suodatinboxin modaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja P-J
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

P-J

New member
Terve!
Uutena 1200 XJR:n onnellisena omistajana olen lueskellut läpi kaiken sen mitä org:n foorumi kyseisistä pyörista jutustelee. Monessa aiheessa puhutaan ilmansuodatinboxin modaamisesta vapareiden kanssa. Mitä tuo modaaminen käytännössä tarkoittaa? Ilmeisesti lisäreikiä, mutta kuinka monta, isoa ja mihin?

Terve!
Uutena 1200 XJR:n onnellisena omistajana olen lueskellut läpi kaiken sen mitä org:n foorumi kyseisistä pyörista jutustelee. Monessa aiheessa puhutaan ilmansuodatinboxin modaamisesta vapareiden kanssa. Mitä tuo modaaminen käytännössä tarkoittaa? Ilmeisesti lisäreikiä, mutta kuinka monta, isoa ja mihin?
Tällä tarkoitetaan lähinnä sitä ilmanohjain boksin sisälle menevän "putken" (kannessa kiinni) lyhentämistä esimerkiksi sentin mittaiseksi. En itse lähtisi evartamaan tuota enempää...

Aussien palstalla on näkynyt tällaisiakin virityksiä

ja jopa molemmin puolin

ja tässä yhteydessä on imukurkut FJ:stä.

Tuo sähköputki tuo viileää ilmaa ilmanottoon.

T. G

Saatko Gwent linkitettyä tuonne aussien sivuille? Mulla ei nuo kuvat näy. Jostakin ohjelmasta herjaa...taas.

xjroc:ssakin on ollu hyvää juttua tuosta ja monesti sieltä irtoo hyvin apujakin moniin ongelmiin

xjroc

Kannattaa kuitenkin miettiä mikä on modin hyöty in the end...

edittiä: tuosta suoraan boxi modaukseen missä kuvat
Boxi mod

Jatketaan vielä sen verran, että kun on saksantuonti, niin "modailu"historiasta ei ole tietoa. FJ 1200 imukurkkuja on moni sovitellut, niin mikä on tuon pituus/XJR:n oman imukurkun pituus?

Jatketaan vielä sen verran, että kun on saksantuonti, niin "modailu"historiasta ei ole tietoa. FJ 1200 imukurkkuja on moni sovitellut, niin mikä on tuon pituus/XJR:n oman imukurkun pituus?

Itse en tunne asiaa mutta Hekan viestissä: XJR 1300 -06 (vakio) säätäminen, viimeisin vastaus elokuun 10, on sivuttu aihetta.

T. G

yleisesti kun tiettyjä imukurkun huiluja lyhentää, niin seuraus voi olla heikentynyt alateho ja alavääntö, toisaalta ylätehoo voi tulla muutama polle lisää. tuota jammun boxia tai tekniikkaa en tunne, joten ei mitään mallikohtaista vaan universaalia fysiikkaan ja aerodynaamiseen käytäntöön perustuvaa vain.

sitten jos haluaa lisää ylätehoa, niin nokat, kaasarit, männät ja pakoputkisto pitäisi myös muokata sopivaksi ja kansi kansisettiin virtauspenkkiin, niin jo vain riäkässee korkeelta ja kovvoo.

Oli vähän huonosti muotoiltu tuo kysymys. Siis, kun en tiedä onko nuo imukurkut jo vaihdettu, niin mikä ompi XJR:n omien (tai FJ:n) imukurkkujen pituus, että pääsisin tarkistamaan asian? Takkar och pokkar.

Oli vähän huonosti muotoiltu tuo kysymys. Siis, kun en tiedä onko nuo imukurkut jo vaihdettu, niin mikä ompi XJR:n omien (tai FJ:n) imukurkkujen pituus, että pääsisin tarkistamaan asian? Takkar och pokkar.
Vakiokurkkujen pituus jotain ~55mm ja Y36 sitten ~45mm. FJ:n imukurkuissa on myös se nippa suoraan ylöspäin kun vakiossa hieman viistoon...

Back