• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Suojapeite pöllitty

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja terowave
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onhan se tietenkin vähän silmiltä suojassa siellä rätin alla.
tämä on varsinkin reissussa hyvä pointti. Ja erityisesti, jos sattuu omistamaan jonkun hieman hintavamman ei-tusinapyörän, jollainen saattaisi kiinnostaa epärehellisiä.

Pressuhan ei pöllimistä sinänsä estä yhtään millään lailla, mutta kohteen valintaan se saattaa vaikuttaa, todennäköisesti pitkäkyntisen täytyisi vähintään käydä ensin toteamassa, mikä siellä pressun alla lymyää. Ainakaan ammattivarkaat tuskin toimivat sellaisella periaatteella, että nytpä lähdetään hakemaan mikä vaan pyörä. Sikäli moinen voi olla hintaansa ja painoonsa nähden jopa yllättävän hyvä varkaussuoja. Itse olen kanniskellut sellaista mukana reissuilla jo pitkään, vaikkei taida olla edes mikään varkaiden himoitsema pyörä.

Toinen pienempi hyöty on satunnaisten koeistujien (= potentiaalisten kaatajien) satulaan pääsemisen vaikeuttaminen.

tämä on varsinkin reissussa hyvä pointti. Ja erityisesti, jos sattuu omistamaan jonkun hieman hintavamman ei-tusinapyörän, jollainen saattaisi kiinnostaa epärehellisiä.
Minä taas olen siinä käsityksessä, että nimenomaan noita tusinapyöriä viedään mieluiten, koska ne menevät kaupaksi ja varaosille on kysyntää. Harvinaisemman kamppeen trokaamisesta käy käry helpommin.

Oletan, että pyörän tapauksessa toimitaan kuten autonkin tapauksessa, että toisen laitteen renkaita ei mennä potkimaan eikä satulassa istuskelemaan. Huviajelulle pöllijöitä vastaan on elektroninen ajonesto ja rattilukko.

Kuitenkin tuo pressu jäi kyllä pois käytöstä, ei vaan viitsi ährätä sen kanssa.

Mikä mahtaa olla ideana noissa pressuissa? Tuulipinta-alaa keräävät vaan ja näköjään lähtevät tuulen mukana huitsin helvettiin.
Mun käyttö on lähinnä siksi, että töiden takia on useinkin ettei pääse ajamaan kun viik.loppusin ja varsinkin keväällä kun se viikon seisoo siinä on sitten "sentin" siitepölykerros päällä ja on hieman helpompi nykäistä pressu pois kun alkaa pesemään pyörää. Eikä siitäkään varmaan haittaa ole maalipinalle ettei se seiso auringonpaahteessa 12h/pv.5pv/vk. Ja kertaakaan ei ole lähtenyt tuulen mukaan kun olen sen laittanut sen kuten edellä kirjoitin.

Minä taas olen siinä käsityksessä, että nimenomaan noita tusinapyöriä viedään mieluiten, koska ne menevät kaupaksi ja varaosille on kysyntää. Harvinaisemman kamppeen trokaamisesta käy käry helpommin.

Oletan, että pyörän tapauksessa toimitaan kuten autonkin tapauksessa, että toisen laitteen renkaita ei mennä potkimaan eikä satulassa istuskelemaan.
no joo, ehkä ilmaus "ei-tusinapyörä" on tässä kohti hieman väärä.

Mutta nimenomaan kalliimman pään pyörien kuitenkin uskoisin olevan suurimmassa vaarassa lähteä ammattirikollisten matkaan, koska "kilohinta" on niissä korkein. Ja ammattirikolliset on se ryhmä, jota vastaan ei mitkään lukot sun muut auta paljon mitään, jos päättävät viedä pyöräsi, niin todennäköisesti vievät sen. Satunnaisten piripäiden matkaanpääsy voidaan kyllä estää.

Kun amamiehet on hommissa, lähtee mopot vaikka lukitusta
kuljetusautosta omistajan katsellessa touhua kahvilan ikkunasta.

Muutama sen näköisiä ja kokoisia kavereita, ettei paljon kannata mennä kyselemään herrojen tarkoitusperiä ja motiiveja...
biggrin.gif
.

Ovet auki rämps! Hiiopilla mopot toiseen autoon ja adjöö.
Kaikki ohi minuutissa.

Näin ulkomailla... ammatinharjoittajat...
biggrin.gif
.

Tapahtui myös viime vuonna, alkukesästä: Mopo oli kerrostalon pihalla, aivan ikkunan alla, pressulla peitettynä. Eräänän yönä mopo oli lähteny, pressu siististi maahan jätettynä. No, onneksi retku ei ollu saanu mopoo käyntiin ja oli hylänny sen noin 100:n metrin päähän toisen talon päätyyn. Elikkä ei estäny pressu retkun ajelu-yritystä, pyörän vaikea (äkkinäiselle) kylmäkäynnistettävyys sen onneksi teki.
Nykyään käytän pressua siksi, ettei tarvii kaapia linnuista ja vaahteroista tippuvia möhniä pyörän päältä.

Back