• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Suojapaita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Midas
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Midas

MotOrg ry
Iskipä taas ajatus, että miksei sitä kesäkuumalla tai vaikka näin lämpöisellä syksykelillä ajelisi huppari taijokuvastaava päällä ja näyttäisi tosi coolilta.
biggrin.gif
Kuitenkin alla voisi/pitäisi varmaan olla jonkinmoinen suojapaita. Eli kokemuksia moisista. Mielellään joku suht huomaamaton, eli suojat saisivat olla melko pienen kokoisia. Sopisipa se tietenkin paremmin silloin myös erilaisten ajotakkien alle.

Mulla on soratie/kevyt enskaus -käytössä Sinisalon suojapaita. Sitä on helppo pitää krossipaidan tai goretakin alla. Suojaavuudesta en tiedä kun ei ole tullut kaatuiltua (lienen ajanut liian hiljaa) mutta tuntuma on että se suojaisi varsin hyvin.

Monella Lontoon kuriirilla on tama Knoxi Cross Sport paita T-paidan tai hupparin alla, jotkut jopa ajavat kuumimpina paivina ilman mitaan taman paalla. Kehuvat kevyeksi ja turvallisen tuntuiseksi. En tieda, onko Suomessa Knoxia saatavana, mutta taalla Briteissa se tunnetaan parhaimpana suojana.

Yksi vaihtoehto on tuo shopissamme myytävä Forcefield suojapaita.

Tsekatkaa sieltä, löytyy "etsi"-toiminnolla käyttäen hakusanana "forcefield"

siis www.reliatec.com tai klikkaa yöhäältä shoppi ja se ylempi shopeista vie oikeeseen paikkaan.

t. Spagu

Duellilta löytyy ainakin Team 10 sarjaa oleva suojapaita, siinä on kaikki suojat hartia, kyynärpää, rintapanssari, selkäsuoja sekä munuaisvyö. Itse olen kokeillut ajossa kesällä ja on tosi huomaamaton päällä.

Jos uskaltaa Germaaniasta tilata, niin tässä vaihtoehto. Alle satasella. *kliks*
Toimituskulut pari kymppiä. Itelle tilasin tollasen ja on ihan jämäkkä asuste. Menee just hyvin yhden vanhan Sinisalon takin alle, jossa ei itessään ole suojia ollenkaan. Minulle oli tuossa vermeessä suurta plussaa nuo solisluun suojat, koska käytän kokokypärää.
*Tästä tilausta vetämään*

ittellä tuo dainesen paita ja sitä juurikin kesällä käytin joko pelkästään tai hupparin alla ja on se viileämpi ku gore tai nahkatakki
ja ei ees pelottanu
smile_org.gif

se on alunperinkin ostettu juurikin tuota kesäistä kaupunki pyöritystä varten kun on liian kuuma ajella takilla niin paita vaan päälle ja menoks..

nii ja pienet kivetkään ei paljon haittaile motari ja korkeammissa nopeuksissa eikä itikatkaan..ainakaan mua

Jos uskaltaa Germaaniasta tilata, niin tässä vaihtoehto. Alle satasella. *kliks*
Toimituskulut pari kymppiä. Itelle tilasin tollasen ja on ihan jämäkkä asuste. Menee just hyvin yhden vanhan Sinisalon takin alle, jossa ei itessään ole suojia ollenkaan. Minulle oli tuossa vermeessä suurta plussaa nuo solisluun suojat, koska käytän kokokypärää.
*Tästä tilausta vetämään*
Osuko koko kohilleen? Ite vähän arvon tuon L:n ja XL:n välillä. Laittasitko omat strategiset mittas ja minkä kokosen tilasit, jospa sais vähän vinkkiä omaa tilausta varten.

Itekkin tota kokoa arvuuttelen. Normaalisti on m tai s koko ollut sopiva 175/76 malliseen kroppaan. Mitenhän tämän laita?

Voisiko joku suomentaa mitä noilla sivuilla sanotaan. Lähinnä tilausosiosta. Meikäläisen saksankieli rajoittuu lähinnä ulkomuistista kymmeneen laskemiseen..

Vielä pari vaihtoehtoa: Tokimotosta löytyy Dainesen suojapaitoja puoleen hintaan. Ja jos tuntemattomampi merkki ei arveluta, niin sama kauppa myy Zandonan suojapaitoja. Zandonan paita istuu ainakin mun kroppaan tosi jämäkästi, säädöt on hyvät ja selkäsuoja on tarpeeksi pitkä (yksi syy, jonka takia Dainese jäi ostamatta). Käytännön kokeilut jää ens kesään.

Osuko koko kohilleen? Ite vähän arvon tuon L:n ja XL:n välillä. Laittasitko omat strategiset mittas ja minkä kokosen tilasit, jospa sais vähän vinkkiä omaa tilausta varten.
Kas, pentele, tällaistakin kysyttiin.
No, noin 100/180. Ja XL passaa päälle soppelisti ja on vaikka hiukan kasvuvaraa, elikkäs ei ole nafti päällä. Tai siis en tiedä olisiko tuo L sopevampi, mutta nyt olen tähän tyytyväinen. Siis hihat ja se vartalo-osa on sellasta venyvää verkkoa, joten se istuu topakasti päälle ja suojat asettuu luonnollisille paikoilleen. Hyvä verme mielestäni.

Back