• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

SuperSport

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pete2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mun tapauksessa saisin tuolla hintaerolla vaan valkoisen värin ja takapenkin kuoren. En ole niin tankomiehiä että saisin tuosta alustasta jotain muuta irti kuin respektit siellä nakkikioskin parkkipaikalla. :cruising:

Mutta katsotaan messuilla millainen kapistus nyt sitten loppu ja viimein on!

Rispekti on tärkeää!:D
 
Ensimmäiset kylmät tyypit messuilla vahvistivat hyvän fiiliksen. Ajoasento on rento kaupunkiajoon kuin Monsterissa, kate suojaa motarilla kuin STssä ja toimii varmasti myös nopeassa ajossa.
Pieni moite runkoputken suojatulpasta, joka painaa polveen.

Sivulaukkuja ei ollut messuilla esillä, mutta laukkusarja on tulossa ja varmaan Hesan messuilla jo kaupan. Hintakin on varmistunut jo hieman alle 20 kilon, mutta ässän jousituksesta ja shifteristä joutuu antamaan lisää.

Tekee mieli päästä koeajoon! :orgmp2:
 
Mielenkiintoinen, jopa erittäin tarpeellinen kompromissi ominaisuuksiltaan! Tämmöistä pyörää sitä on toivonutkin, mitä nyt potkua voisi olla ripaus enemmän. Eiköhän tuollakin määrällä pärjää, täytynee käydä koeajamassa.

Baanasiirtymillä tuommoinen on varmasti Monsteria mukavampi, ja eiköhän tuolla vääntökäyrällä pärjää reissussa kivasti.
 
Viimeksi muokattu:
Nonniin.
Perusmallin Supersport tuli eilen pihaan. Tänään reilut 100 km testiajoa.
Ajossa tuntuu toimivan minulle paremmin kuin aikaisempi pyörä (Monster 1100 ABS).
Ainoa moitteen sana on peilit, liian pienet ja tärisee kovemmilla kierroksilla
niin ettei oikein näe mitä takana tapahtuu.
 
Kuinkas monta tällaista vehjettä foorumilta löytyy?

Itselläni tuli eka vuosi ja viistoista tonnia täyteen. Tyytyväinen pitää olla, vaikka jotain pientä häslinkiäkin on jo ollut (DQS sensori ja penkki hajosi). Pyörä tuntuu paranevan vanhetessaan ja moottorin luonne on mainio, varsinkin Termignonin putken kanssa. Kulutuskin tippui mukavasti tuonne viiden litran tasolle. Ainoat negatiiviset on nuo mainitut peilit ja holtiton ravan roiskuminen sadekelissä. Plussapuolella onkin sitten todella paljon juttuja: moottorin vääntö, alusta, ajoasento, design, ja yleinen fiilis ajellessa.

Ajelut on pää-asiassa työmatkaa, jos toki muutamia useamman sadan päiviä kotimaan matkailuissa ja yksi Kemoran päiväkin joukkoon mahtuu. Radalla oli vehje alustan ansiosta todella miellyttävä ajettava, vaikka tehoa ei hirveästi olekaan.

Muita SS kuskeja linjoilla?
 
Onko ollut teknisiä murheita?

Aiemmin jo mainittujen penkin ja DQS-sensorin jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia. Peilit minäkin vaihdoin, kun niiden jalka on prässätty kasaan. Rakenne on aluksi huono ja kilometrien myötä huononee lisää. Kun mulla on Termignonin putki, niin ei ole enää myöskään ongelmia meluläpän tai takajarrunesteiden kiehumisen kanssa. Ei kai nuokaan varsinaisesti vikoja ole, mutta huoltokohteita vakioputkella. Tuolla modilla häviää myös suurimmat perseen lämpenemisongelmat, joten suosittelen tuota pakoputken vaihtoakin.

Varsin luottavainen fiilis on ehtinyt pyörästä muodostua. Ajoa tulee kelissä kun kelissä alkukeväästä myöhään syksyyn ja pyörä on pelannut kuin junan vessa.
 
Back
Ylös