• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Suomen nopein 2011 !

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Athene
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Menee offtopikiksi mut kiinostas tietää mitä kumeja isolohkobusanistit jouniri, jarim, ahtis ,titaani ,... käyttää/käytti lentokenttäajoissa kuluneen kesän aikana?
Muistaakseni Titaanilla oli Joensuussa joku 190/55 sarjanen sliksi?
entäs muilla?
Mulla 190/55 sliksi. Metzeler Racetec muistaakseni tänä suvena. Vanhoja ratakumeja käyttäny, mitä nyt on sattunu saamaan.
 
Ei ollu tiedonkeruuta, jolla olis saanut selkeetä dataa etu- ja takapyörän pyörimisnopeuseroista. Ihan vaan perstuntumalla ja kierroksien ja välityksen mukaan olis pitänyt mennä parikymppiä kovempaa. Nyt kun on saatu tekniikka toimimaan, niin olis tarkoitus talven aikana panostaa ilmanvastuksen pienentämiseen. Samalla varmaan se sutiminenkin vähenee.

Rupes vaan kiinnostamaan toi Elvington. Eikös se olis hyvä väli-etappi Taxillekkin ennen Ameriikan valloitusta?

Ps. Mitä toi taxi poislukien oikein tarkoittaa?
Se tarkoittaa valintaa eli kun jotakin tavottelee niin jostakin pitää luopua. Keskeneräistä kun ei sais näyttää hulluille eikä herroilla ja se mitä mielessä on ei ole valmista vielä ensi suveksi. Kysymys on myös työrauhasta jonka tiimille / OAMK:lle haluan luoda. Testiä toki on tarkoitus ajaa, mutta toivottavasti ne onnistutaan toteuttamaan privaatisti, niin ei tuu jatkossa enää sanomista "Taxin" saamasta erikoiskohtelusta kuten joskus on käynyt vaikkakin aina järjestäjien kanssa on niin etukäteen sovittu sekä myös korvattu tavalla tai toisella sopimuksien mukaan.

Lataa sää ensisuvena SE / EE pohjat, niin on Taxilla sit 2012 palaa purtavaksi.
 
Ihavvaa outsiderina kyselen, että voidaanko 300km/h saavuttaa ihan vakio Busalla? Olin toissa kesänä katsomassa Hallissa kun turbotetulla vedettiin 375km/h. Juu jatkakaa vaan.....
lookaround_orig.gif
 
Ihavvaa outsiderina kyselen, että voidaanko 300km/h saavuttaa ihan vakio Busalla? Olin toissa kesänä katsomassa Hallissa kun turbotetulla vedettiin 375km/h. Juu jatkakaa vaan.....
lookaround_orig.gif
Ei jos nopeudenrajoitinta ei ole ohitettu (pois lukien vm 1999 ja 2000 joissa rajoitinta ei ole vakionakaan). Nopeudenrajoihin ohitettu - muuten vakio - 300 kyllä ylittyy sopivissa olosuhteissa.
 
Ihavvaa outsiderina kyselen, että voidaanko 300km/h saavuttaa ihan vakio Busalla? Olin toissa kesänä katsomassa Hallissa kun turbotetulla vedettiin 375km/h. Juu jatkakaa vaan.....
lookaround_orig.gif
Ei jos nopeudenrajoitinta ei ole ohitettu (pois lukien vm 1999 ja 2000 joissa rajoitinta ei ole vakionakaan). Nopeudenrajoihin ohitettu - muuten vakio - 300 kyllä ylittyy sopivissa olosuhteissa.
Joo, mul on 2000 mallin busa ja ajoin Hallissa muutamien modien ja kevennysten kera, peilit pois, kevyemmät vanteet, kuitukatteet, o-renkaaton ketju, toinen änkkäri pois, matalampi penkki, tankki puolillaan, 330kmh, hyvä tuulirako
 
Ihavvaa outsiderina kyselen, että voidaanko 300km/h saavuttaa ihan vakio Busalla? Olin toissa kesänä katsomassa Hallissa kun turbotetulla vedettiin 375km/h. Juu jatkakaa vaan.....
lookaround_orig.gif
Ei jos nopeudenrajoitinta ei ole ohitettu (pois lukien vm 1999 ja 2000 joissa rajoitinta ei ole vakionakaan). Nopeudenrajoihin ohitettu - muuten vakio - 300 kyllä ylittyy sopivissa olosuhteissa.
Joo, mul on 2000 mallin busa ja ajoin Hallissa muutamien modien ja kevennysten kera, peilit pois, kevyemmät vanteet, kuitukatteet, o-renkaaton ketju, toinen änkkäri pois, matalampi penkki, tankki puolillaan, 330kmh, hyvä tuulirako
No tuohan kuulostaakin ihan vakiolle :-D

Pelkällä nopeusrajottimen poistolla ei kovin monen ajamana päästä 300km/h maililla mutta mahdollista.
Oma vehje ei mennyt gps:ään kuin tasan 300km/h vaikka baanalla oli pituutta enemmänkin.. kiihtyminen vaan loppui. Touringplexi ja korkeampi penkki lienee osasyyllisiä. Voi olla myös että onnistuin feilaamaan rajoittimen poiston ja gps heitti tuon 1km/h verran yläkanttiin
 
Mistään en mitään tiedä mutta eikös tuolla rajoittimien poistolla aikaansaada se että joka vaihteella irtoo täydet tehot.
Huippunopeus ei kasva koska puna-alueella meno toppaa rajoittajaan ellei sitten välityksiä muuteta.
withstupid.gif
 
Mistään en mitään tiedä mutta eikös tuolla rajoittimien poistolla aikaansaada se että joka vaihteella irtoo täydet tehot.
Huippunopeus ei kasva koska puna-alueella meno toppaa rajoittajaan ellei sitten välityksiä muuteta.  
withstupid.gif
Kyllä ne täydet tehot irtoo ilman rajoittimenkin poistoa...tehoa rajoitettu vaan osakaasulla ja 1-4 vaihteilla.
 
Mistään en mitään tiedä mutta eikös tuolla rajoittimien poistolla aikaansaada se että joka vaihteella irtoo täydet tehot.
Huippunopeus ei kasva koska puna-alueella meno toppaa rajoittajaan ellei sitten välityksiä muuteta.  
withstupid.gif
Zetorissa nopeuden rajoitin on kytketty nopeusmittarin näyttämään. Eli ei mene kierrosrajoittimelle asti kutosella vakio välityksilläkään.
 
Mie kokeilen saada 200mph varttimaililla aikaan
biggrin.gif

No se on melko utopiaa (vielä), mutta 300kmh loparit olisi vartilla tavoite.
Jorma hoitaa meiän kenttäkaahailut.
-Rampe
 
Mie kokeilen saada 200mph varttimaililla aikaan  
biggrin.gif

No se on melko utopiaa (vielä), mutta 300kmh loparit olisi vartilla tavoite.
Jorma hoitaa meiän kenttäkaahailut.
-Rampe
Ja me lähetään pirssillä kohti Bonnevilleä ja vedetään niin eniten jotta pallo pyörähtää akselillaan niin kovin jotta aika ero Ivalon ja Rion välillä on enää varttitunti. Eikä tulla takas ellei Kempele luovuta mulle kolmea merenranta tonttia keskustan alueelta. Mut mikäli ens suvena Jormalla on yksikin huoltomiäs vähemmän kuin tänä vuonna niin sit mää uskon jotta teittin laitteet on täysin huoltovapaita.

Pysyhän Rampe ladulla sen kuurakettisi kanssa ja muista jotta kortti vie mut Taxi tuo.

Mageeta kattoo kun eräät on keksineet lääkkeet ahtopaine hulluuteen..siis Eniten te.

http://www.teamforcemajor.com/blog/default.asp

JR
 
^ Bonnevillestä tulee aina mieleen leffa "Maailman nopein Indian". Se vasta oli melkoinen peli .
 
Menee offtopikiksi mut kiinostas tietää mitä kumeja isolohkobusanistit jouniri, jarim, ahtis ,titaani ,... käyttää/käytti lentokenttäajoissa kuluneen kesän aikana?
Muistaakseni Titaanilla oli Joensuussa joku 190/55 sarjanen sliksi?
entäs muilla?
Joo ratakumi oli 200/55 Dunlop 211 GP ja vakio välitys.

Konevikaa aika lailla tullut vedoissa, joten en enää ihmettele miksi ei kulkenut toivotulla tavalla.
 
Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Back
Ylös