• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Supermotojen ihanuus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w-biatch
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Muistiin on jäänyt kun Bikessä oli lyhyt juttu jostakin hepusta jolla oli Hondan cr250 runkoon laitettu 500:n motti (?)
Siinä oli koe ajettu vehjettä ja rajuksi koneeksi moitittu.

Näitä isoja 2T:tä ei taida olla valkokilpisenä paljoa..
no joskus 250 ja 350 KTM:ää ja Hussea on Huutonetissä ollut.

Muistiin on jäänyt kun Bikessä oli lyhyt juttu jostakin hepusta jolla oli Hondan cr250 runkoon laitettu 500:n motti (?)
Siinä oli koe ajettu vehjettä ja rajuksi koneeksi moitittu.

Näitä isoja 2T:tä ei taida olla valkokilpisenä paljoa..
no joskus 250 ja 350 KTM:ää ja Hussea on Huutonetissä ollut.
oon ite ajanu tollasella cr 500:sella. On meinaan aikas menevä peli
biggrin.gif
. Noita on jonkun verran ollu myynissä husse wr360:siä tosin aikas vanhoja 90-luvun alkupuolelta

Husaberg on todella hieno SM.
Huoltaa pitää kuin muitakin,
mutta jos lasket 10 tuntia tai 1000km öljynvaihdot, tulee se samoille kuluille kuin jos muuhun vaihdat 5000km välein.
Muita osia kuin laakereita joutuu silloin tällöin vaihtaan, mutta 100 tuntia keskinopeudella 70km/h täyttyy huolto aika vasta 7000kilometrissä joka Supermotolle on jo ihan hienosti.
Matka-ajossa ei tietenkään moottoritietä kannata huudattaa liikaa, ja antaahan Husabergin 2 vuoden takuun.

Supermoto on hieno peli.

MonsterMille

Itselläni on Gasgasin 250 2t supermoto, siis sellainen tehdasvalmis. Helkkarin kiva peli ajella, oon tykännyt oikein tosissaan. Bensaa kuluttaa ihan kivasti(tankki 9.5l), 80-120km sillä pääsee, mutta mitäpä väliä tuolla. Öljypurkki ja lompakko on hyvä olla mukana kun ajelee, saattaa herkästi tulla tilanne jolloin tankki onkin ihan kuiva vaikka kilsoja ei ole paljoa takana, kikkailu vie niin mennessään
smile_org.gif

Tehoa on aikalailla sopivasti painoon nähden ja vääntääkin yllättävän hyvin 2-tahtiseksi, mun mielestä paljon äreämpi ajaa kuin joku 400cc nelari. Pystyy ajelemaan tankillisen kuivaksi ilman taukoja, ellei ole tottunut wingiin tms. laivaan ja on muutenkin pehmoperse. Stopit tulee ihan itekseen tehtyä, 310mm jarrulevy, 4-mäntä puristin ja noin 100kg painava pyörä. Ja kyllä keulii...

2t ei haise, se tuoksuu
wink.gif

jaa-a, pitäiskö tuollaistakin äsämmää joskus kokeilla? suomenmestarimoto tai sadomasokistimoto... sadio buttio truiouie.

enskala oon kokeillu ja piikkipoikana mulla oli enska, katusellainen, taitavat nämä nykyvehkeet olla aika erimaata niihin 70-luvun ja 80-luvun alun kakstahtisiin verrattuina.

mutteihän tuommoisia temppuja uskalla enää vanhana kokkeilla, voi vaikka kaatua??

Nonnii, usean vuoden ajan tuli motoja ihailtua. Nyt tuli aika luopua kadulla olevasta faitterista ja vaihdoin sen uuteen 640 LC4 Prestige Kotariin. Matkan (yleensä yli 50km) teko on tähänkin asti sujunut useimmiten pakettiautolla faitteri kyydissä ja tulevana kesänä tod.näk. moto kyydissä...

Mun uusi Moto

Muista laittaa kaatumatatit tankoon, akselinpäihin eteen ja taakse.

Säästää naarmuilta.

Nimim. Kokemusta on.

Jep, itselläni KTM 525 EXC / 2005. Muutoskatsastettu 17 " vanteille. Ja hauskaa on ympäri vuoden kaikkilla alustoilla. Katsastaminen maksoi 60 €, laite siis tyypitetty noille 17" vanteille, katsastus setä on kiinnostunut myös isommasta 320 mm. levystä. Hommasin lausunnon maahnatuojalta levyn vastaavuudesta alkuperäiseen. Myös mittari tulee "tukea" pienempää vanneta, tämäkään ei uudemmissa KTM :ssä ongelma senkun laittaa vaan setupit kohdalleen ja menoksi!

Käyn myös muutamissa mantsakisoissa bemari luokassa ajelemassa, kisakatsastuksessa tietysti väläyttelen alkuperäistä rek.otetta jossa 21 / 18 " vanteet
wink.gif

Itselläni on Gasgasin 250 2t supermoto, siis sellainen tehdasvalmis. Helkkarin kiva peli ajella, oon tykännyt oikein tosissaan. Bensaa kuluttaa ihan kivasti(tankki 9.5l), 80-120km sillä pääsee, mutta mitäpä väliä tuolla. Öljypurkki ja lompakko on hyvä olla mukana kun ajelee, saattaa herkästi tulla tilanne jolloin tankki onkin ihan kuiva vaikka kilsoja ei ole paljoa takana, kikkailu vie niin mennessään  
smile_org.gif

Tehoa on aikalailla sopivasti painoon nähden ja vääntääkin yllättävän hyvin 2-tahtiseksi, mun mielestä paljon äreämpi ajaa kuin joku 400cc nelari. Pystyy ajelemaan tankillisen kuivaksi ilman taukoja, ellei ole tottunut wingiin tms. laivaan ja on muutenkin pehmoperse. Stopit tulee ihan itekseen tehtyä, 310mm jarrulevy, 4-mäntä puristin ja noin 100kg painava pyörä. Ja kyllä keulii...

2t ei haise, se tuoksuu  
wink.gif
Onko gas gas ollu luotettava peli? Itsellä ei minkäänlaista kosketus pintaa laitteeseen, mutta mieli tekis supermotoa ja jotenkin vaan oon jumittunut gas gas:in nelipuolikkaaseen...

Täytyy varmaan laittaa CBR vaihtoon..

Sen verran omia kokemuksia, että mulla oli 650 Dominator (okei, eihän se oo supermoto, mutta sinnepäin..  
tounge.gif
)
- möin sen isälleni.
Ostin CBR1000:sen ja ajelin sillä kesän (oli ihan mukavaa..) ja möin pois.  
confused_orig.gif

Ja ostin Dominaattorin takas.  
biggrin.gif

Katos ku ajamisesta on kiva nauttia, ei tarvi ajaa 300 lasissa.

smile_org.gif

2t ei haise, se tuoksuu  
wink.gif
Onko gas gas ollu luotettava peli? Itsellä ei minkäänlaista kosketus pintaa laitteeseen, mutta mieli tekis supermotoa ja jotenkin vaan oon jumittunut gas gas:in nelipuolikkaaseen...

Täytyy varmaan laittaa CBR vaihtoon..
ainakin vanhemmissa gasgasin nelareissa ei oikein koneet kestänyt verrattuna niitten 2t:n, mut uudemmassa jo parannettu/vahvistettu osia koneessa joten eiköhän sekin ala olemaan luotettava mylly
lookaround_orig.gif

Menin ite moton hankkimaan ja voin sanoa ettei mulla ole katupyörällä ollut ikinä näin hauskaa kuin tällä. Älkää menkö koeajamaan supermotoja, sen jälkeen on ihan pakkohankinta.

Itseänikin kiinnostaisi hommata smoto, mutta pelottaa että heti vaihdon jälkeen rupean kaipaamaan kyykkyä... Mutta jos smotoon hommaisi vielä rupulikumit niin voisi lähteä myös metsään ja talvella piikit, niin olisi pyörä jolla voi päästellä ympärivuoden alustasta riippumatta...

Itseänikin kiinnostaisi hommata smoto, mutta pelottaa että heti vaihdon jälkeen rupean kaipaamaan kyykkyä... Mutta jos smotoon hommaisi vielä rupulikumit niin voisi lähteä myös metsään ja talvella piikit, niin olisi pyörä jolla voi päästellä ympärivuoden alustasta riippumatta...
No ei varmaan tuu sellasta tunnetta, jos asut pk-seudulla, tai edes jossain missä on vähän kaupunki tyylistä mestaa.

joku husaberg fs650 vois olla aika namu, ai saatana.

PK-seudulla asustelen... Husaberg 650 ja husqvarnan 610sm kyllä lämmittävät sydäntä... Uskaltaiskohan sitä käydä jossain koe-ajamassa....

Ekat 130km sai päästellä kunnollisessa vesisateessa, senhän nyt arvasi että kelit muuttuu kun saa taas ajelu innostusta ja uuden pyörän. Ihan hyvältä KTM tuntuu, tärisee melko mukavasti 600 sposrtin jälkeen ja ajoasentokin on aika erilainen (lue: parempi). Tärinään kuitenkin alkoi jo tottua ja ihan ok. Perse kesti ekalta istumalta reilun tunnin ajon, vieläpä kohtuullisen hyvin, ja hymyssä suin sai päästellä vaikkakin aivan litimärkänä. Kävin kokeilemassa aiemmin Dukea ja tykkään kyllä tästä SM mallista huomattavasti enemmän. Äänet on ihan mukavat vakioputkillakin, tosin tuli jo tilattua Ackran tuplat ja laitetaan 1tkm huollossa kiinni (+ suuttimet ym.) ajettavaa vääntöä ja tehoa niillä varmasti saa jonkin verran lisää, ei tosin täysin tehottomalta tuntunut nytkään vaikka hevosista lähti 136 -> 60 (tehtaan ilm.). HYVÄ PYÖRÄ! Ei enää ton jälkeen tuu kyllä kyykypeliä meikäläiselle!

Back