Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Riippuen vähä reissumallista, nukutko teltasssa vai hotellissa, kokkaatko itse trangialla, vedätkö pihviä ravintolassa yms!
ainakin Saksassa ja Ranskassa rokottavat niin paljon leirin pystyttämisestä leirintäalueelle, että saman hintaiseksi tulee joku pikkuinen gasthaus tai Zimmer Frei. Tuollapäin maailmaahan jokamiehenoikeudet ovat tuntematon käsite, eikä toisen maalle saa leiriytyä.Riippuen vähä reissumallista, nukutko teltasssa vai hotellissa, kokkaatko itse trangialla, vedätkö pihviä ravintolassa yms!
Meinaatko teltassa nukkumisella tuolla maailmankolkalla leirintäalueita? Vai onko kokemusta (sinulla tai muilla) puskissa yöpymisestä? Jos yksin päädyn joskus tuonne suunnalle, niin teltan ottaisin mukaan erittäin mielelläni (parempi puolisko tahi kukaan kavereista ei telttamajoitukseen lähde).
Kyllä ihan leirintäalueita meinasin, tosin itävallassa kannattaa soveltaa alueen/luonno mukaan! Mutta moottoriteiden levähdys paikoilla en välttämättä lähtisi nukkumaan yksin teltassa!ainakin Saksassa ja Ranskassa rokottavat niin paljon leirin pystyttämisestä leirintäalueelle, että saman hintaiseksi tulee joku pikkuinen gasthaus tai Zimmer Frei.Riippuen vähä reissumallista, nukutko teltasssa vai hotellissa, kokkaatko itse trangialla, vedätkö pihviä ravintolassa yms!
Meinaatko teltassa nukkumisella tuolla maailmankolkalla leirintäalueita? Vai onko kokemusta (sinulla tai muilla) puskissa yöpymisestä? Jos yksin päädyn joskus tuonne suunnalle, niin teltan ottaisin mukaan erittäin mielelläni (parempi puolisko tahi kukaan kavereista ei telttamajoitukseen lähde).
huoneita aamupalalla on saanut edullisimmillaan 40-50e ja niissä nukkuu sentään isommatkin kaverukset sovussa. Nimittäin tolberon kanssa kun kierrettiin samaa matkaa, niin reilu 240kg lihaa samaan kupolitelttaan hikisten ajokamojen kanssa alkaa olla liikaa. Noitten leirintäalueiden kanssa ei edes aina kuulu suihkut samaan hintaan, vaan niistäkin pitää maksaa extraa eikä kamoja saa millään kuivaksi. Joskus jollain leirintäalueen portilla käytiin kääntymässä, mutta kun telttapaikka oli 20e/kpl, niin mentiin mielummin 50e hotelliin jossa kuului aamupala hintaan.mjoo, juutanalla tosiaan aika kalliit kämppärit on ollut, tai sitten halvat hotellit. Ranskan maalla "municipal"-kämppärit on luokkaa 5-10€, melkein joka kylällä on tommonen kunnallinen kämppäri. yksityiset on vähän kalliimpia ~10€. Sapuskaan menee 20-30€/nuppi/laaki. ja bensa maksaa vähintään saman mitä suomessa. Sveitsissä/Andorrassa on vähän halvempaa.
Juu, tuossa oikeesti hyviä vinkkejä.Olen lähtenyt aamuisin liikkeelle aikaisin, ja illalla olen alkanut katsella jo klo 17:00 hotellia. Majoittumisen jälkeen on sitten kivempaa kierrellä kaupunkia kevyissä "siviilivaatteissa"!
Keski-Euroopassa kaupungit ovat usein erittäin sokkeloisia, ja olen todennut, että tavallisesta kompassista on paljon apua kaupungilla kävellessä!
Mikäli se pöllitään varaosiksi, niin ei taida olla paljon väliä.Huomiota herättävä pyörä ei varmaan myöskään kiinnosta varkaita niin paljon
ok, olette selkeästi lähteneet "hotellimajoituksella". Itse kuljen kunnon teltan/varusteiden kanssa ja yksin. Hotellia tulee kateltua vasta kun sataa kunnolla.Se on tietty että miten kukin noi laskee.
Huh, jos telttailu maksaa tosiaankin 20€20€ kuulostaa Saksa/Itävalta/Italia hinnalta. Samoin nuo suihkupoletit on käytössä sakuilla joissain paikoissa.
Ilman muuta käteinen ja Visa, debitin voit maksuvälineenä unohtaa (sattunnaisia lukuunottamatta).Selviääkö etelä-euroopassa pelkällä käteisellä ja debitillä vai joutuuko hankkimaan vielä visan kaveriks?