Suutinta vai ei?

Moro!

Olen tilannut leovincen slip-on:n gsxf 750 sussuun. ja olen kuullut vähän kaikenlaista mielipidettä siitä pitäisikö samalla vaihtaa suuttimet vai ei.... ko mallissa ollut vissiin jotain ongelmia säätämisen kanssa. Mutta onko jollakin kokemusta?

Tomtom
withstupid.gif
 
Kannattaa ensin vaihtaa se slipari paikalleen sekä säätää pyörä sille putkelle sopivaksi ihan vakio suuttimilla ja sitten tarvittaessa laittaa se suutinsarja. Asiaa kannattaa tiedustella myös ip-dynotestiltä, jos siellä olisi tehty vastaavaan pyörään sama operaatio ja onko sitten laiteltu suutinsarjaa vai ei.
 
Suurin ongelma on se, että factoryn ja dynojetin sarjoissa ei ole mukana suuttimia, jotka ovat vakioita pienempiä.
Neulan vaihdon jälkeen mulla on suutinkoko 110, factoryn ohjeistuksen mukaan pitäisi olla viriputkistolla 122,5, joten kaasarit olivat auki ihan kyllin monta kertaa.
Satakympeillä suuttimilla 101 heppaa, satakakskymppisillä 86 heppaa, nämä takapyörästä samassa penkissä ennen ja jälkeen säädön.
 
Kannattaa ensin vaihtaa se slipari paikalleen sekä säätää pyörä sille putkelle sopivaksi ihan vakio suuttimilla ja sitten tarvittaessa laittaa se suutinsarja. Asiaa kannattaa tiedustella myös ip-dynotestiltä, jos siellä olisi tehty vastaavaan pyörään sama operaatio ja onko sitten laiteltu suutinsarjaa vai ei.
Itse asiassa olin tuossa ilpon kanssa juttusilla ip-dynotestille ja sanoi että rahat menee hukkaan jos suutin sarjan hommaa vakio suuttimilla pitäisi pelittää ihan ok...

062802moto_prv.gif


Nyt ei sitten muuta kuin odottelen että motokatti saa sellaisen hommattu...

TOTOM
 
Mulla on mopossa (-05) Leon slipari, suutinsarja ja k&n suodatin. Viaberilla säädetty ja penkitetty. Oli kuulemma harvinaisen hankala säätää kohdalleen. Tiedä sitten onko mallikohtainen ongelma ? Tehoa takapyörältä säätöjen jälkeen 90,1 hp ja vääntöä tuli mukavasti lisää. Valitettavasti ei ole tietoa paljonko oli tehoa vakiona.
 
Mulla on mopossa (-05) Leon slipari, suutinsarja ja k&n suodatin. Viaberilla säädetty ja penkitetty. Oli kuulemma harvinaisen hankala säätää kohdalleen. Tiedä sitten onko mallikohtainen ongelma ? Tehoa takapyörältä säätöjen jälkeen 90,1 hp ja vääntöä tuli mukavasti lisää. Valitettavasti ei ole tietoa paljonko oli tehoa vakiona.
Pitäisi aina penkittää ennen ja jälkeen muutoksien, että näkee tuliko sitä parannusta.
 
Niinpä niin. Paskat on jo housussa
062802jumpie_prv.gif
mutta persetuntumalla parani sen verran ettei harmita vähääkään.
 
Lisää vastauksia aiheesta, kiitos..... kiinnostaa itteekin.....
mul on laserin slipari ja vakio suuttimet. paljonkohan noilla suuttimilla saa tehon lisäystä?!

mopo oli gsx750f vm. -03
 
Toimii vakiosuuttimilla ja säädöillä ok. Jos löytyy jotain sanomista niin sitten neulaa pari pykälää ylöspäin ja se on siinä. Eli ei tarvi kyseisessä pyörässä suuttimiin koskea.
 
Mulla on mopossa (-05) Leon slipari, suutinsarja ja k&n suodatin. Viaberilla säädetty ja penkitetty. Oli kuulemma harvinaisen hankala säätää kohdalleen. Tiedä sitten onko mallikohtainen ongelma ? Tehoa takapyörältä säätöjen jälkeen 90,1 hp ja vääntöä tuli mukavasti lisää. Valitettavasti ei ole tietoa paljonko oli tehoa vakiona.
Minä ole kuullut myös että olisi hankala säädettävä....

Tiedä sitten mutta enemmän tiettää töitä kuin jotkut muut mopot...

Millaiset pörinät toi slipari antaa...? Tälle kaudelle jo 700 km mittarissa... ja sitä vaan haluaisi vähän sitä ÄÄNTÄ.

Tomtom
 
täytyykin sitten viedä mopo johonkin dyno pajalle säädettäväksi. Edellinen omistaja tuskin on sitä tehnyt.
crazy.gif
 
Itse hommasin Rombon vaimentajan -02 750 äffään ja tarkoitus olisi säätää pyörä dynossa parin parin viikon päästä. Suutinsarjaa en aio laittaa...
 
off topic...........
onko gsx750f:n "ominaisuutena" vedon loppuminen tuossa 11,5t rpm paikkeilla?! onko ko. suitsaa "kuristettu/rajoitettu" mitenkään, siis tehtaalta lähtiessään tai suomeen tuodessa?
withstupid.gif
 
Eiköhän se ole kierrosluvun rajoitin, joka lyö pelit seis noilla nurkilla !
Jos googletat "Nikko G-Pack", niin löytyy yksi rajoittimen poistaja, tosin sen merkitys ei ole suuri.
 
062802jumpie_prv.gif


Motokatti ilimootti että putken pätkä on tullut....

Varasin sitten ilpolle heti ajan ja se olis ensi viikon perjantaina...

Katsotaan josko saisin tänne jollakin ilveellä ennen ja jälkeen käppyrät jos se sattuu ketään kiinnostamaan...

Ja siis en suuttimia vaihda ainakaan tässä vaiheessa...

TOMTOM
062802moto_prv.gif
 
Ja kun teillä arvon Äffä-kuskit nälkä kasvaa kuitenkin syödessä, koska slipariviritys ei todennäköisesti tyydytä tehon janoa, niin meikäläisen kokoränni ( 101,3 takapyörältä ) tulee myyntiin ensi viikolla.
Arrow 4-2-1 rst jousikiristeinen, koottava pakosarja + Micron Titanium vaimennin, sekin jousikiristeinen kollektoria vasten.
Ilmoitus tulee ensiviikolla tämän palstan kirpputorille muiden Äffä-lisävarusteiden kera, jos et malta odottaa, pistä privaviesti.
 
Back
Ylös