Suojapaita

pikkuerkki

New member
Moro, nyt on iskenyt ensi kesäksi vielä sellainen turvallisuuden tarve, että suojapaitaa/vartalon selkä+rintasuojaa pitää hommata. Vedin söörtsillä läpi 2009-vuodesta alkaen nämä ketjut. Kysymys kuuluu onko näistä n.150€ suojapaidoista oikeasti mihinkään? Miten joku Thor impact Rig motonetista? Tai joku Fox titan Sport(139) MX:lta? Tappavatko nämä kerralla, vai jättävätkö kitumaan? Entäs joku FOXin tai Dainesen kopio Ebaysta, uskaltaako ja osuuko koko millään..? Biltema tarjoaisi 69€ hintaan jonkun suojapaidan, mutta miten lie todellisen suojauksen laita?

Suositelkaa jotain :) Järkevahintaista. Tixit on ajoasuna, ja koko on 186/99kg, rintakehä 122cm ja vyötärö 94cm. Ebayn kiinalaisissa tulee näköjään koko-ongelmia jo jonkin verran.. Alkuperäinen Dainese Wave olisi 299€ ja kopio 80€..

Alpinestars track vest listalle myös.
On ehkä vähän kallis mutta suojavarusteissa ei omasta mielestä kannata hintalappua vahdata.
Viime kesä oli tommonen päällä eikä enää muutaman ajokerran jälkeen huomannut koko "liiviä."
Istuu hyvin ja on mukava pitää. Kait se jotain suojaakin. :thumbup:

Joskus aikoinaan otin tavakseni pukea ylleni tuollaisen suojapaidan kun lahdettiin monkkarireissuille, enimmakseen ajettiin metsa autoteita ja pikku spooreja kauheissa sladeissa talviliukkailla.
Noh, kerran kippasin Polariksen sp kasisatasen paalleni, kylkiluu kait murtui mutta ei sen enempaa, olisi voinut sattua oikeasti ilman tuota suojapaitaa... Roikkuu vielakin varastossa henkarissa odottaen kayttoa, suosittelen kovasti, ainahan ne kalliimmat ovat kait parempia mutta kylla se halpakin on parempi kuin ei mitaan.
Sorry noi puuttuvat pisteet aiden ja oiden paalta, olen Baltian reissussa nyt ja tassa vi.....tsin nappiksessa ei ole Suomi kirjaimia.

Itsellä käytössä Forcefield Extreme Flite. Ei suojapaita vaan "haarniska", mutta ajatus sama. Suojaa hyvin (pikkuisen kokeiltu nutullaan) eikä turhan paljoa hiosta. Ilman ei osaa lähteä ajamaan. Hinta menee tuonne 200+ € mutta selvästi alle 250€. Netistä löytyy hyvin myyjiä.:thumbup:

FF extreme Flite näyttäisi aika proluokan kamalta. Ei ole huono tuokaan Alpinestarsin Vest. Hintaeroa näyttäisi olevan 70€.. Level 2 suojaus näyttää toteutuvan molemmissa..

Alkuperäinen Dainese Wave olisi 299€ ja kopio 80€..

Multa löytyy molemmat, alkuperäinen ja kopio joka on ilmeisen hyvä kopio tai samalta linjalta tuleva ilman merkkejä. On kuin kaksi marjaa eikä vielä kukaan ole kyennyt sanomaan onko kyse kopiosta vai ei, toki merkittömyys paljastaa kumpi on kumpi.

Samoilla mennään jatkossakin.

Mulla on A* Track Vest ja suoraan sanoen olen hiukan epäileväinen että onko liiviosan toppauksilla tuon taivaallistakaan merkitystä muuta kuin lämmöneristys. Joissain kohdissa varmaan onkin, esim. rinnassakin kun on oikeasti paksua ja jäykähköä materiaalia, mutta jossain vatsassa 5 mm pehmeää vaahtokumia, niin…

Multa löytyy molemmat, alkuperäinen ja kopio joka on ilmeisen hyvä kopio tai samalta linjalta tuleva ilman merkkejä. On kuin kaksi marjaa eikä vielä kukaan ole kyennyt sanomaan onko kyse kopiosta vai ei, toki merkittömyys paljastaa kumpi on kumpi.

Samoilla mennään jatkossakin.

Oletko minkä kokoinen äijä? Jos tuon kopion tilaisi, niin varmaan pitäisi tuota isointa lähteä tilaamaan minun mitoilla(ekasta viestistä mitat)?

186/92 ja alkuperäisen Dainesen koko on XXL ja on sopivan napakka, pitäisi sopia mainiosti sun päälle. Kiinan versio ei ole mun käytössä ja on pari numeroa pienempi.

Forcefieldin Pro Sub 4 selässä ja etupuolella Forcefieldin Race Lite, sellaisilla mä olen nyt 10.000+ km ajellut ja ilman ei enää osaisi olla. Tuolla Level 2:nkin sisällä on paljon vaihtelua iskunvaimennuksessa, ja tuo Pro Sub 4 taitaa edelleen olla paras ainakin laboratorio-olosuhteissa.

Toisaalta jos Alpinen Track Vest viehättää, mutta haluaa muovia myös tissien päälle, kannattaa tsekata Flak Vest-versio, joka on muuten sama, mutta jämäkämmillä bionic-rintapaloilla.

Mulla on Stormilta ostettu Spidi Back & Chest rinta/selkäpanssari, josta on näköjään tullut uusi versio jossain vaiheessa. Selkäpanssari level2 ja rintapanssari level1. Kunnollinen suojapaita voisi olla mukava hupparin alla, jos ensi kesäksi siunaantuisi useampi hellepäivä. Tähän asti menty sweepin nahoilla ja tixtexillä.

Kyllä noi eri valmistajat on tehneet jotain oikein, kun lähes kaikki sanoo, ettei ilman lisäpanssarointia osaa olla. Sama fiilis on itelläkin. :thumbup:

Mulla on ollut suojapaita merkkiä ?, A* Flak Vest ja FF:n ProSub4 (vanhempi malli)... Näistä suosikiksi muodostui flak vest, se on vaan niin pirun helppo pukea päälle ja lisäksi häiritsee ajossa vähemmän kuin nuo muut kokeilemani. Verrattuna Flak Vestiin ProSub4 on mielestäni liian kankea sekä hiostava, suojapaita taas toimiakseen vaatii liian ison päällyvaatteen (katukäyttöön ja nopeaan ajoon).

Kaveri pisti linkin tälläiseen: http://www.ebay.com/itm/New-Type-Mo...andise_Media&var=&hash=item2a2acd9d20&vxp=mtr

Kertoi, että ei erota kyllä onko kyseessä aito vai kopio. Mitä mieltä raati on, uskaltaako tuollaista harkita, vai kannattaako oikeasti tilata joku "merkkisuoja"?

Edit: kun ebayta katselee näin töissä(tauolla tietysti), niin onhan siellä näitä Bilteman suojapaitakopiotakin:http://www.ebay.com/itm/Motocross-B..._Merchandise&var=&hash=item3380950759&vxp=mtr
Halvemmalla vaan..

Kaveri pisti linkin tälläiseen: http://www.ebay.com/itm/New-Type-Mo...andise_Media&var=&hash=item2a2acd9d20&vxp=mtr

Kertoi, että ei erota kyllä onko kyseessä aito vai kopio. Mitä mieltä raati on, uskaltaako tuollaista harkita, vai kannattaako oikeasti tilata joku "merkkisuoja"?

Yksiosaisella rintasuojalla paita on hieman "tekninen" pukea päälle. Jos kaksiosainen rintapanssari kelpaa niin se on yhtä helppo vetästä päälle kuin takki, molempia löytyy iipeistä. Yksiosainen antaa paljon paremman suojan rintakehälle ja kaksiosainen on helpompi pukea, terveys vai helppous, siinäpä kysymys?

Meillä on kaksiosaisella rintasuojalla mutta seuraavassa päivityksessä siirrytään yksiosaiseen rintasuojaan. Kun katsoo onnettomuustilastoja niin aika iso osa vakavista ja kuolemaan johtaneista vammoista johtuu rintekehän alueelle aiheutuneista iskuista. Porukoilla on hassu tapa suojata selkä mutta jättää rintakehä ilman kunnollista suojaa, se on kuitenkin vähintään yhtä tärkeä kun selän suojaaminen.

Aidosta/kopiosta viittaan aiempaan kommenttiin:jpstyle:

Juu, totta. En ollut ajatellut tuota yksiosainen/kaksiosainen rintapanssarihommaa. Turvallisuus menee tottakai ykköseksi.

Mulla on A* Track Vest ja suoraan sanoen olen hiukan epäileväinen että onko liiviosan toppauksilla tuon taivaallistakaan merkitystä muuta kuin lämmöneristys. Joissain kohdissa varmaan onkin, esim. rinnassakin kun on oikeasti paksua ja jäykähköä materiaalia, mutta jossain vatsassa 5 mm pehmeää vaahtokumia, niin…

Pisteet tälle mukavuudesta. Selkäpanssari on jykevä ja edessä iskuja hieman torppaavat toppaukset. Täytyy muistaa, että vitaalit sisäelimet ovat rintaontelossa, joten siellä sitä toppausta tarvitaan. Ei sinne vatsan seudulle voi mitään peltiä laittaa, kun ei sitten taitu mopon päälle.

Forcefieldillä ja Dainesella kanssa hyvän näköisiä haarniskoja.

Semmoinen vinkki aloittajalle, että satsaa ensiksi istuvuuteen. Paras suoja on puettu suoja.

Anatomiaa:
Internal_organs.png

Juu, totta.
Turvallisuus menee tottakai ykköseksi.

Ostaisitko vaimosi mopottiin Brembon ABSit vai kiinalaiset kopiot?
Istutako lapsesi Recaron turvaistuimeen vai kiinalaiseen kopioon?

Kyllähän ne safety jakettien kiinalaiset kopiot on varmaan vidun hyvän näköisiä, mutta tosipaikan tullen pettää remelien soljet ekan pyörähdyksen jälkeen eikä suojat olekkaan enää paikallaan kun lopullinen törmäys tulee.

Mutta halvalla lähti, siis se ainokainen.

Tässä taidettiin hakea ilmeisesti enemmän koko suojapaitaa kun pelkkää rinta/selkä-panssaria? Niin tai näin hommasin itse nyt tuon Dainesen Norsorex liivin. Liivi suojaa tosiaan vain edestä ja taitaa olla Level 1 tasoinen Pro Shape suojaus. Plussana hyvä istuvuus, tiukka mutta liikkuvuus kuivaharjoitteluna ollut ok (ei vielä pyörän päällä testattu). Iso etu mielestäni on myös se, että suoja ulottuu alavatsaan/kylkiin myös eikä pelkkään rintaan. Miinuksena on sitten päälle puettavuus/riisuminen kun tuossa ei ole mitään vetoketjua mikä on kieltämättä vähän hölmö ratkaisu (talviurheilu-versiossa on)
Dainese-Norsorex-Vest.jpg

Selässä olen pyöritellyt sitten tuota Forcefieldin L2 selkäsuojusta.

Ostaisitko vaimosi mopottiin Brembon ABSit vai kiinalaiset kopiot?
Istutako lapsesi Recaron turvaistuimeen vai kiinalaiseen kopioon?

Kyllähän ne safety jakettien kiinalaiset kopiot on varmaan vidun hyvän näköisiä, mutta tosipaikan tullen pettää remelien soljet ekan pyörähdyksen jälkeen eikä suojat olekkaan enää paikallaan kun lopullinen törmäys tulee.

Mutta halvalla lähti, siis se ainokainen.

No vastaus kysymykseen on, että mitäpä luulet? Linkkasin nuo 20€ suojat lähinnä siitä ilosta, kun noitakin näköjään on kaljakorin hinnalla jopa.. Teen tässä päätöksen kuukauden aikana minkä ostan..

Back