• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Surkeimmat hanskat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JanMac
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
sanoi:
--------------------------------------------------------------------------------
Lainaa (Bandu @ Elo. 20 2004,16:26)
Hipora tosiaan suksii. Mulla oli Yokon Motodorit, myös hiporalla. Helteellä märkä ja kaatosateessa sai ihan kaataa vettä välillä hanskasta pois vaikka muut (gore) vaatteet piti vettä ihan täydellisesti. Ja kyllähän se tietysti olisi pitänyt nähdä hiporan hengittävyys- ja vesipilarinumeroistakin, kun niitä vertaa goreen. Mut kun sai halvalla. Toista kertaa en erehdy.

No voi sun saata.... Ostin juuri Motodorit. On ainakin kuivalla kelillä hyvät (vähän ehkä hiosti liikaa). Ostin kun oli niin hyvät kädessä ja myyjä kehui, että pitää vettä hyvin. Oliko sulla minkä ikäiset noi hanskat ? Jos vaikka ois tuotekehitystä tapahtunut.  

Hyvinhän ne vettä pitää, kun pitää oikeen kaataa pois. Heh!
Ajelin tänään kertaalleen lipatuilla Motodoreilla 200 km sateessa, ei tullu vesi läpi. Jos hanskat kastuu sisältä, on se vesi päässyt uimaan sinne jolloin tavalla hanskan suun kautta. Helteelläkin ihan toimivat hanskat.

Musta suurin dilemma on se, että gorehanskat pitää vettä, mutta niissä on usein huono tuntuma ja niillä ei kestä kaatua. Ratahanskoissa taas on loistava tuntuma ja kestää lipata, mutta eivät pidä vettä.

Loppupeleissä kyse on lähinnä siitä että miten pitkiä toipumisaikoja sietää.

thumbs-up.gif
Mulla on Yokon GT Rider gore-tex nahkahanskat. Pois en vaihda!! Aivan loistavat! Nahka on pehmeää ja hanskat pitävät vettä täysin, mutta myös hengittävät
smile_org.gif
.

Hipora
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
! Aiemmin mulla oli Axo merkkiset hikihanskat, hipora kalvolla tietenkin. Aivan kamalat!

MP-ASU hanskat on täyttä kuraa. Vesi menee heittämällä läpi ja pysyy kyllä varmuuden vuoksi hanskojen sisällä pari vuorokautta, saumat repesivät viikon käytön jälkeen.
Ja näistä pyydetään 50 €. Huijausta koko homma.
Ja sille myyjälle allrightissa joka myi nämä minulle:
Haiska iso p***a, muka todella hyvät hanskat ja pitävät tosin hyvin veden ulkona. Joopa joo.

Ostin Hanxin, Hipora(vai mikä se nyt oli) "kalvolla" varustetut hanskat. Tosi on että kesällä ovat tosi hikiset/kosteat, ja hengittävyys olematonta. Ei kannata tollasia Hipora hanskoja ostella...ei ne vaan toimi.
033102ass_1_prv.gif

mp-asun jotkut kangas hanskat , luki ainakin water proof ,surkeuden huipput ,vuori jotain flanelia irtos mukaan hanskoja pois otettaessa eikä sen jälkeen takasi asettunut .Saumat alkoi ratkeilla melko pian. Sanoisin kokemuksesta että nahka hanska muuta en enää osta, 80e alkaa saada jo hyviä

Hih. Sinisalon Hipora hanskaimet on toki hyvää tavaraa, mutta pakkasta saa olla jo muutama aste. Oon kelkkaillessa käyttänyt tuonne -15 pakkasille asti.
baaa.gif

Muutoin vuoden vähempilumisena aikana nahkahanskat.

Itse ajelin muutaman vuoden hitsarin hanskoilla, Biltemasta 20 mk. Tänä vuonna ostin Louisilta oikein ajohanskat ilman kalvoja sun mitään. Sinällään toimivat, mutta sittenkin jotenkin ne hitsarin hanskat ... Pehmeät, joustavat ja taipuisat, yllättävän lämpöiset, yllättävän hyvin pysyy vesi ulkona, pitkempi varsi kuin missään, halvat....ja se TYYLI!!!

Itsellä on Yokon jotkut gore hanskat, toimii hyvin niin kesällä kuin syksylläkin. Ei hiosta ylettömästi ja pitää veden. Hintaa oli jotain 85 euroa. Keväällä käytin lasketteluunkin ja hyvin tarkeni.

Ostin 2 vuotta sitten IXS:n ohkaset tixtex hanskat. Nyt loppu kesästä ne rupesivat kastumaan. Ilmeisesti saumoista menee vesi läpi ja pysyy siellä - haisee muuten aika karulle. Täytyy ostaa uudet samanlaiset.

JanMac - vieläkö Saabi kulkee...

Hipora tosiaan suksii. Mulla oli Yokon Motodorit, myös hiporalla. Helteellä märkä ja kaatosateessa sai ihan kaataa vettä välillä hanskasta pois vaikka muut (gore) vaatteet piti vettä ihan täydellisesti. Ja kyllähän se tietysti olisi pitänyt nähdä hiporan hengittävyys- ja vesipilarinumeroistakin, kun niitä vertaa goreen. Mut kun sai halvalla. Toista kertaa en erehdy.
Allekirjoitan täysin. Kädet aina märkänä oli keli mikä hyvänsä. Nykyisin ajelenkin pelkästään nahka hanskoilla kun huomasin että enhän oikeastaan tarvi edes mitään kalvoa, sateellakin noi norsunkorvat suojaa kädet niin hyvin että satunnaisia pisaroita lukuunottamatta kädet on kuivat. Olisi vaan pitänyt tarkkailla tilannetta vähän aiemmin...
withstupid.gif

Kyllä huonoimmat oli viimekesänä Robinhoodista 7 eurolla hankitut nahkahanskat.
tounge.gif
Kylmillä keleillä parhaat mitä olen pitäny ni Scott.n kelkka hanskat, ei ollu turhan paksut mut kylmän pitivät mahtavasti poissa.

mp-asun jotkut kangas hanskat , luki ainakin water proof ,surkeuden huipput ,vuori jotain flanelia irtos mukaan hanskoja pois otettaessa eikä sen jälkeen takasi asettunut .Saumat alkoi ratkeilla melko pian. Sanoisin kokemuksesta että nahka hanska muuta en enää osta, 80e alkaa saada jo hyviä
Doh, mullakin on märänkelin hanskoina jotkin MP-asun Waterproof-läystäkkeet joissa on harmaa vetskari siinä varressa; ja täytyy sen verran mainita että vesi on pysynyt ulkopuolella aivan kiitettävästi kunhan vaan muistaa pistää hanskan varret takin hihojen sisään. Voisinpa sanoa hanskojen jopa olleen possetiivinen ylläri. Kohta ovat kestäneet kaksi täyttä ajokautta täysin ehjinä.

thumbs-up.gif

JanMac - vieläkö Saabi kulkee...
........
Saabi oli kova peli, jonka kuitenkin pistin vaihtoon. Nyt alla  keisariAudi  
biggrin.gif

Topiciin liittyen -> se on totta, että Sinisalon hikimyllyt ovat tavallista tukevemmat ja niillä pystyy ajelemaan pakkasen puolellakin, ehkä siinä osasyy ongelmiin.

Kuten "LAKE" jo sanoi, olisi pitänyt miettiä tilannetta rauhassa ennenkuin pistää taalaa tiskiin  
nixweiss.gif

Mulla on samaiset sinisalon pa*ka rukkaset... ne ei edes pidä vettä... oli sitten hihan päällä tai alla... nyt olen niitä käyttänyt jo useamman kerran ja sillille ne haisevat... ei niitä todellakaan ole tarkoitettu kädessä pidettäviksi...
033102bebe_1_prv.gif

mp-asun viperit(viime vuoden mallia)ovat surkeimmat hanskat mitä olen käteeni laittanut...pari viikkoa oston jälkeen vaihtoivat auringossa värin marjapuuron punaiseksi(olivat mustat)ja se vedenpitävyys...joo-o.hipora ei tomi,eli kun sataa niin kyllä tulee läpi ja justiinsa.mutta eiköhän noita vielä talven lumitöissä voi pitää.yritin tarjota niitä all rightiin takuuseen vaihdettavaksi,mut ei ollut enää kuitti tallella,sanoivat että ovat niin vanhan näköisetkin ettei vaihdeta  
tounge.gif
eli ei enää mp-asun hanskoja minulle,kiitos
mad.gif

edit:kirotusvihreet

Mä oon käyttäny Wiledan perinteisiä kumihanskoja. Kesällä L ja talvella XXL, ni mahtuu vähän lampaanvillaa väliin et pysyy lämpimänä. Vesi pysyy takuuvarmasti ulkona/sisällä ja ajotuntuma on kuin Suki-Suki:ssa. Ja edullisiakin ovat mokomat.
033102beer_1_prv.gif

Mä oon käyttäny Wiledan perinteisiä kumihanskoja. Kesällä L ja talvella XXL, ni mahtuu vähän lampaanvillaa väliin et pysyy lämpimänä. Vesi pysyy takuuvarmasti ulkona/sisällä ja ajotuntuma on kuin Suki-Suki:ssa. Ja edullisiakin ovat mokomat.
033102beer_1_prv.gif
Toi kuulostaa just sopivalle, ainakin jos ajat kerran tolla profiilissasi mainitsemallas lypsyjakkaralla
biggrin.gif

Itselläni käytössä probikerin ohuet racing nahkahanskat, ei tietysti kestä vettä, mutta kuivuvat nopeasti..
wink.gif
Paksummat kalvolliset löytyy kanssa, mutta niitä tulee käytettyä vasta kun on alta +5 astetta, muissa olosuhteissa ovat turhan lämpimät.

Jotkut MP-asun Classic nahkahanskat, toimii riittävästi kun rasvaa.
Kylminä aamuina kun suhaan motaria kotoa helsingin keskustaan, niin kädet saa kätevästi liikennevaloissa läpimiksi ja kuiviksi, kun puristelee fazun venttiilikoppia
062802jumpie_prv.gif

Back