Superbike MM alkaa 1.3.!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raipe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Raipe

New member
SBK alkaa 1.3. Australian kisalla aamuvarhaisella, joten ajattelin hyvissä ajoin muistuttaa asiasta kiinnostuneita... mukana uudet Aprilia- ja BMW-tiimit! Ohjelma alkaa Urhelukanavalla sunnuntaina klo 02.50.
 
Niin se aika rientää, taas on kausi alussa niin SBK eilla ja pian Moto GPllä ja itselläkin
062802jumpie_prv.gif
 
SBK alkaa - jihaa.
Ajokauden aloitus siis on jo todella lähellä, viikko...kaksi...kolme...kk...ei voi olla enempää...eihän...ei ainakaan aikaisempina vuosina.
 
No pärkhetti. Eiks siel oo yhtään moottoripyärää osallistumassa. Mopoja vaan?
confused_orig.gif
buttrock.gif
 
2009 Preview

Mielenkiintoinen kausi tulossa. Todella monta tallia mukana, kovia ukkoja tullut mm. BSB:stä ja ylivoimainen Bayliss poistui kuvioista niin alkuasetelmat on melko tasaiset. Testeissä ainakin Shane Byrne on ollut nopea, samoin Xerox Ducatit. Uudet pyörät on vähän arvoitus. Ducati, Honda ja Kawa pääsee tutuilla pyörillä kauteen, kun taas Yamahalla ja Suzukilla on uudet versiot ja Aprilialla sekä Bemarilla ihan uudet pyörät. Ehkä alkukaudesta on pientä hakemasta uusien pyörien säätöjen kanssa ja veikkaisinkin, että alkukaudesta Xerox Ducati, Sterilgarda Ducati ja TenKate Honda voivat olla vahvoilla. Paha kyllä veikkailla mestaria, sen verran tasainen paketti kasassa.
 
eipä tartte hankkia kunnon krapulaa kisa viikonlopuille jotta pystyy kisan seuraamaan. (tarkoitan siis kunnon krapulaa enkä mitään pikku päänsärkyä.)
 
2009 Preview

Mielenkiintoinen kausi tulossa. Todella monta tallia mukana, kovia ukkoja tullut mm. BSB:stä ja ylivoimainen Bayliss poistui kuvioista niin alkuasetelmat on melko tasaiset. Testeissä ainakin Shane Byrne on ollut nopea, samoin Xerox Ducatit. Uudet pyörät on vähän arvoitus. Ducati, Honda ja Kawa pääsee tutuilla pyörillä kauteen, kun taas Yamahalla ja Suzukilla on uudet versiot ja Aprilialla sekä Bemarilla ihan uudet pyörät. Ehkä alkukaudesta on pientä hakemasta uusien pyörien säätöjen kanssa ja veikkaisinkin, että alkukaudesta Xerox Ducati, Sterilgarda Ducati ja TenKate Honda voivat olla vahvoilla. Paha kyllä veikkailla mestaria, sen verran tasainen paketti kasassa.
Todella hyvä esittely-/teaserivideo tossa linkissä.
Tulossa tosiaan todellan mielenkiintoinen kausi. Monta eri valmistajaa ja paljon pyöriä mukana kisoissa. Siinä mielessä SBK:lla menee paremmin kuin motoGP:llä.
 
2009 Preview

Mielenkiintoinen kausi tulossa. Todella monta tallia mukana, kovia ukkoja tullut mm. BSB:stä ja ylivoimainen Bayliss poistui kuvioista niin alkuasetelmat on melko tasaiset. Testeissä ainakin Shane Byrne on ollut nopea, samoin Xerox Ducatit. Uudet pyörät on vähän arvoitus. Ducati, Honda ja Kawa pääsee tutuilla pyörillä kauteen, kun taas Yamahalla ja Suzukilla on uudet versiot ja Aprilialla sekä Bemarilla ihan uudet pyörät. Ehkä alkukaudesta on pientä hakemasta uusien pyörien säätöjen kanssa ja veikkaisinkin, että alkukaudesta Xerox Ducati, Sterilgarda Ducati ja TenKate Honda voivat olla vahvoilla. Paha kyllä veikkailla mestaria, sen verran tasainen paketti kasassa.
Todella hyvä esittely-/teaserivideo tossa linkissä.
Tulossa tosiaan todellan mielenkiintoinen kausi. Monta eri valmistajaa ja paljon pyöriä mukana kisoissa. Siinä mielessä SBK:lla menee paremmin kuin motoGP:llä.
Superbikeen ei lama hirveästi pure, on nuo budjetit niin paljon pienemmät kuin MotoGP:ssä. Uusimmassa Performance Bikes lehdessä oli mielenkiintoinen juttu jossa mm.pohdittiin Kawan poistumista MotoGP:stä: MotoGP tallin pyörittämiseen menee n.25 miljoonaa puntaa per kausi (joillakin talleilla budjetti jopa 40miljoonaa) kun taas SBK tallin pyörittämiseen riittää n.2,5 miljoonaa puntaa. Tästä kaudesta tullee mielenkiintoisin pitkiin aikoihin, Roll on 1.3.!
 
Nitro Nori Ducatilla vie mestaruuden, ei auta riisipärrien pyristely
smile_org.gif
smile_org.gif


Viimeisimmät testit kertoo:

Overall times (unofficial)

Superbike - 1. Fabrizio (Ducati) 1'32"19; 2. Haga (Ducati) 1'32"30; 3. Spies (Yamaha) 1'32"36; 4. Neukirchner (Suzuki) 1'32"59; 5. Kagayama (Suzuki) 1'32"78; 6. Corser (BMW) 1'32"93; 7. Rea (Honda) 1'32"96; 8. Sykes (Yamaha) 1'33"10; 9. Xaus (BMW) 1'33"53.

Supersport - 1.Sofuoglu (Honda) 1'34"7; 2. McCoy (Triumph) 1'34"8; 3. Pitt (Honda) 1'34"8; 4. Crutchlow (Yamaha) 1'35"3; 5. Foret (Yamaha) 1'35"8; 6. Nannelli (Triumph) 1'36"3; 7. Pradita (Yamaha) 1'37"3.
 
Ja taas jännittää onko Urheilukanava saanut haalittua oikeaa kommentaattoria studioon vai pitääkö kilvat taas katsoa Racing Undergroundin kautta. Antti Mäkinen... eijei. Ei.
 
Pahaa pelkään, että tota linkkiä käytetään PALJON tällä kaudella!

Mutta propsit sulle tosta linkistä
bowdown.gif
bowdown.gif
bowdown.gif
 
Veikkaan ten katen hondien olevan kummassakin luokassa kärjessä.
Äitin velihousut eli makaroni mopot  
033102bebe_1_prv.gif
on myöskin isossa
luokassa kärkikahinoissa mukana.
Bmw ja aprillipila ei vielä ainakaan alkukaudesta ole täydessä iskussa.
 
Alkaa vieroitusoireet jo iskeä.. viikko vielä, viikko viikko viikko
smile_org.gif
ja sitten alkaa.. hirvee hinku oman pyörän päälle, mutta kyllä sekin menettelee kun katsoo ammattilaisten menoa!

Eiköhön tuo yksi italialainen merkki ole edelleen kova. Mukava nähdä myös kauden mittaan miten Bemu ja Aprilia pärjää. Ensialkuun nyt ei kummoisia odotuksia, mutta ehkä se siitä kauden edetessä.

- P
 
Eikös nuo kisat näy brittiselostuksella myös tuolta: klik
Noni, nyt joku viksu sitten kertoo. Toimiiko nuo muilla normaalisti? Mitä pirua tuolle on tehtävissä, kun tuo video pyörii liian lujaa? Toistonopeuksien sun muiden säätö ei vaikuta mitään, tiku&taku selostaa ja mopot menee miljoonaa. Samaa ongelmaa on kaikissa pätkissä, joten liekkö jossain kodekissa/missäliepleijerissä vika.
 
Back
Ylös