• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Sumua visiirissä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Suitsa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Suitsa

New member
Mikä neuvoksi, kun mun kypärän visiiri ei pysy huurteettomana??? Käytän Arain super L, tai sinne päin, pottaa. Potuttaa kun aina sateella, etenkin tänään kun satoi ja oli +10, visiiri on huurteesssa. Aja nyt sitten luukku auki. Onko olemassa jotain suojainta tai jotain hyvää kemikaalia joka auttaisi?

Epätietoinen puolisokea sateessa.  
nixweiss.gif

Itse ostin kypärääni Fog Cityn kalvon, kypärä ei enää missään tilanteessa huurru.
idea3.gif
...

Tilasin sen Lousista samalla kun ostin muutakin kamaa. Maksoi noin 20€..

Ostin hetki sitten tuollaisen ProGrip light sensitive no fog lens -kalvon kypärääni. Olen ollut todella tyytyväinen
biggrin.gif
Tummuu valoisuuden mukaan ja ei huurru vaikka kuinka puhkuu ja puhaltaa, kelillä kuin kelillä
cool.gif

Maksoi jotain 15-20€.
tuolta pitäis löytyä, jos vain linkki pelais
withstupid.gif

FOGCITY Hyper-optiks Light Reactive Insert: This light reactive Anti-fog insert is new for 2002. It transforms from clear green to dark cobalt blue in 4 seconds in bright sunlight, and returns to it's original colour when removed from the light source. 98% uv protection. Price: £29.99 (€46,48)

PROGRIP Light Sensitive No Fog Lens Insert: As featured in MCN this revolutionary lens acts like a Fogcity but goes from clear to tinted when exposed to sunshine. The degree of light sensitvity depends on the power of the sun and also the amount of uv protection given by the helmet visor. Now available in mirrored cloured finish. Price from  £16.00 (€24,80)

Jos/kun nuo linkit ei futaa, pääsee kauppaan myös tästä
blush.gif

Ostin hetki sitten tuollaisen ProGrip light sensitive no fog lens -kalvon kypärääni. Olen ollut todella tyytyväinen
biggrin.gif
 Tummuu valoisuuden mukaan ja ei huurru vaikka kuinka puhkuu ja puhaltaa, kelillä kuin kelillä
cool.gif

Maksoi jotain 15-20€.
tuolta pitäis löytyä, jos vain linkki pelais
withstupid.gif
Sama vika ostin samanlaisen systeemin ja todella tyytyväinen. Harmittaa etten jo aiemmin ole ostanut Olisi jäänyt monet "itkut" visiiri auki ajaessa väliin.

saakos tuota Fog Cityä suomesta, ei tarvis mitään luottokortin numeroita jaella nettiin?

Itelläki on tuo sisäpuolen usva pieni ongelma, pienissä nopeuksissa visiiri kiinni, satasessa vauhdissa pysyy kirkkaana(ku hengittelee kevyesti
smile_org.gif
)

Helppo ja edullinen vaihtoehto, jota myös ite käytän, on jääkiekkokypärän visiiriin suihkutettava huurteenestospray..! Saatavilla lähes jokaisesta urheiluliikkeestä...
062802jumpie_prv.gif

saakos tuota Fog Cityä suomesta, ei tarvis mitään luottokortin numeroita jaella nettiin?

Itelläki on tuo sisäpuolen usva pieni ongelma, pienissä nopeuksissa visiiri kiinni, satasessa vauhdissa pysyy kirkkaana(ku hengittelee kevyesti  
smile_org.gif
)
Maahantuojana toimii R.M. Heino Oy. Normaali ja tumma fog city olivat 25 € ja tummuva (hyper optiks) 50

Tuon progripin kalvon ostin ihan suomesta. Kaustisen motokellarista, luulisi löytyvän muualtakin.
Onkos tuossa fogcityssä samanlainen systeemi, eli visiirin ja kalvon väliin jää n. millin ilmaväli?

Mulla on Nolanissa semmonen varsinaisen visiriin sisälle asennettava toinen visiiri (mikälie virallinen nimitys?). Ei huurru ees sateessa seistessä. Ja voi vaihtaa tummuutta vaihtamalla pelkkää sisempää visiiriä. Tosi tyytyväinen.

Mutta ei niin hyvää ettei jotain huonoa. Kun saa vettä visiirien väliin (esim pitämällä visiiriä auki vesisateessa) näkee hauskoja hallusinaatioita, kun vesi taittaa valonsäteitä...

Itsellä puolittain hyviä, puolittain ikäviä kokemuksia Allrightin Smith-liinasta. Tulin maanantaina illalla/yöllä Tampereelta Helsinkiin ja visiiri oli käsitelty mainitulla liinalla. Huurteeneston osalta ei muuta kuin kehuttavaa, +2-3 asteen lämpötilassa visiiri pysyi täysin huurteettomana. Ongelma oli kuitenkin se, että syystä tai toisesta visiirissä oli jonkinlaisia sameita kohtia sisäpuolella ja optinen tarkkuus kärsi selvästi. Kysymys ei ollut siitä, että visiiri olisi ollut likainen, vaan syystä tai toisesta ainakin Shoein Z-Onen visiiriin tulee sameita alueita kun sen on käsitellyt ohjeiden mukaisesti em. liinalla.

OK. Sameat alueet ovat tietenkin pienempi paha kuin huurre, mutta kuitenkin.

Nyt on ollut testissäni sellainen aines kuin "Fog Buster" ja tekijänä Shield. Vaikka nimi kuulostaa jotenkin TV-shop -tyyppiseltä, niin tuntuu toimivan erinomaisesti. Olen suihkuttanut sitä visiirille ja pehmeällä kankaalla kiillottanut: avot kun tulee hyvä!

Mun X-litessä tuli mukana tuollainen anti-fog kalvo. Toimii.

Ainoa ongelma on, että kun sitä tarvisi niin on liian laiska tai on liian kiire laittaa sitä paikoilleen. Sitten ajelessa saa "nauttia" omasta puusilmäisyydestä.

Ja vanhat kisakuskit kuulemma käyttivät ihan tavallista Fairya. Siis sitä tiskiainetta. Ohut kalvo visiiriin ja avot. Ulkopuolelta sateella katoaa vesi vähän helpommin eikä ainakaan mulla ole visiiri paremmin huurtunut. Tosin visiiri pitää tietenkin käsitellä aika ajoin uudestaan, mutta eipä se tiskiainepullo paljon maksa, ja tippa per kerta riittää.

Shoei Z-Onellani (jossa on hyvä hengitysilman ohjain) on taipumus huurtua vain pienillä nopeuksilla. Kokemusteni mukaan huurtumista ei esiinny koskaan, jos nopeutta on >100 km/h, oli sitten pouta tai sade.
biggrin.gif
Pienillä nopeuksilla voi pitää visiiriä vähän raollaan, niin ei tarvitse mitään aineita tai kalvoja.  
talktohand.gif

Back