Suoraan viimeiseen viestiin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kirin
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kirin

New member
Varmaan aikaisemminkin on tätä joku täytynyt kysyä.

Kun noita uusia viestejä hakee, olisi minusta fiksua päästä suoraan siihen viimeiseen kirjoitettuun viestiin, esim klikkaamalla viimeinen viesti lootasta kellonaikaa tai kirjoittajan nimeä tai sitten jotain siihen erikseen laitettua painiketta.

Tietysti voi olla että tällainen toiminto on jo tuossa foorumissa olemassa, mutta en vain osaa käyttää. Mutta jos ei ole ja on teknisesti mahdollista, niin pistäkää harkintaan.

Tossa aiheiden perässä on semmoisia täppiä, joko sinisiä tai oransseja. Kun klikkaat sitä täppää, niin pääset ekaan uuteen viestiin.

Onkohan tuo joku VIP-ominaisuus kun en minä ainakaan nää mitään palleroita. Tai siis täppiä.

Tossa aiheiden perässä on semmoisia täppiä, joko sinisiä tai oransseja. Kun klikkaat sitä täppää, niin pääset ekaan uuteen viestiin.
confused_orig.gif
Minä en nähdä täppiä

Siis kun menee jollekin aihepiirille sisään niin aihelistan viimeinen palkki, jossa lukee otsikkona 'viimeinen tapahtuma'; siinä on päivämäärä, värineliö, teksti 'viimeisin viesti' ja kuka on kirjoittanut. Eli se värillinen neliö on se täppä josta puhuin.

Meni vähän aikaa löytää tuo sun esittelemä feature. Mutta tuota en tarkoittanut alkuperäisessä kysymyksessä.

Olen sellaisen toiminnon perään, jossa uusien viestien hakusivulta suoraan pääsisi siihen viestiketjun uusimpaan viestiin. Nyt tarvitsee aina ensin valita ensin viimeinen sivu ja sitten scrollata se läpi, että pääsee lukemaan viimeistä uutta viestiä. Tämä on minusta ikävää, jos teknisesti olisi toteutettavissa asia siten, että suoraan hakusivun otsikkoriviltä aukeaisi näkymä viestiketjun tuoreimpaan päähän.

Just joo, no juuri siis tämän takia en käytä 'uusia viestejä'-toimintoa. Sori, mulla meni toi ekaks ohi.

Yhdellä toisella sivustolla on semmoinen toiminto että kirjautuneena uusien viestiketjujen kohdalla on NEW-merkki. Siis sellaisten, jotka ovat tulleet edellisen kirjautumiseni jälkeen ja joita en ole käynyt katsomassa.

Mielestäni aivan A1-juttu! Ei tänne saman laista voisi?  
lookaround_orig.gif

Niin ja saman lainen NEW-merkki löytyy myös jokaisen yksittäisen uuden viestin kohdalta eli ketjun loppupään jokaisesta viestistä. Siis näkee heti mitkä viestit on jo lukenut.

Näppiksestä löytyy "end" näppäin menee suoraan sivun alas,
ei tartte scrollata, vähän helpottaa.

Edit: Ihan aiheen vierestä höpöttelen mut siis yleensä kätevä

Back