• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Suomen nopein 2011 !

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Athene
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Siksipä tässä kotimatkalla onkin hoidettu kenttävarausasioita, jaettu TFM/OAMK työlistat ja sovittu aikatauluja sekä listattu muutkin tarvittavat toimet ennen h-hetkeä.

Kattotaan ny saadaanko vajaa 6kmh parannusta Hallin tulokseen, itse sekä tiimit uskoo siihen täysin joten katsoahan se pitää. Jorma paranteli hallista kuitenkin 24.8kmh joten ihan yhtäpaljoon ei onneksi ole edes tarvetta.

Bonnevilleen ollaan menossa pyörämme omaan luokkaan joten siellä näillä Suomen "avoimenluokan" sijoituksilla ei sinne merkitystä.

Jos joku promoottoriksi haluaa ruveta, niin yhteys vaan allekirjoittaneeseen. Nämä ajamisethan on vain sopimus kysymyksiä ja eikös sitä samana päivänä samalla kentällä niin Jorman kuin Mikankin kanssa ole oltu ennenkin.

Jorma 380 vs Taxi 374:
http://www.hiekkalaatikko.org/taxi_374_vs_jorma_380.jpg

Jälkeenpäin tehtyjen analyysien perusteella Taxissa ilokaasua ei missään vaiheessa mennyt enempää kuin 50% maksimista eli varaa on vielä reilusti...
wink.gif

Pitänee alkaa rakentaa sopivaa rataa, maalue olis, vain sponssit puuttuu... homma käyntiin kun riittävästi saapunut lyömälehtiä tilille.

Jorma 380 vs Taxi 374:

Jälkeenpäin tehtyjen analyysien perusteella Taxissa ilokaasua ei missään vaiheessa mennyt enempää kuin 50% maksimista eli varaa on vielä reilusti...  
wink.gif
Jep, on sitä ennenkin tehty ennätyksiä ilokaasulla, rullaamalla tutkaan
wink.gif
Toi muuten jäi ainaki iteltä täysin pimentoon toi 2007 juttu.

Ku siinä TV-lähetyksessä Rissanen sanoi että "ennätys tuli...."
ja lopputulos oli rullaamalla 290km/h ja oltiin hakemassa sille pyörätyypille 337km/h loppunopeutta.

Niin saisko siihe vihdoin selvyyden että MIKÄ ennätys sieltä oikeen tuli tolla 290km/h nopeudella?

Jorma 380 vs Taxi 374:

wink.gif
Jep, on sitä ennenkin tehty ennätyksiä ilokaasulla, rullaamalla tutkaan
wink.gif
Toi muuten jäi ainaki iteltä täysin pimentoon toi 2007 juttu.

Ku siinä TV-lähetyksessä Rissanen sanoi että "ennätys tuli...."
ja lopputulos oli rullaamalla 290km/h ja oltiin hakemassa sille pyörätyypille 337km/h loppunopeutta.

Niin saisko siihe vihdoin selvyyden että MIKÄ ennätys sieltä oikeen tuli tolla 290km/h nopeudella?
Olikohan maailman nopein kiinteistövälittäjä... Korjatkoon kuka tietää paremmin.

Se on kuitenkin tähän pietiin sanottava, jotta jounirin esillä olo on vaikuttanut yllättävän pitkälle lajin kehittymiseen... Kiitos hänelle siitä
buttrock.gif

Oikeesti tonne on lähtenyt mukaan kuskeja vähän paremmistakin piireistä
062802jumpie_prv.gif

Ei tässä mihinkään (netissä) mitään selvyyttä tulla koskaan saamaan, tässä epätietoisuudessa meidän nyt tulee elää loppuelämä.

Tällä hetkellä kiksit tulee siitä ko naulassa roikkuu avaimet laitteesta (Taxi) jolla on ajettu luokkansa (ahtamaton puolikatteinen mp) ME 373,77kmh / maili. Suomessa sillä tuloksella ollaan nyt turbotkin lukien tälle kaudelle 2011 toisena ja tarkoitus on käyttää se vielä kentällä katsoen mitä se kirmaa kun kaasusatsi nostetaan tasolle 70-90% maksimista?

Niin tai näin louskuttajia aina riittää, onneksi sillä ei ole merkitystä noihin loppunopeuksiin ja niissä nauloissa roikkuu kuitenkin avaimia laitteista joita vähemmän tuolla kärkikastissa edes suomen tuloksissa näkyy saatikka maailman listoilla.

Ei muuta kun koirat haukkumaan, Taxi kulkee.

Jormalle ISOSTI ONNEA!  
bowdown.gif

Huikee suoritus!

Se on hienoo, kun laitteet toimii ja pääsee vetämään ehjän suorituksen. Vilpittömästi olen onnellinen Jorman menstyksestä.
Hän on sen todellakin ansainnut ja luulen hänen olevan vallan tyytyväinen mies ja syystäkin. Mutta tuskimpa se Jormankaan nälkä noiden vauhtien suhteen on loppunut. Kausi on vielä kesken, jotenka palkintoja ei kannata vielä jakaa...
cool.gif

Ja yksi taho pitää tuoda esiin noiden nopeimpien ja monen monen muunkin laitteen osalta on Vittaniemen Sami (+PetriK).
Varmaankin yksi tekijä, millä on vaikutusta noitten huippunopeuksien kasvuun. Kaveri ei pidä itsestään sitten minkäänlaista ääntä, vaikka voisikin.  
bowdown.gif

Kukin tekee asiat omalla tavallaan ja se on mielenkiintoista.
Osa kertoo, mitä laitteille on tehty tai jättää kertomatta ja osa antaa virheellistä tietoa.
Toivottavasti kuiteskin kuskit ja tiimit (kellä nyt minkäkin kokoinen taustajoukosto sattuu olemaan) voisivat olla tekemisiinsä tyytyväsiä ja pystyisivät edistymään kehitystyössään laitteiden ja ajosuoritusten suhteen.

Oman tiimin osalta lauantai Joensuussa oli menestyksekäs ja yhdet tavoitteet saavutettu, kumpikin kuski 100 m/s kerhoon ja Janne vetäs vielä reilusti yli tavoitteen.  
inlove.gif
Asioita on tehty oikein ja niiden tuloksista nautitaan.
Kalusto sai taasen kyytiä ja pysyi ehjänä, samoin kuskit.

Omalla oranssi-mustalla on vielä piirun verran tavoitetta parannettavana ennen eläkepäiviä ja "takaa-ajo" sen suhteen jatkuu vielä...edelleenkin periaatteista tinkimättä.
On se vaan niin helvetin hieno laite.  
inlove.gif

Anyway, onnittelut kaikille 100 m/s + 200 mph kerhoon päässeille, uusille ja vanhoille.  
062802jumpie_prv.gif

Totuus on se, ettei noita nopeuksia "vahingossa" saavuteta.

Ja tietenkään unohtamatta heitä, joilla on oma tavoite ja se saavutettuna.
Noi nopeusajot on kuitenkin kaikille avoin tapahtuma, missä pääsee omia rajojaan kokeilemaan. Jollekin 200 km/h tai pelkkä osallistuminen on se tavoite ja sen yrittäminenkin on jo hatunnoston arvoinen asia.
Tää on hieno laji ja pyritään se myöskin pitämään sellaisena.  
sport05.gif

Oon monena vuonna lukenu näitä suomen nopein ketjuja niinku moni muuki asiasta kiinnostunu ja oonko ainoa kellä alkaa tulemaan tuo jounirin puheet korvista ulos jo? Selittelyjä selittelyn perään vaan. Sama uho oli jo 9R kawan kans. Ja mitenkö kävi. Miksi ihminen haluaa tehdä itsestään julkisen pellen,jolle kaikki nauraa.
omg.gif
Menee uskottavuus kohta koko hommalta.

Oon monena vuonna lukenu näitä suomen nopein ketjuja niinku moni muuki asiasta kiinnostunu ja oonko ainoa kellä alkaa tulemaan tuo jounirin puheet korvista ulos jo? Selittelyjä selittelyn perään vaan. Sama uho oli jo 9R kawan kans. Ja mitenkö kävi. Miksi ihminen haluaa tehdä itsestään julkisen pellen,jolle kaikki nauraa.  
omg.gif
Voitko selittää, että mitä selität? Onhan sieltä tullut paljon provoa, mutta onko sekin selittelyä, että aikoo vielä yrittää parantaa tulosta? Paljonko sen taxin pitäis mennä, että ei ole enää pelkkää puhetta?

omg.gif

..ja että show ahdistaa?? No ahdistu vaan rauhassa. Itse olen sitä mieltä, että kovan_suorituksen_on_TFM_tehnyt. Ja Jorma sai nyt nokitettua. Joka on erittäin hyvä asia. Kauden kärkitulos, ei yhtään vähempää!!!

Kun on joku jouniri:n kaltainen heppu kinkereissä mukana, niin 'laji' saa huomiota ja mukaan lähtee uusia koittajia. Pitämään vanhoja pieruja järjestyksessä. Ja yrittämässä vielä parempia tuloksia.

Mutta: uskottavuus löytyy lentokentältä. Täältä löytyy tulostietojen välit täynnä itkua ja tuskaa, että 'väärä tiimi ajoi liian kovaa'
cool.gif

Kentät kutsuu minua jatkossakin, katsomaan muiden hienoja suorituksia ja kokeilemaan -VAIN omaa ennätystä.

Tsemppiä kaikille kenttää ajaneille! Hienoa huomata 'lajin' suosion kasvu.  
thumbs-up.gif

062802moto_prv.gif

omg.gif
Voitko selittää, että mitä selität? Onhan sieltä tullut paljon provoa, mutta onko sekin selittelyä, että aikoo vielä yrittää parantaa tulosta? Paljonko sen taxin pitäis mennä, että ei ole enää pelkkää puhetta?
Se on hyva etta loytyy miehia joilla on seka sanoja etta tekoja. Pitaa aina heittaa vihulaiselle vahan propagandaa, etta pysyvat hereilla.

Kyllä on käsittämättömän kovia tuloksia nämä kaikki +100m/s vedot, oli se sitten tehty kaasuilla tai turbolla. Täällä foorumilla kuitenkin vallitsee ehkä turhankin pakkomielteinen kilpailu muutamilla henkilöillä, eli kiistellään vaan kenen mopo kulkee koviten. Eikait se kuoleman vakava asia ole, jos toinen pääse lujempaa? Ei sen pitäisi omia suorituksia ollenkaan himmentää. Ainakaan itse en tätä vastakkainasettelua oikein ymmärrä, tuskin kenenkään leipä on vielä näistä lentokenttäajoista kiinni. Tietysti terve kilpailumieli on sallittua, mutta kyllä muitakin osallistujia tulee kunnioittaa menipä sitten kovempaa tai hiljempaa mitä oma mopo.

Itse näin sivustaseuraajana olen todennut, että kovimpien tuloksien ajajat monesti näyttävät nopeutensa sitten ajamalla, ei turhia puhumalla. Jotkut sitten puhuu kovaa ja ajaa kovaa  
biggrin.gif
Pelkästään puhujiakin riittää. Ei Artsikaan tainnut aikoinaan hirveämmin huudella yöjunan kulusta, meni ja vetäisi kovat lukemat tauluun. Matalalla profiililla päästään usein korkeammalle.

Mukava on ollut nähdä että näissä ns. huippukuskeissakin löytyy asiallisia ja rentoja henkilöitä, jotka mielellään vaihtavat muutaman sanan tai opastavat hitaampiaan kentällä. Sitten valitettavasti löytyy myös "kieroonkatsojia", mikäli ei vähintään 200mph ylity tai ajopeli ole uutuuttaan kiiltävä. Mikään muu ei merkkaa kun että oma mopo kulkisi kovempaa mitä naapurin Pentillä. Itse onnittelen kaikkia, jotka kentälle uskaltautuvat ajopeliään testaamaan suljetulla radalla. Se on oikea merkki, eikä ole niin väliä pääseekö 200km/h vai 370km/h, tietysti kovimmat nopeudet vievät päähuomion, mutta täytyy muistaa että kyseessä on avoin testauspäivä, jonka tarkoituksena ei ole pelkästään kilpailla kuka on nopein.

Itseltä meni vähän ohi eräs komentti, jossa todettiin kenttäajoihin lähteneen porukkaa "vähän paremmista piireistä". Mielestäni moottoripyörätapahtumissa kaikki on "paremmista piireistä", eli mp- ja tervehenkistä porukkaa. Siinä ei mitään jaottelua pitäisi olla. Jotenkin sävähti korvaan siltä, että nopeudet tai rahapussin paksuus ym. vaikuttaisi nokkimisjärjestykseen kyseisissä tapahtumissa. Vaikea on kuvitella tätäkään harrastusta sellaisena, jossa +200mph kuskit olisivat pelkästään omissa oloissaan tuppisuuna ja olettaisivat että hitaammat väistävät ja kumartavat heitä kentällä. Kilpailu on kovaa tässäkin hommassa, jotka siihen lähtee, mutta allekirjoittanut toivoo ainakin että myös tulevaisuudessa lähtökohtaisesti jokainen kadunmies- ja nainen on samalla viivalla noissa karkeloissa. Silloin myös saadaan uusia henkilöitä kiinnostumaan ko. tapahtumista, ja sitä kautta taas niitä uusia kuskeja "koviinkin kerhoihin" pikkuhiljaa.

Olen sanani sanonut  
biggrin.gif
Eikun vaan jalat maassa kohti uusia ennätyksiä, olipa sen ajaja sitten Jorma, TFM tai joku muu.

(Tiedän kyllä, tätäkin postausta eräät saattavat katsoa kieroon, enhän ole ajanut 100m/s tai edes 200mph saati 300km/h, joten mielipiteellä ei mitään merkitystä?  
thumbs-up.gif
Siltä on kuulostanut että minkäänlaista edes kehittävää palautetta tai kritiikkiä ei olisi foorumilla oikeutettu antamaan, jos ei ole itse SE-kahinoissa mukana)...

Hyvin asian ilmaisit.

Itelleki on lajin tiimoilta tullu ainaki 10 kertaa viiden jäsenvuoden aikana replyjä että "onkohan tää sun juttu" tai että "kannattaako edes harkita ku et tiedä asiasta yhtään mitään" ja kaikkea muuta mahdollista "minä osaan ku olen 20 vuotta tehny, sitä olet keltanokka joten unohda koko homma suosiolla" tasoista kuraa.

Ite olen AINA ollut ja tulen aina olemaan sen aatteen edustaja, että jos minä osaan mutta joku toinen ei ja tulee multa kysymään, niin en todellakaan ensimmäisenä vittuile päin naamaan vaan yritän auttaa parhaani mukaan, toisin kuin miten ite olen joutunu useat asiat IT-alallakin oppimaan.

Ei ihmistä miksikään muuttaa voi. Jollai tyypeillä vain on kusi niin korkealla päässä ettei voi hyväksyä sitä että jollai on tietämyksen taso alempi, tai huippunopeustulos tai oma henkkoht tulostavoite tms. Noiden täytyy vain antaa naukua rauhassa ku ei asialle mitää oikeen voi tehä. Joskus toivois pientä anarkian mahdollisuutta näiden kavereiden kanssa
biggrin.gif
Mutta eipä siinä.

Ei muuten vieläkää vastattu kysymykseen:
Onko näitä virallisia lentokenttäajoja vielä tänä vuonna? Luulin että tuo Joensuu ois viimeinen mutta jouniri:n reply antoi ilmentää että vielä ois ehkä syksymmällä mahkut vetää jossain.

P.S. Jarim, tuo ensimmäinen siteeraus EI ollu sinuun kohdistettu, vaan toi oli parin vuoden takaa eri aiheeseen liittyen. TFM:stä mulla ei löydy pahaa sanottavaa missää muodossa, jätkät on auttanu pirun hyvin omassa proggiksessa alustavissa jutuissa, niinku moni muuki turpojen kanssa leikkijä täällä. Iso käsi myös mm. kajbusa ja jamppa! Teidänlaisia tää laji tarttee.

Arvasin että herneethän siittä vedetään nenään jos arvostelee. En ole sanonut missään vaiheessa paljonko taxin pitäs mennä. Kovaahan se on menny jo nyt. Haluaisin tietää vaan miksi muut tiimit ei selittele täälä kokoajan kaikkea pskaa ja silti menevät kovaa. Ja tiedossahan se on ollu alusta asti että siihenhän tämäki laji menee vuosi vuodelta,missä vain isolla rahalla pärjätään. Vaikka alunperin tämänki piti olla jokaisen motoristin/autoilian hauskanpitoa&omien rajojen kokeilemista. Ja EI ole mitään katkeruutta. Vain oma mielipide tähän keskusteluun.

No tiiä niistä herneistä (ehkä vähän...), mutta jos nyt tän yhen kerran kun Jouni on keskustellu asiallisesti ja antanut tunnustusta kaikille osallistujille ja erityisesti onnistujille, niin tarviiko siitä silloinkin pahoittaa mielensä?
Ja ole huoleti, meillä kyllä hoidetaan se vittuilupuoli ihan tiimin sisälläkin
thumbs-up.gif

Jos saatais nää rissaset vähän takas maan pinnalle.. Onnee Jormalle!!  
033102beer_1_prv.gif
Ei ainakaan jummijammin toimesta.

Jorma, Janne, Janne ja Marjut veti tänään todella hienosti onnittelut kaikille on suoritettu jo kentällä.

Kausi 2011 taitaa olla vielä kesken ja kkk tässä vaiheessa:

Jorma/Any10       Halli 355,2kmh   jns 380.xxkmh
Teemu/TFM Taxi  Halli 374.xxkmh ei osallistunut
JanneH               Halli 351          jns 370.xxkmh
JanneU               ei osallistunut   jns 369.xxkmh

Jorma / JanneH ajanee 2 tapahtumaa tälle suvelle, Teemu / JanneU yhdet joten malttakaapa vielä hitusen niin tiedätte kelle "poika" kuuluu kunhan kausi etenee.
Älä nyt jaksa. Vihjaat noilla että taxi ois menny vaikka 400 tuolla Joensuussa, se on kyllä bullshittiä. Kylmä totuus on se, että Jormalla oli noin 60-70 hp vähemmän Hallissa kuin tänään, eikä sillä ollut mekaanikkoa matkassa, kuten tänään.
Kiristettiin hieman sitä turboruuvia kuten foorumeilla teidän toimesta toitotettiin, kun on kuulemma ylivoimaiset kaasuvaparit ajossa.
Kyllä se oli Taxillakin mahdollisuus ajaa tänään tuolla, tuli Jounille kiire tilata Hallista yksityisvuoroa kun Jorman tulos selvisi, mutta ei tainnut löytyä?
Otetaanko Lappeenrannassa revanssi syksyllä, jos jää noin kaivelemaan?
En kyllä usko minäkään 400km/h tuloksiin NOS mopedilla. Ainakaan nykyisissä pulloissa ei riitä kaasua koko matkalle ainakaan täyspaineella joten tehot taitaa hiipua jo 1000m jälkeen 65-80% panoksella.

Tais tfm jäsen tuolla jossain jo mainita ettei kaasuista saatu hyödynnettyä kuin 50% n.100hp Hallissa.
Kentältä kuuluneiden huhupuheiden mukaan toka vedossa olisi ollut 80% panos mutta pullonpaineet oli romahtanut niin paljon ettei tulos juurikaan parantunut...

Kukas laskis miten paljon kaasua tarvitaan kun on 200 hp panos käytössä esim 1000-1600m eli 600m ajan? niin ja jos siihen vielä lisää 200-1000m välille kuluneen kaasun
Montakohan lisäpulloa täytyy mopoon köyttää että täydet tehot riittää edes mailin matkalle.

Hmm.. ja juokseva maili onkin jo juttu... Mihin ihmeeseen kaikki kaasupullot saadaan sullottua ettei meno lopu kesken mittaus suoran ?
Eikös siin pidä vetää koko mailin matka täpöö ?
No nämä on vaan harrastelijan mietelmiä näistä ei kannata pillastua
lookaround_orig.gif

omg.gif
Moro

Aivan samaa mieltä kanssasi itsestäni, pelle mikä pelle mutta minkäs teet kun tuli 2007 luvattua kansalle sirkushuveja. No ainakin se on sit tullut pidettyä kun vieläkin huomataan kuinka pelle oon edelleen. Harmi tietty normaalin ihmismielen kannalta ko tällästä pelleä ei suljeta pois foorumeilta, lehdistä, tv stä ja sen sellasista tiedotusvälineistä vaan päinvastoin jopa otetaan yhteyttä maansuurimmasta TV yhtiöstä ja tahdotaan pelleä lisää toosaan. Mitä nää päättäjät oikein ajattelee? No pelle tietty ei ymmärrä olla menemättä ja pelleilee lisää ja oravanpyörä on valmis ja sit ne lupaa vielä maksaa vaikka mää idiootti tekisin tätä ilmankin. Ihmetellä oikein täytyy mihin tää maailma tosiaan on menossa?

Mutta ettei otsikon Suomen Nopein teema mee ihan ohi, mainittakoon jotta otsikon mukainen teema tuskin onnistuu keltään ilman pikku panostusta lajin saloihin joten sikäli kyseessä tuskin on sunnuntain kahvi ajelu vaan ihan kilpailun omainen laji joka tosin vielä hakee muotoaan.

Sanonta jokainen taaplaa tyylillään antaa meille pelleillekin vapauden toteuttaa itseään kuin myös teille fiksuimmille oikeuden olla pellestä mitä mieltä tahansa.

Jorma on muuten Kurko ja ENITEN OY rakentaa härmän kovimmat turbot ja sen tietää pellekin.

ps. Taxi testaa 4 viikon sisään seisovaa mailia ja toivotaan jotta saadaan joku julkaisu kelpoinen tuloskin aikaseksi.

ppss. ainakin Lappeenrannassa on yleensä ollut myös syksyllä ajot?

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Back