• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Suzuki Bandit. Risut ja ruusut!

Black Crome

New member
Näkyy olevan liikkeellä keskusteluja "miksi mollaat BMW:tä" ja "mollataan Hondaa", niin ajattelin laittaa keskustelun pystyyn Suzukimalliston versiosta Bandit.

Oli kyseessä sitten mikä vuosimalli tahansa -> 600-1250 kuutioiseen asti, niin kokemuksia risuista ja ruusuista voi kirjuutella tänne. Saadaan tarinoiden muodossa taivastella Banditin laatua / käyttöominaisuuksia käyttäjien kokemuksien pohjalta.
 
Sehän tehdään kiinassa koko mopo, se siitä laadusta!

...joo en tiedä, mutta näin olen kuullut...
thumbs-up.gif
 
Kokemusta on sekä -96 1200 mallista että -07 1250 mallista.

Tuossa vanhemmassa pari kertaa tuo kytkimen tunnistin temppuili ja bensamittari näyttämä meni jossainvaiheessa metsäsän. Molemmat oli helppo ite korjata.

Uudemmassa ei vielä 26 tkm kokemuksella mitään vikaa.

Vanhempi oli ketterämmän tuntunen varsinkin korotetulla perällä. Uudempi taas tuntuu paljon vakaammalta varsinkin 2. päällä.

Uudessa paremman tuntuset jarrut ja ABS. Eikä ABS puutu peliin turhan herkästi. Saa oikeasti vetää lukkoon että helppaa, eli ei ainkaan mua haitannu radallakaan.

Vanhassa penkki oli perseelle mukavampi mutta takana oleva liukui aina päälle. Uudessa alkuperäinen satula niin kapea ja kova että sattuu.

Uudemman kone vetää paremmin pienillä kierroksilla. Voi hyvin ajella työmatkat alle 3000 rpm. Yläkierroksilla uusi tuntuu ikävältä, ilmeisesti toisioläpillä tahallaan pilattu.
 
Uudemman kone vetää paremmin pienillä kierroksilla. Voi hyvin ajella työmatkat alle 3000 rpm. Yläkierroksilla uusi tuntuu ikävältä, ilmeisesti toisioläpillä tahallaan pilattu.
Nyt ei ihan ummarra. Nämä eurokolmos-pelithän on jouduttu piästömiäräysten takia säätämään tosi laihalle alakierroksilla, mikä voi aiheuttaa osakaasulla, ja varsinkin tasaisella kaasulla. ärsyttävää nykimistä. Siis jossain 50-60 vauhdissa kaupunkiajossa kaasu ´hakee´ hieman. Tämän voi poistaa säädättämällä.

Minusta 1250:n polttoaineensyöttö toimii yläkierroksilla ihan siinä missä muutkin, ja enpä kyllä muista alan lehdistönkään jaelleen ko.moottorille muuta kuin melko varauksetonta ylistystä.
 
2007 ajettu noin 27tkm...
tounge.gif

Slip-on/pc3 3000prm/119nm takaselta riittää mulle ja puhkuu punarajalle tasaisesti.
Kymppitonnilla paljon pyörää ilman vikoja... jaa, renkaat kuluu ja bensat häviää tankista...

No jos oikein hakemalla hakee, niin huoltoväli vois olla pidempi... nyt 6000km...
 
Ai niin. Sen vielä sanon, että valot on persee#tä... katteellisessa versiossa

edit: ajatus katkeilee
 
Mun Sussu on toooooosi hyvä ja ihana, kulkee kuin raiteilla ja tykkää minustakin koska ei juurikaan koskaan kiukuttele.
inlove.gif
inlove.gif

Mitä valoihin tulee, niin se pikku vilkutttelu on vain flirttiä kaksirenkaisille pojille....
biggrin.gif

Meidän yhteistyö Sussun kanssa toimii hyvin. Ei valittamista.
 
Näkyy olevan liikkeellä keskusteluja "miksi mollaat BMW:tä" ja "mollataan Hondaa", niin ajattelin laittaa keskustelun pystyyn Suzukimalliston versiosta Bandit.

Oli kyseessä sitten mikä vuosimalli tahansa -> 600-1250 kuutioiseen asti, niin kokemuksia risuista ja ruusuista voi kirjuutella tänne. Saadaan tarinoiden muodossa taivastella Banditin laatua / käyttöominaisuuksia käyttäjien kokemuksien pohjalta.
Tasapuolisuuden nimissä niin kuuluisi olla että "mollataan Suzukia"...
tounge.gif
....muutenhan se mene kehuskeluksi koko homma...
cool.gif
 
Kun ei ole mitään pahaa sanottavaa, pelkkää hyvää vaan. Pääsis vaan taas ajelee.
inlove.gif


Vanhassa penkki oli perseelle mukavampi mutta takana oleva liukui aina päälle. Uudessa alkuperäinen satula niin kapea ja kova että sattuu.
Ja "uuden" alkuperäinen satulakin sopii mun peffalle, se on niin p-kohtasta kai?
Ja jalatkin yltää kivasti maahan kun ei ole liian leveä, se penkki.
 
Ruusut: Kone on yksi parhaista markkinoilla.

Risut: Tappavan tylsä. "Über-Corolla"

edittiä: 1250 rosmo siis...
 
Mitkä ihmeen risut........
buttrock.gif


Ai onhan ton Bandun kanssa yks huono puoli. Kun sen on kerran hankkinut, ei oo enää työkaluille käyttöä.
 
Tuo vanhakoppanen on kyl ruma,katto sitä mistä kulmasta tahansa.Ei miellytä omaa silmää,ei.Eikä faitterinakaan ole juuri kummempi,pari onnistunutta löytyy.Tekijänä JK1.
Mutta hyviä puolia on sitten sitäkin enemmän,8:s kausi lähtee itsellä -99 mallilla.Lisää tästä suzukibandit.org.
 
Yhden kauden 650 Bandilla ajaneena ja koeajon verran 1250 tutustuneena en voi muuta kuin antaa ruusuja  
biggrin.gif
. Nytkin on Bandit t-paita päällä vaikka Honda VFR odottaa ajokauden avausta  
wink.gif
 
Kyllä Banditissa on yksi vika. Se että se on niin jumalattoman "tavis".
Ajaminen on niin helppoa, kuin automaatilla ajelisi. Antaa kuljettajan virheet anteeksi. Hallintalaitteet on sielä missä olettaakin. Ei siis mitään erikoisuuksia. Kulkee ja kiihtyy tarpeeksi, mutta ei ole mikään superpyörä. Lastentaudit on jääneet jonnekin 80-luvulle.

Pyörä niille jotka haluavat vaan ajaa eikä "ropata". Bandit on mielestäni pyörien Toyota tylsä mutta luotettava.
 
Vieläkö uudemmissa Suzukeissa on ogelmana kytkimen sirinä/rohina ?...tulipa omistettua Suzuki GSX 750 mallisen pyörän ja siinä kytkin piti hirveätä ääntä tyhjäkäynillä...ääni oli peräisin kytkinkorista...
 
Itse en lähtis ihan pyörien Toyota Corollaksi sentään haukkumaan. Mielestäni isossa Banditissa on meisseliä aika tavalla ja sopivasti laitettuna edustaa tyylikästä pyörää. Omaani en ole vielä saanut, mutta juuri samanlainen metallitummansininen alakatteella, odottaa liikkeen talvisäilössä kevään koittoa.  
062802moto_prv.gif


Bandit
Bandit.

Se, että pyörällä on helppo ajaa ja antaa virheet anteeksi, tai viat loistaa poissaolollaan kertoo siittä, että insinöörit ei ole kokoontuneet turhaan. Tuote on onnistunut!
 
Itse en lähtis ihan pyörien Toyota Corollaksi sentään haukkumaan. Mielestäni isossa Banditissa on meisseliä aika tavalla ja sopivasti laitettuna edustaa tyylikästä pyörää. Omaani en ole vielä saanut, mutta juuri samanlainen metallitummansininen alakatteella, odottaa liikkeen talvisäilössä kevään koittoa.  
062802moto_prv.gif


Bandit
Bandit.

Se, että pyörällä on helppo ajaa ja antaa virheet anteeksi, tai viat loistaa poissaolollaan kertoo siittä, että insinöörit ei ole kokoontuneet turhaan. Tuote on onnistunut!
Juu, ei sovi Corolla vertaukset Bandiittiin... Munaskua ja sitä aitoa moottoripyörän näköä tossa on paljo enemmän ku yhdessäkään muoviluodissa valmistajasta riippumatta. Ja sitäpaitsi, CBR mallin Håndat on varannu jo tuon Corolla lempinimen aikaa sitten...

Hevoset ei vain tuo automaattisesti munaa, ei vaikka väkisin koitettais vääntää. Esimerkkinä vaikkapa B-King, on polleja ja kokoa... Mutta niin muovinen ja väkisin väännetyn näkönen kapistus, että kaikki nää isommat ns. retrolookin pyörät menee heittämällä edelle tässä maagisessa, onko munaa vaiko ei asiassa. Jopa Suzukilta itseltään löytyy 2 munakkaampaa mallia, Bandiitti ja GSX1400. Kawalta Rexit ja Yammulta nyt vaikkapa XJR...
 
1998 1200 rosmolla ajelin seitsemän kesää/ 55000km ilman pienintäkään vikaa. Tuo -96-00 mallinen oli se ensimmäinen oikea räppäilypyörä, jota maailman stunt-tähdet käyttivät työkalunaan ennen kuin siirtyivät pienempiin pyöriin. Uudemmat mallit ovat sitten vähän kesympiä, mukavampia ja matkapyörämäisempiä.

Helppo huoltaa ja virittää mukaviin lukemiin. Kone kestää mitä vaan mukaanlukien ahtamisen.

Risuja hiukan vaatimattomat komponentit, jousituksen ja jarrujen ym suhteen. Halpa hinta, mutta myös halvalla tehty. Periaatteessa Gsxr 1100 kone ja RF900 jarrut ja jousitus pultattuna putkirunkoon.
 
No hei, mollaaminen nyt vaan tän Banditin kohdalla on mahdotonta, se ei juuri mene rikki, kone on huippu ja pärjää vertailuissa, siis miten mollaat, täh?
buttrock.gif
 
Back
Ylös