• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Suuttimista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Custi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei siellä mikään venttiili jumissa oo vaan se toimii niinkuin pitääkin. Moottorijarrulle siirryttäessä kaasuläpän jälkeen paine on pienempi kuin ilmansuodatinkotelossa. Happi loppuu mut bensaa menee vielä koneeseen. Seos ei pala oikein. Se Clean Air system aukee ja päästää raikasta happea paine-eron avulla pakosarjaan tai pakokanaviin oikeastaan ja tämä polttaa kuumissa käyrissä bensan. Tätä tapahtuu myös vakiopöntöllä, mutta se ei juurikaan kuulu. Sitä en tiedä lisääntyykö tämä vapaammilla virtauksilla, mut en usko että sillä on juurikaan merkitystä kun kaasutin puolella läpät on kiinni ja virtauksia ei juurikaan ole.

"Suorat" putket paukkuu hieman luonnostaan. Tätä kai ne alk.per. vaimentimet kammioineen poistaa. Ehkä sellainen matala "tumtum" siitäkin hyvissä olosuhteissa voi kuulua.
Ja nämä alipaineohjatut kaasarit on aika jänniä sen seoksen syöttämisessä.
Entäs mikäs se oli kun imu-ja pakoventtiilit on vähän yhtä aikaa auki, niin seosta voi livahtaa kuumaan pakoputkeen?

Tai seos todella menee alhaalla laihaksi ( isojen poikein racingit taidataan virittää vain yläkiekoille?)
Se taas on huono homma jos kone räkii kun konekivääri ajaessa ja kaasuttaessa.
No tästähän voi päästä eroon ilmaiseksi: ajotapa kun 2t:lla
wink.gif

Vaikuttaa vaan vähän oudolta kun en ole koskaan kuullut vastaavaa pauketta kun muut äänekkäät vehkeet hiljentelee valoihin...
Puolentoistatunnin foorumisurffailun tuloksena itse epäilen pakokaasujen hapetusjärjestelmää, Kawasaki KLEEN-ilmeisesti. Olisiko perää?Jos joku venttiili jumittaa siellä.. Entä onko kellään kokemuksia syttypyörästä? Allrightin kuvaston mukaan lähes pakollinen varuste.

Ps. seosruuvia avaamalla laihemmalle?
Moottorijarrutuksella paukkuminen on laihan merkki. Seosruuvia avaamalla rikkaammalle.

Vaikuttaa vaan vähän oudolta kun en ole koskaan kuullut vastaavaa pauketta kun muut äänekkäät vehkeet hiljentelee valoihin...
Puolentoistatunnin foorumisurffailun tuloksena itse epäilen pakokaasujen hapetusjärjestelmää, Kawasaki KLEEN-ilmeisesti. Olisiko perää?Jos joku venttiili jumittaa siellä.. Entä onko kellään kokemuksia syttypyörästä? Allrightin kuvaston mukaan lähes pakollinen varuste.

Ps. seosruuvia avaamalla laihemmalle?
Moottorijarrutuksella paukkuminen on laihan merkki. Seosruuvia avaamalla rikkaammalle.
Voi paukkua vaikka olis ihan oikeissa säädöissäkin, tai rikkaalla.. Mun mielestä se on vaan siistiä kun putkessa jytisee kaasua höllätessä!
buttrock.gif

Oma Gixxeri jysäyttää välillä semmosen pamauksen, että meinas aluksi tulla pieru varren kanssa! Onneks siihen tottu äkkiä, ja nyt ei enää nouse sydän kurkkuun joka kerta..

Ruiskuvehkeet tuntuvat paukkuvan helpommin kuin kaasaripelit. Tällaisen huomion tein viimekesänä Kemoran ratapäivillä.
tounge.gif

Paljonkohan maksaa, jos vie pyörän sliparin vaihdon jälkeen ihan vaan pajalle, joka säätää kaasarit hyllytavaralla kohdilleen. Ilman mitään varsinaista Dynojet-pakettia siis?

Paljonkohan maksaa, jos vie pyörän sliparin vaihdon jälkeen ihan vaan pajalle, joka säätää kaasarit hyllytavaralla kohdilleen. Ilman mitään varsinaista Dynojet-pakettia siis?
Niillä ei luultavasti ole sopivia neuloja hyllyssä, muuten hyvä idea! Sen takia yleensä sinne mennään oma suutinsarja mukana, mistä löytyy myös neulat. Löytyypähän oikeat kilkkeet eikä jää säädöt niistä kiinni.

Tästä tulee aasinsilta omaan maamoottoriin: Siihen sais jotakin Dynojetin tjs suutinsarjaa, maksaa yhden luettelon taksoilla luokkaa 65 euroo.
No minä nuukana ostin vaan isomman standardi suuttimet ja maksoivat vajaan kympin.
Tosin en tiedä mitä siihen suutinsarjaan tulee.

Tästä tulee aasinsilta omaan maamoottoriin: Siihen sais jotakin Dynojetin tjs suutinsarjaa, maksaa yhden luettelon taksoilla luokkaa 65 euroo.
No minä nuukana ostin vaan isomman standardi suuttimet ja maksoivat vajaan kympin.
Tosin en tiedä mitä siihen suutinsarjaan tulee.
No sit jäi neulat saamatta, eli koita säätää orkkisneulalla, jos ei ole säädettävä niin ohut prikka alle.. Vaikkapa K-Raudasta
tounge.gif
On kokeiltu ja hyvin toimi sekin
wink.gif
Varmaan kyllä vielä paremmaks sais eri muotoisilla "virineuloilla".

confused_orig.gif
Tosin sen oma neula onkin sellainen "halko" että varmasti parempiakin olis niissä sarjoissa. Eli just se neulan muoto.

smile_org.gif
Tosin mä kyllä haluaisin pyrkiä isona tuollaiseen "plug and play" tuunailuun. Ostat vaan virisatsin ja se on siinä. Joku viisaampi on sarjan hyväksi tehnyt.

Back