• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Suzuki Bandit. Risut ja ruusut!

Siinä uudessa isossa rosmossa on sellanen vika, että mulla ei oo siihen varaa. Iso puute
033102ass_1_prv.gif
 
Mun pyörä lyöty nippuun -99,Yasan orkkis akku vieläkin.Hyvin starttasi käyntiin viikko sitten.Mites Bemun akut kestää?
 
Olisi mielenkiintoista tietää, minkähänlaisen määrän kilometrejä ison Banditin koneella tahkoaa, ennen kuin on pakko ruveta pataa aukaisemaan? Villi veikkaukseni - Hyvällä huollolla ja ei-kusipäisellä ajotavalla: 500.000.

Nimittäin jo 1980-luvun alun GSX1100:lla on ajeltu aivan järkyttäviä km-määriä tekemättä remontteja.
 
^ Eipähän tuota uutta vesirosvoa paljon tarvi huudattaa, sekin puoltaa sitä, jotta kilometrejä voi kertyä huomattavat määrät ilman koneremontteja. Huollot ajallaan, se riittää...
 
Uudemman kone vetää paremmin pienillä kierroksilla. Voi hyvin ajella työmatkat alle 3000 rpm. Yläkierroksilla uusi tuntuu ikävältä, ilmeisesti toisioläpillä tahallaan pilattu.
Nyt ei ihan ummarra. Nämä eurokolmos-pelithän on jouduttu piästömiäräysten takia säätämään tosi laihalle alakierroksilla, mikä voi aiheuttaa osakaasulla, ja varsinkin tasaisella kaasulla. ärsyttävää nykimistä. Siis jossain 50-60 vauhdissa kaupunkiajossa kaasu ´hakee´ hieman. Tämän voi poistaa säädättämällä.

Minusta 1250:n polttoaineensyöttö toimii yläkierroksilla ihan siinä missä muutkin, ja enpä kyllä muista alan lehdistönkään jaelleen ko.moottorille muuta kuin melko varauksetonta ylistystä.
Juu omaanikin on jo muutamaan otteeseen yritetty parantaa tuon tasakaasun osalta. Tarkoitin tuolla lähinnä sitä että noinkin pienillä kierroksilla voi ajaa ilman että kone kakistelee vastaa. Semmonen muistikuva olis ettei vanhalla oikein alle 3000 rpm viittiny ajaa.

Yläkierroksilla tarkoitan tätä kuoppaa mikä hyvin näkyy monessa dynolapussakin. 7500 rpm jälkeen ei oikein tule mitään lisää, vähän meno lässähtää kesken. Eipä tolla tosin mitään merkitystä näin liikenteessä kurvaillessa. Radalla vaan ei saa niitä kiksejä siitä kierrättämisestä.
biggrin.gif


Joo ja ennenkuin kukaan sanoo niin väärä pelihän tuo on siihen.

Ei kenellekkään muuten kelpais -07 1250 SA, kahvasuojilla/lämppäreillä, geelipenkillä ja 3 alkup laukulla?
 
+Todella luotettava ja uskottava Moottoripyörä kaikinpuolin
+Saa viriosia vaikka millä mitalla tuunaamiseen
+Edullinen

-Tehty iso määrä
-Tavallinen

6. kausi alkaa samalla pyörällä ja aina vaan maistuu ajo
biggrin.gif
 
Kiinnostaisi tosiaan tietää paljonko IÖ-kone kestää normaalia käyttöä.Eniten mitä olen nähnyt oli myynnissä vuosia sitten,vaivaiset 113tkm.Mutta jollain Hollantilaisella sivustolla oli Yamahan Xj900,n.410000km-lukemat.Kummallisesti katoavat nuo paljon ajetut merkistä riippumatta.Tiedän myös yhden kotimaisen Xs850:n Yamahan,siinä oli muutama vuosi sitten 280tkm.
 
Kiinnostaisi tosiaan tietää paljonko IÖ-kone kestää normaalia käyttöä.
En keksi yhtään hyvää syytä, miksi uusi nestejäähykone olisi yhtään heikompaa tekoa kuin legendaarisen lujana tunnettu i/ö-kone.

Nestejäähdytys pitää moottorin sisäiset lämpötilat kaikissa olosuhteissa paljon ilmajäähdytystä paremmin kontrollissa. Ja teknologinen know-how, valmistusmenetelmät, koneistustarkkuudet, sekä esim. voiteluöljyt on myöskin kehittyneet valovuoden tässä 20 vuoden aikana. Varmaksi en voi sanoa, mutta silti veikkaan, että em. syistä kaikista pisimpään kestäisi juuri tämä uusin 1250 nestekone.
 
kehuja tulisi monta sivua mutta risujakin olisi.. Näin parin kesän kokemuksella. -07 1250S ajovaloilla ei turvallisesti voi pimeällä ajaa yhtään 100:aa kovempaa ja soundit vakiovaimentajalla ovat kamalat. Toki slipari on äkkiä vaihdettu.
smile_org.gif
 
Yhden kesän '97 vuoden pikkubanditilla ajaneena voin sanoa että vikoja löytyy:

- Vanha S-malli on hiukka rumahko/vanhan näkönen omaan silmään
- Uudempi S-malli maksaa sen verran ettei ole varaa vaihtaa just nyt
- Kuluttaa bensaa
- Kuluttaa renkaita

Isot pojat on sanonu että viimeset kaks kuuluu jokaisen pyörän vakiovikoihin, vain jotkut harrikat ei syö noita kun pysyvät tallissa (ikuisuusprojektit).  
tounge.gif


Kun jostain sais uutta maalia pintaan ja keulan ilmettä vähän muutettua = tällä vekottimella ajais tyytyväisenä viellä pitkään  
062802moto_prv.gif

Vaikka ajaa sillä nytkin
 
Back
Ylös