• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Suojapaita

Ostin viime kesänä kahvillakäyntisuojaksi kiinafoxin ja vaikka se paketista avattaessa näyttikin lähes aidolta, osoitti tarkempi perehtyminen, ettei näin ole. Mitoitus oli niin aasialainen, että kynäniskan piti vähän ommella. Senkin jälkeen pari tarraa ovat ehkä valmistusvaiheessa vaihtaneet paikkaa, joten istuvuus voisi olla parempikin. Itse verkkopaita, johon suojat on ommeltu, on heppoista "sukkahousua" eikä varmasti pidä käsivarren suojia paikallaan. rullatessa. Noh - parempi tämä on kuin kevlarhuppari ja hintansa haukkuu, mutta en vertaisi hyvin istuvaan lujaan tuotteeseen. Suojavarusteet on minusta paras ostaa sovituksen kautta - jos vain lompakko kestää.

Ostaisitko vaimosi mopottiin Brembon ABSit vai kiinalaiset kopiot?
Istutako lapsesi Recaron turvaistuimeen vai kiinalaiseen kopioon?

Kyllähän ne safety jakettien kiinalaiset kopiot on varmaan vidun hyvän näköisiä, mutta tosipaikan tullen pettää remelien soljet ekan pyörähdyksen jälkeen eikä suojat olekkaan enää paikallaan kun lopullinen törmäys tulee.

Mutta halvalla lähti, siis se ainokainen.

On kopioita ja on "kopioita", voin tuoda sulle pari Dainesea niin kerro kumpi on kopio kummasta. Useampi on tätä tutkinut eikä kukaan ole vielä osannut sanoa kumpi on maksanut satasen ja kumpi kolmehunttia:blink:

On kopioita ja on "kopioita", voin tuoda sulle pari Dainesea niin kerro kumpi on kopio kummasta. Useampi on tätä tutkinut eikä kukaan ole vielä osannut sanoa kumpi on maksanut satasen ja kumpi kolmehunttia:blink:

Joo, mielellään tutustun tähän sinun "superkopioon".

Mutta pääsääntöisesti olen sitä mieltä, että on helvetin riskaabelia mennä mainostamaan jonkun turvavarusteen kopiota yhtä turvalliseksi kuin kolme kertaa kalliimpi originaali.

Tuolla on markkinoilla kaiken maailman sukkahousuja joihin on kiinnitetty pari muovilätkää ja parit EC tarrat.
Jos katsoit pikkuerkin linkkaamia kopiokuvia, niin huomasit varmaan mallityttösten päällä olevien safetyjackettien kyynärsuojien sijainnin? Jos ne on jo tehtaalla ommeltu väärään kohtaan, niin eipä niistä onnettomuustilanteessakaan ole paljon iloa.

Sitten on vielä toinen pointti jota voisin kutsua nimellä aktiivinen ja passiivinen turvallisuus.

Aktiivista turvallisuutta on se kuin ajaa Intiassa tai Thaimaassa pelkissä shortseissa ja T-paidassa. Sitä on vähän niin ku hereillä ettei mitään tapahdu.

Passiivista turvallisuutta on se, että on päästä varpaisiin pukeutunut hyviin ajovarusteisiin ja kuvittelee että nyt minulle ei voi mitään sattua. Todellisuudessa riski on helvetillinen, koska kypärä päässä on ajettava paljon kovempaa ennen kuin vauhti alkaa tuntua edes vähän kutkuttavalta.

Voidaan kuvitella, että jälki on aika rumaa jos päässä ei ole yli 300 maksava merkkikypärä, vaan siitä tehty huntin kopio. Siinä käy äkkiä "Schumachherit". Enpä usko että Shumikaan olisi pipo päässä oikaissut sen kivikon läpi. Mutta valheellinen turvallisuuden tunne ja kalleimmat varusteet loivat väärän illuusion.

Viimeksi muokattu:

"Maastokokeellahan" tuo selviää. Pidemmän ajokauden saat todennäköisesti jos ensin lippaat orginaalilla.
Lycka till!

Tätä väittelyä lienee turha jatkaa, jokaisella tuntuu olevan omat näkemykset asiasta. Mä lienen ainoa joka on päässyt vertaamaan molempia versioita ja tehnyt niistä omat päätelmät, kuten muutama muukin jotka ovat kamppeita käpistelleet. Jos olen niin puusilmä ja pöljä että olen näillä havainnoilla vaarantanut jonkun (mielen)terveyden niin pahoittelut siitä, jatkossa pyrin olla parantamatta tapojani:ohmy:

Yksi pieni kysymys, missä Dainesen kamppeet valmistetaan, ei sitten mitään mutua vaan faktaa.

Yksi pieni kysymys, missä Dainesen kamppeet valmistetaan, ei sitten mitään mutua vaan faktaa.

Kiinahan niissä on tainnut kaikissa lukea, pitäisi tarkistaa onko lukenut joku Puola tai vastaava jossain kamoissa mutta todennäköisesti Kiina. Ainoa minkä tiedän valmistettavan Italiassa on tuo kenkä Axial Pro In: http://www.dainese.com/eu_en/motorbike/st-axial-pro-in.html?gender=2&cat=125. Oho tuli sinne mutuakin sekaan :p

Juu ei tästä asiasta kannata enempää vääntää kun jokainen toimii oman lompakon ja mielen mukaan. Itse haluan silti uskoa, että vaikka lähes kaikki nykyään tehdäänkin Kiinassa niin on niissä silti eroja vrt. laadunvalvonta. Monesti toki brändittömät tuotteet tulevat ihan samalta tehtaalta ja joku vaan lätkii lopussa niihin eri tarroja.

Ostin tuon Thor Impact Rigin aikanaan KX-Centeristä. Motonetistäkö niitä nykyään löytyy? Oho!

Silloin se oli hyvin istuva ja liikkuvan oloinen paita kokeilemiini kilpailijoihin verrattuna. Kannattaa ehdottomasti kokeilla oman ajotakin kanssa.
4 käyttövuoden jälkeen suojien ja verkkokankaan ompeleeseen on tullut pari repeämää.

Ostin tuon Thor Impact Rigin aikanaan KX-Centeristä. Motonetistäkö niitä nykyään löytyy? Oho!

Silloin se oli hyvin istuva ja liikkuvan oloinen paita kokeilemiini kilpailijoihin verrattuna. Kannattaa ehdottomasti kokeilla oman ajotakin kanssa.
4 käyttövuoden jälkeen suojien ja verkkokankaan ompeleeseen on tullut pari repeämää.

Juu, motonetista saa. Oli tänään tarkoitus käydä sovittamassa sitä, mutta koko puuttui. Jäipä sitten ensi viikkoon..

^x6 Kyllä taas kerran voi kuvitella kuinka vaahto lentää suusta :)-

Jokainen edelleenkin saa suojata itsensä sopivimmaksi katsomallaan rahasummalla ja kertoa siitä muille jos haluaa. Vastuu on edelleenkin näiden nettiselostusten lukijalla eikä sillä joka niitä kirjoittaa. Eiks je? :thumbsup:

^x6 Kyllä taas kerran voi kuvitella kuinka vaahto lentää suusta :)-

Vastuu on edelleenkin näiden nettiselostusten lukijalla eikä sillä joka niitä kirjoittaa. Eiks je? :thumbsup:

Kyllä minä olen sitä mieltä, että jos mp.org haluaa olla maan johtava special intrest sivusto, niin kyllä sillä on silloin myös jonkinasteinen vastuu sisällöstä.

Tuskin olisi kovin järkevää linkata tänne massiivisesti piraattikaman ostoväyliä, koska pitkässä juoksussa se on meille kaikille turvallisempaa mitä vähemmän on kotimaisilla kauppiailla tuoteväärennöksiä myynnissä.

Minun omaan mopottiini takajousituksen korkeudensäätöruuvi maksaa 250 € ja Kiinasta saisi kopioita viidelläkympillä.
Taidan kuitenkin jättää kopion ostamatta...

Kyllä minä olen sitä mieltä, että jos mp.org haluaa olla maan johtava special intrest sivusto, niin kyllä sillä on silloin myös jonkinasteinen vastuu sisällöstä.

Tuskin olisi kovin järkevää linkata tänne massiivisesti piraattikaman ostoväyliä, koska pitkässä juoksussa se on meille kaikille turvallisempaa mitä vähemmän on kotimaisilla kauppiailla tuoteväärennöksiä myynnissä.

Minun omaan mopottiini takajousituksen korkeudensäätöruuvi maksaa 250 € ja Kiinasta saisi kopioita viidelläkympillä.
Taidan kuitenkin jättää kopion ostamatta...

Oletko kuullut sananvapaudesta? Kyllä se menee niin, että ihminen on vastuussa itsestään ja saa pukea sitä mitä itse ostaa ja mistä on mitäkin mieltä. Sananvapautta on, että toiset saa kertoa "paskoja" mielipiteitään niistä "paskoista" tuotteistaan ja lukijan omalla vastuulla on se, ottaako neuvosta vaarin vai maksaako "laatukamasta" enemmän.

ps. Itse uskon, että Kiinasta tulee myös aivan hyvää ja käyttökelpoista tavaraa, sen helmen erottaminen sieltä paskasta on vaan vähän vaikeampaa. Kyllä noissa "laatutuotteissa"kin on välillä sellaista kuraa, että :dunno:

ps. suurin osa "laatukamastakin" tulee kiinasta...

Minusta nämä suojapaita-asiat ovat ihan huuhaata. Olen näitä itsekin katsellut, mutta tosiasian ollessa, että vain aktiivinen turvallisuustavoittelu on paras tae pärjätä hirmuisessa liikenteessäämme. Siis moottoripyörällä.

Ja niin se vain on, että radoilla tätä opitaan parhaiten - niin se vain on.

Minusta nämä suojapaita-asiat ovat ihan huuhaata. Olen näitä itsekin katsellut, mutta tosiasian ollessa, että vain aktiivinen turvallisuustavoittelu on paras tae pärjätä hirmuisessa liikenteessäämme. Siis moottoripyörällä.

wtf-18374.jpg

Oletko kuullut sananvapaudesta?

ps. Itse uskon, että Kiinasta tulee myös aivan hyvää ja käyttökelpoista tavaraa, sen helmen erottaminen sieltä paskasta on vaan vähän vaikeampaa. Kyllä noissa "laatutuotteissa"kin on välillä sellaista kuraa, että :dunno:

ps. suurin osa "laatukamastakin" tulee kiinasta...

Juu, olen kuullut sananvapaudesta, kuten myös olen kuullut kuluttajansuojasta.

Googletin tuon Dainesen WT Pron Amerikan, Englannin ja Saksan ebayssä. Jokaiselta palstalta löytyi myynnistä logollinen tuoteväärennös jonka hinta oli vain 30% aidon hinnasta. Kuten olemme jo tässä ketjussa saaneet lukea on aitoa ja kopiota lähes mahdoton erottaa. Kaikissa kolmessa tapauksessa myyjä istui Kiinassa ja oli aina eri.

Tiedän myös, että suurin osa "laatukamasatkin" valmistetaan kehitysmaissa. Ei liene Euroopassa kovin montaa tehdasta jotka työstävät kevlaria, corduraa ja titaania. On kuitenkin suuri riski, että 60-70% halvemmassa tuoteväärennöksessä nämä kalliit materiaalit on korvattu jollain edullisemmalla.

Pari vuotta sitten tällä palstalla kirjoitteli eräs kauppias ja mainosti aktiivisesti cordura takkeja joissa on EC hyväksytyt suojat. Todellisuudessa kama oli täysin soveltumatonta MP-käyttöön. Samaa tavaraa myydään varmaan edelleen huutonetissä tai torilla.

Voin omasta puolestani vain toivoa, ettei maan johtavalla purjehduspalsatalla hehkuteta avoimesti, että myydessäsi veneesi voit korvata vanttivaijerien kiristysruuvit kiinankopioilla jotka ovat hinnaltaan vain kymmenesosa aidoista ja kuulema yhtä laadukkaita....

Viimeksi muokattu:

Minusta tämä koko kommentti on huuhaata:häähää:

Heh:)

Jokus muinoisella -30 luvulla nousi valtaan useampikin kansan parantaja joilla oli niin vahva mielipide paremmuudesta, ettei vastaan nipottajia tai erilaisia ihmisiä erilaisineen taustoineen hyväksytty ollenkaan. Samaa ideologiaa nykyisellään taidetaan harrastaa ihan valtio johtoa myöten korean pohjoisella osalla.

Mutta se on varmaan ihan jees kun oma mielipide on sen verran vankkumaton, ettei muut voi olla kuin väärässä ja ansaitse luonnollisesti väärä uskoisten kohtalon.

Kissa on jo nostettu pöydälle! Org. Sivustoa on jo vaadittu totalitarismin äänitorveksi:jippikaijee:

Varokaa siis edullisten, vaan ei "Paikallisen" Fuhrerin hyväksymien tuotteiden mainostamista. Kutsu suihkuun ja sen jälkeisiin grilli bileisiin voi odottaa lähempänäkin kuin luulette. Turhan nillittää vastaan sillä oikeamielisyyden ääni on puhunut ja sananvapaus tarkoittaa maanpetosta.:bye:

Linkkejä muutamaan tunnetun kansansydänten johtajan wikipedia sivuille. Näillä ihmisillä oli poikkeuksetta täysin virheeton lähestymistapa siihen kuinka kansa tulee pitää yltäkylläisyydessä:rakastunut:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Josif_Stalin

http://fi.wikipedia.org/wiki/Adolf_Hitler

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kim_Jong-il

Ps. Itse olen pahainen vastarannan kiiski ja ostan juuri sitä mitä haluan. Pahinta kaikessa on, että saatan jopa kysyä kanssa motoristien kokemuksia tuotteesta ja jopa uskoa uskoa heidän näkemyksensä asiasta:kääk:

Viimeksi muokattu:
Rahalla on aina saanut... kaikenlaista tavaraa :;):, mutta laatu onkin sitten hieman kimurantimpi juttu.
Mistä ihmeestä se porukka aina aikojen saatossa oikein sikiää, joka taas kerran joutuu toteamaan:
"Paskan möivät"...... vaikka muusta maksoin :paikallatuulee:.

Aika paha yhdistelmä tulee kun lopputulema on ihan arpomalla ja tapuskohtaisesti teknisen
ja toiminnallisen laadun yhdistelmä..... siis siinä kohtaa kun sitten sattuu ja tapahtuu.

Turhan usein myös unohtuu lähtökohdat.....
Eli suojavarusteista kun puhutaan, lähtökohtanahan on pakko
pitää meidän kaikkien "aloituspakkausta" :D.
Mutsin ja Faijan aikanaan yksissä tuumin nahkaneulalla neulomaa yhdenkoon nahkapukua :grin:.
(Savolaisella se kuitenkin on turhan ohut vähän joka hommaan.... juuri mitään ei tarvitse
päälle roiskahtaa, niin kauhia itku ja parku alkaa saman tien) :grin:

Mutta hieman takaisin asiaan....

Kait suojavarusteiden valinnassa ja käytössäkin pätee sama kun kaikessa muussakin.
Hieman joutuu punnitsemaan kokonaisuutta, käyttämään suhteellisuudentajua, yleistä elämänkokemusta jne.

Joka tapauksessa..... vaikka täydellisyyden tavoittelu ei huono asia olekaan, jossain kohti unohtuu se
"kulminaatiopiste" jossa käytännön reliteetit ja todennäköisyydet muuttuvat totaalisen absoluuttiseksi
tumputtamiseksi...... ja kaikki muu on väärin & perseestä :;):.

Ei ole ollenkaan huono tilanne siinä kohtaa kun ylipäänsä turvallisuuteen uhrataan ajatusta.
Liian vähän arvotetaan myös paria ihan olennaista asiaa.....
Varusteiden "sopivuus ja mukavuus" tuovat aivan merkittävillä tavoilla mukanaan muita
kokonaisturvallisuutta lisääviä tekijöitä.

Että mitä..... ?

Helposti taas.... kuten tässäkin asiassa... ei osata tai haluta "nähdä metsää puilta" :;):

Jaa..... Mitenhän muuten noihin ilmailuvehkeisiin tahtoo ilmaantua niitä "kalliita laatuosia"
jotka sitten aikuisten oikeasti ovatkin karmealla tavalla osoittautuneet ihan muuksi....?
Ihan vaan siinä mielessä.... kun hinta nostetaan täysin ylivoimaiseksi laatukriteeriksi.....
niin onko se sitä kuitenkaan niin usein ja paljon kun siinä kauniissa ja täydellisessä unessa?

Tiedän myös, että suurin osa "laatukamasatkin" valmistetaan kehitysmaissa. Ei liene Euroopassa kovin montaa tehdasta jotka työstävät kevlaria, corduraa ja titaania. On kuitenkin suuri riski, että 60-70% halvemmassa tuoteväärennöksessä nämä kalliit materiaalit on korvattu jollain edullisemmalla.

Minäkin työstän noita kaikkia, vaikka minulla ei edes ole tehdasta.

Kangasta voit ostaa tuolta:

http://www.shelby.fi/catalog/default.php?cPath=22_29_161&language=fi

Kevlaria ja muita kuituja vaikka tuolta:

http://shop1.r-g.de/cat/Faserverstaerkungen

Ja titaania tuolta:

http://www.algoltechnics.fi/muut-tuoteryhmat/metallit/?p=titaani

Firmat ovat vain esimerkkejä, toki kamoja saa muualtakin. Sitten vain työstämään!

Minäkin työstän noita kaikkia, vaikka minulla ei edes ole tehdasta.

Kangasta voit ostaa tuolta:

http://www.shelby.fi/catalog/default.php?cPath=22_29_161&language=fi

Kevlaria ja muita kuituja vaikka tuolta:

http://shop1.r-g.de/cat/Faserverstaerkungen

Ja titaania tuolta:

http://www.algoltechnics.fi/muut-tuoteryhmat/metallit/?p=titaani

Firmat ovat vain esimerkkejä, toki kamoja saa muualtakin. Sitten vain työstämään!

En kai minä väittänyt, ettei materiaalia olisi myynnissä??

Yritin kyllä sanoa, että näiden "high tech" materiaaleja sisältävien tuotteiden valmistus on jo kauan sitten vaeltanut Euroopasta kehitysmaihin. Eikä se todellakaan aina tarkoita automaattisesti että tuotteen laatu olisi heikentynyt.

Mutta tälläkin hetkellä on tori.fi palstalla myynnissä "racing corduraa" joka sopii korkeintaan lastentarhan pulkkamäkeen. Toivoa vaan sopii, ettei kukaan lähde noissa kamoissa epähuomiossa radalle.

Muuten on kuskilla ensimmäisen kuperkeikan jälkeen vain riekaleita päällä.

PS. "Diesel" se sinun myymä piraattitrhotteli toimii edelleen mainiosti. Toivotaan että kestää vielä ens kesän.:p

Back