sailstone
New member
Mistäs näitä tosi ohuita merinovillasia saa...
Vaikka Varustelekasta: https://www.varusteleka.fi/fi/product/sarma-tst-l1-aluskasineet-merinovillaa/59505
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mistäs näitä tosi ohuita merinovillasia saa...
Hätäostona piti viikonloppuna hakea paikallisesta motonetistä jotkut vettä pitävät hanskat, ettei tarvi auton rattiin hypätä.
Valikoima nyt ei mitenkään vallattoman huikea ollut, niin piti valkata Richa Buster goretexit.
No, kyllä niissä kädet kuivana ja mukavana tuntui pysyvän, mutta en ole koskaan digannut noista paksuista "talvi"hanskoistakaan lähinnä paksuuden jne takia.
Ketjussa mainittiin ihan perus neopreenihanskat halpana budjettiratkaisuna, ja jopa tiskihanskat(keinosiementäjät) normi hanskojen päälle.
Mutta onko mitään ei niin paksua talvihanskamaista touring/adventure hanskaa mikä vettä pitäisi, vai onko se sitten nuo Rukka Imatrat tai nuo bemarin hanskat ja yli 200 euron hintalappua sitten vaihtoehtona?
Käyttö pääasiassa reilu 30km työmatkaa, mutta ei sitä tiedä mitä jos joskus pitkiäkin matkoja alkaa tekemään.
Tuo on hyvä, jos vaan löytyy riittävän iso, ajohanskojen päälle mahtuva koko
Rukka Virium tuntui ainakin omaan käteen kyllä hyvältä, että josko sitä ens tilistä moiset kehtais, nyt nappasin vain touratechin sadehousut ja takin mukaan...
Apollojakin testasin, mutta en ehkä oo valmis vielä nahkahanskoihin.
Tänään ajoin 300km sateessa. Rukan nahka johon kalvo laminoitu sisäpintaan, Apollo-hanskat ja TCX retkisaappaat. Puvun alla sähkötakki ja verkkoalusasu mallia Svala. Kuivana ja lämpimänä pysyin.
Hanskat kyllä kastuvat päältä päin ja Gore laskee vesihöyryn läpi kumpaankin suuntaan, joten nihkeäksihän ne käyvät sisäpuolelta. Ne saa kuitenkin takaisin käteen kun irtoavia vuoria ei ole. Kahvalämppärit sai olla ajoittain täysillä kun mun näpit on kylmänarat. Loppumatka (240km) oli kuivaa, mutta hanskat eivät ehtineet kuivua.
Toimiva systeemi, eikä tarvitse pysähtyä kumikortonkia vetämään niskaan. Sähkötakin joutuu kyllä poistamaan jos lämpötila nousee 22-23 asteen yli, paitsi jos ajoasu on märkä kuten tänään. Rukan vanha Lancelot oli varustettu oikealla Gore-kalvolla, ja sen kanssa sieti kyllä korkeampia lämpötiloja kuin tällä uudemmalla. Onneksi on vielä yksi ehjä takki, kun muistais ottaa sen käyttöön helteillä.
Suurin haitta sateesta on näkyvyyden heikentyminen. Unohdin laittaa visiiriin pinnoitetta orassista pullosta kun eihän lähtiessä satanut. Hydrofobinen pinnoite auttaa kun pienet pisarat kerääntyvät suuremmiksi ja ilmavirta pyyhkii niitä pois kun vähän päätä kääntelee ajoviimassa, eipähän ainakaan visiiri naarmutu kuten helposti käy rapaisella hanskalla pyyhkiessä.
Onko sulla Apolon hanskoista "kakkos" versio vai miten mulla jää sisävuori sormiin kiinni kun otan käden hanskasta ja on kuulkaa hankala saada takaisin. Mulla on siis ne alkuperäiset Rukka Apollot.. mietin vain onko mulla nuo jo rikki vai parannettiinko seuraavaan versioon tuo.

Mulla on nyt kolmannet viriumit eikä missään ole tullut vuori ulos. Jos tulee, ne on vialliset eli takaisin kauppaan.Niillä missä ei ole Gore-gpippiä ei tee yhtään mitään, koska sisävuoret tulee ulos jo vain hikisestä kädestä pois otettaessa. Oikein huolellisesti riisuttuna ja kuivalla kädellä tästä voi toki välttyä. Paskimmat hanskat ikinä, vaikka muuten ovat hyvät kädessä.
Itsellä kans näissä pysyneet vuoret paikoillaan. Ekat kesti useamman vuoden ahkeraa käyttöä, kunnes sisävuoret alkoi ratkeilemaan ja tarttumaan sormien mukaan. Nyt seuraava pari, muistaakseni versio 2.0, käytössä toista ajokautta.Mulla on nyt kolmannet viriumit eikä missään ole tullut vuori ulos. Jos tulee, ne on vialliset eli takaisin kauppaan.