat parempaa kuin muissa, ovat muotoilu ja mukavuus ajettaessa.

Mulla on japanilainen kawa ja ranskalainen citroen
033102bebe_1_prv.gif
.
No mulla on Z750 '06 ja Pösö 406 '99
wink.gif

Pösössä vähän käyntihäiriöitä (ei haittaa menoa), mutta kyyti ja tyyli on jotain ihan muuta, kuin japsimerkeillä
smile_org.gif

Jotenkin jää huono maku Sumekosta. ei löydy "Kawasakin viralliselta maahantuojalta" juuri mitään osia suomesta tai belgiasta. kaikki tulee japanista asti,kestää meinaan pikkasen kauan ja kesä on pilalla(kokemusta löytyy). Mikä on maahantuojan vastuu? Yhtälailla pyörän voisi ostaa joltain "harmaa tuonti" firmalta saman takuun lupaavat, hinnat halvempia ja ennenkaikkea palvelu pelaa!
Onko muilla+/-kokemuksiua sumekosta tai jostain muusta maahantuojasta?
T:Merkin vaihto lähellä!
veryangry.gif
Yhtälailla pyörän voisi ostaa joltain "harmaa tuonti" firmalta saman takuun lupaavat, hinnat halvempia ja ennenkaikkea palvelu pelaa!
___--

itseasiassa monet harmaatuojat antavat japsipyöriin 4v takuun kun maahantuoja vaan 2v.

itsellä nyt toinen honda menossa eikä kertaakaan ole ollut yhden ainoaa vikaa.... kasawiat vaihtoon tai ei niidenkään laatu parane
smile_org.gif
No itellä menossa kuudes Kawa eikä yhdessäkään yhtään takuu vikaa! Tarkoittaako tää nyt sitä että Kawa on parempi kuin Honda???

Onkos monella kokemuksia tosta 4v. takuusta? Mulla ei ONNEKSI ole henkilökohtaisia mutta kaverilla kyllä. Tai noh, eihän se ollut takuuhomma kun ne ei kerran mitään korvanneet.

Mä haluun nähdä sen tarvikeliikkeen jossa on hyllyssä enemmän kamaa kuin maahantuojalla. Sitä kilkutinta nimittäin riittää jos ajattelee vaikka tästä 20 vuotta taaksepäin jokaista Suomeen tuotua ko. merkin mallia. Toki ymmärrän kyllä että vähän voi harmittaa jos jotain jarrulevyä ei tule maahan ja kesä menee piloille. Mutta ei yleensä pahemmin ole maahantuojan vika jos ei Euroopan keskusvarastossa ole tavaraa. Minkäs pikkuisen Suomen maahantuoja tälle voi.

Ja sit vois jokainen miettiä että mitä ne osat sitten maksaisivat jos ne joka ikinen hilakitkutin varaosa olisi siellä hyllyssä. Esim. tarrat haalistuvat ja kumiosat kovettuvat muutamassa vuodessa - eli roskiin ja uudet tilaukseen jne...

biggrin.gif
itse tilailin vn15:n -90 kytkin osia kaikki löyty hyllystä massa,välilevyt ym... jäi hyvä fiilis paikasta, toisin kun eräästä pääkaupunki seudun liikkeestä josta tilasin 1.5kk sitten ei edes sähköpostiin vastattu kun kyselin (7x) onko osat kasassa. pari vko:a sitten soitin niin kehui että kaikki muut löytyy mutta välilevyt on loppu sumekolta, soitin ennen vappua sumekolle ja kyselin niin kaikki löyty sieltä myös välilevyt
sad_orig.gif
niinpä pyörä seisoo vieläkin. no varmaan osat tulee niin pääsisi viikonloppuna nautiskelemaan
062802moto_prv.gif

Itse ajoin kaksi vuotta kilpaa Kawasakilla, eikä minulla ole kyllä mitään pahaa sanottavaa Sumekosta. Päin vastoin. Kaikki varaosat joko löytyivät varastosta tai tulivat nopeasti, ja Kawan varaosahinnat ovat miellyttävän alhaiset ilman merkittävää Suomilisää.

Ja tarvitsin kaatumatautin vuoksi niitä varaosia ihan kohtuullisessa määrin... Vika oli kyllä kuskissa eikä pyörässä.

Edelleen täs eletään pimennossa,ku ketään ei oltu tänään saatu sumekolta kiinni ja reissu lähestyy,että tämmöstä!
sad_orig.gif

Palvelu on hyvää, jos ei ole kuin perushuoltoa tai varaosan tilaamista. Asiallisen kritiikin esittäminen esim. heidän tekemistä virheistä aiheuttaa jo varsin hapanta palvelua. Ikinä en vie pyörääni tuonne ellei ole pakko! Tämä 12R on varmasti viimeinen pyörä, jonka "viralliselta" maahantuojalta tulen ostamaan, jos palvelu ei parane.

Parhaat ranskalaiset saa grilliltä,.. kuulemma. Vähän ihmetyttää valitus kawoista vai onko silmä valikoiva merkin suhteen. Myyntimääristä suhteessa muihin en tiedä mutta oletan ettei niissä ole keskimäärin yhtään enempää vikoja kuin muissakaan. Omat kokemukset kawoista ovat olleet niin hyviä etten ihmettelis vielä joskus niillä ajelevani.

Palvelu on hyvää, jos ei ole kuin perushuoltoa tai varaosan tilaamista. Asiallisen kritiikin esittäminen esim. heidän tekemistä virheistä aiheuttaa jo varsin hapanta palvelua. Ikinä en vie pyörääni tuonne ellei ole pakko! Tämä 12R on varmasti viimeinen pyörä, jonka "viralliselta" maahantuojalta tulen ostamaan, jos palvelu ei parane.
Ihan mielenkiinnosta. Voisitko hieman täsmentää? Mitä virheitä ne siellä teki ja mikä sun 12R:ssä oli vikana?

Vielä aiheen alottajalta kysymys kuuluu,mikä on se kohtuullinen aika missä pyörä korjataan? Vanhoihin pyöriin varmaan löytyy osia kyllä joo.Soittelin sumekolle(harmi ku ei löytynty koko viikolla tyyppiä kuka ois osannu vastata,et mitä tehään.itse asiassa,joku sihteerikkö vastas sieltä ja se ei osannu auttaa,tommonen rupee vituttaan(you know). No soittelin tyypille joka on laitellu kawan laatikoita, ja kommentti oli ei muuta ku
sumekolle jonon jatkees! mitään ei löydy eikä edes anneta pyörää ajoon siksi aikaa ku laite huolletaan(takuu voimassa).Ei mulla muuta sydämmellä,mut ollaan suunniteltu saksan reissua jo puolivuotta ja reissu kusee tommosen takia niin rupes ahistaan sen verran,että merkki vaihtu suzukiin.(anteeksi kawan kuskit.(MUT SUMEKO SUCKS). Ei muuta;kiitos vinkeistä ja anteeks!  
Back to top

Itselläni oli sytytyspuola paskana viime kesänä pyörästä. Sumekolle kun soittelin niin sanoivat että puolaa ei löydy Euroopan varastoista ja se pitää tilata Japanista..
nixweiss.gif

Sanoivat että kestää yli kuukauden. Np, piti saada sytytyspuola ja äkkiä joten soitin ruotsin kawasakin maahantuojalle ja he ilmoittivat että heillä sama tilanne, eli ei yhtäkään varastossa. Oli kuitenkin sen verran ystävällisiä ja palveluhaluisia että katsoivat koneelta mitkä jälleenmyyjät  ja huoltofirmat Euroopassa ovat niitä viime aikoina tilanneet. Selvisi että Englanissa oli yksi liike joka oli tilannut sytytyspuolia ëniten. Kaveri antoi samalla suoran puhelinnumeron ja eikun soittoa sinne. Sytytyspuolia oli hyllyssä neljä kappaletta. Pika postissa tuli kahdessa päivässä Suomeen. Vaihtoehtoisesti olisin tietenkin voinut jäädä odottelemaan sitä osaa sieltä Japanista Sumekon kautta ja kulkea julkisilla koko kesän... Nähtävästi ruotsin päässä on enemmän halua auttaa asiakasta joka on pulassa.  
wink.gif

Ihan mielenkiinnosta. Voisitko hieman täsmentää? Mitä virheitä ne siellä teki ja mikä sun 12R:ssä oli vikana?
Oli siellä pienen lipan takia. Lue tämä.

Jep, myllyttivät tankin ja antoivat muutaman lohdutus "lahjan" minun pyynnöstäni. Itse eivät ensin suostuneet tekemään mitään aloitetta vaan totesivat, etteivät voi asialle mitään. Lisäksi olin suojannut tankin kyljet mustalla roudarin teipillä (tämä siis tuon huollon jälkeen), josta totesivat, että minun pitää poistaa se itse muuten he laskuttavat sen poistosta, kun se kuulemma on niin vaikeaa (on tiukassa ja jää liimaa plaaplaaa). Itse tuon teipin poistin ja siinä meni aikaa noin kaksi minuuttia ja liimajäämistä ei ollut tietoakaan. Olisin jonkin tasoista joustavuutta odottanut palvelussa, kun kyse oli heidän mokastaa, mutta ei niin ei. Suostuivat sitten loppupelissä jonkinlaiseen materiaaliseen hyvitykseen, joka ei kuitenkaan täysin korvannut kalliiseen silmäterääni tulleita kosmeettisia vaurioita.

Kuitenkin palvelu sen jälkeen, kun ilmoitin heidän virheestään ja vaadin hyvitystä sekä esitelmäni siitä kuinka tällainen moka olisi ollut estettävissä oli ala-arvoista. Kehoitin heitä mm. harjaamaan pihansa, jotta tällaisilta vältyttäisiin tulevaisuudessa. Se kuinka asiaani alunperin suhtauduttiin ei ansaitse mitään muutakuin ala-arvoisen arvosanan palvelulle.

Tiedoksi vielä, että kyse ei ollut muutamasta naarmusta vaan niitä oli ympäri pyörää. Hienon näköistä auringon paisteessa
crazy.gif
En yleensä ole kovin herkkä naarmuille, jotka syntyvät käytön aikana, mutta se rupeaa jo hieman korpeamaan, jos niitä rupeaa olemaan uudessa pyörässä ympäriinsä "huollon" jäljiltä.

Edit: Olisihan tuossa yksi toinenkin pikku tapaus kerrottavana takuuasioista, mutta jätän sen myöhemmälle.

biggrin.gif
itse tilailin vn15:n -90 kytkin osia kaikki löyty hyllystä massa,välilevyt ym... jäi hyvä fiilis paikasta, toisin kun eräästä pääkaupunki seudun liikkeestä josta tilasin 1.5kk sitten ei edes sähköpostiin vastattu kun kyselin (7x) onko osat kasassa. pari vko:a sitten soitin niin kehui että kaikki muut löytyy mutta välilevyt on loppu sumekolta, soitin ennen vappua sumekolle ja kyselin niin kaikki löyty sieltä myös välilevyt
sad_orig.gif
niinpä pyörä seisoo vieläkin. no varmaan osat tulee niin pääsisi viikonloppuna nautiskelemaan
062802moto_prv.gif
mad.gif
ja paikka on mp-palvelu(jeminen) kannattaa varauksella tilailla
buttrock.gif

Omalta osaltani ei pahaa sanottavaa Sumekon toiminnasta. Jo 70-luvun alussa kun 500 H1:set räjähteli niin Hullu-Gustafsson kaivoi oikeastaan joka kerta osat hyllystä...

Ei siellä nykyäänkään ehdi harmaantua. Hyvä että ehdin sahan teräketjulaatikon nimen lukea niin jo Tiilikainen pamautti peilit pöytään.

Olisiko joskus mopokaupoissakin niin, että metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan?
wink.gif

Olisiko joskus mopokaupoissakin niin, että metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan?
wink.gif
Niin ja koskaanhan ei ole aihetta "huutaa"? Pitää vain "alistua" heidän toiminnalleen ja todeta - no ei tälle kait sitten mitään voi...

Kun olisikin metsä vastannut, jotain muuta kuin - "ei voi mitään, ei korvata".

Ei sillä kyllä mä voin varaosia Sumekolta tilata, mutta pyörää en sinne ikinä enään vie. Ja toista Sumekon maahantuomaa vekotinta en osta kuin käytettynä.

Enpä ole itse suoraan asioinut Sumekon kanssa vaan aina jonku n välikäden kautta. Näin ainakin homma on toiminut ja tavaraa on saanu kohtuullisessa ajassa ja aina edullisemmin kuin suoraan Sumekolta.

Musta on hieno väri mutta väärin kohdeltuna aivan kauhea. CBX tapauksessa en itse ainakaan olisi jättänyt asiaa tuohon. Tutkintapyyntö vaan ilkivallasta ja vakuutuksista uudet värit pintaan.

Mitenköhän pahasti noi CBX_raiderin katteet oli ruvella? Kun itellä on ollu musta pyörä niin siihen tulee erittäin helposti naarmuja joita ei tietenkään näe kuin aivan puhtaana. Viimeksi ajoin täysin pakasta vedetyn (mustan) pyörän liikkeestä himaan (40km) niin tankin sivuilla johon jalat osuu oli jo selviä naarmuja. Ja nämä tulleet goreista eikä mistään vetskareista.
Pahempia naarmuja saa jo sitten hinkata katteisiin enkä mä millään usko että jossain huollossa jokaista katteen palasta nuohotaan ohi mennessä silloin kun pyörä oli paskainen.

Mä en tiedä miten liikkeiden pitäisi tuollaisiin reagoida. Luultavasti tuossakin ollaan täysin varmoja että itse ei olla tuollaista aiheutettu vaikka asiakas muuta väittääkin. Ensinnäkin miten tuo olisi aiheutettu? Onko siinä sitten vaan tarjottava uudet katteet?

Onhan se toki mahdollista että liike on seisottanut pyörää hiekkasateessa, huollossa irroitetut katteet lattialla ilman suojaa, katteita "nuohottu" vaatteilla, pihalla otettu kylmiä tyyppejä pyörästä yms. mutta jotenkin ei heti usko. Mikä on se prosessi miten jäljet on tulleet? Mikä on oma mielipiteesi? Onko naarmut siellä mihin ne tulevat ajaessa eli bensatankin takaosa (maha osuu), tankin sivut (reidet osuu), takakatteen sivut (kyytiläinen)... Minkä suuntaisia naarmut ovat?

En ole vaan ikinä nähnyt naarmutonta mustaa pyörää (riippuu tietysti millä tarkkuudella katsoo).

Back