• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Suzuki Bandit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jänis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
kohan löydät missä valojen vika niin kerro toki...itelläni toimii taustavalot useimmiten mutta joskus ovat mykät...
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
 
Uskoisin että menee johonkin etuvalon kanssa samaan liittimeen mahdollisesti parkkien kanssa samaa? Käyn tutkimaan asiaa kun on lämmin.


EDIT: Äkkiseltää katsottuna räjäytyskuvia niin mittarivalot liittyy jollain lailla juurikin ajovaloihin eli JOS en jaksa alkaa kummemmin etsimään vikaa että mistä nejohdot mennyt huonoksi niin onko mitään haittaa jos nappasen mittarivalojen piuhat poikki ja juotan ne ajovaloihin? eikös ajovalot pala aina myös silloinkin kun on pitkät?
Vai onko viksumpaa paikkaa johonka piuhat vetäsen esim. Suoraan katkaisijan jälkee haarotan mittareille että asennossa ON palaa mittarivalot?
 
Pelaako parkki ollenkaan? jos ei niin sama se on ottaa vaikka ajovaloilta mittarin valot kun lyhyt palaa myös pitkien kanssa. Jos parkki pelaa niin sieltähän saa mittareille valon ja toimii ihan oikein silloin.
 
Jeah, pyörähän tuli huollosta löysäs ohjauslaakerin ja vaihto parkki polttimon, mutta mittarivaloja ei korjannut koska olis joutun purkaa johtoniput ottaa tankin pois yms. joten niiltäkin tuli ehdotus että vedän piuaht poikki ja parkkiin kiinni niin palaa aina kun on valot päällä
smile_org.gif
Ja näin meinaankin tehdä heti kun tulee lämpöset ilmat ja pystyy tallissa rassata "avotalli"
biggrin.gif
 
Mistä hemmetistä sais halvalla tia edes sais avaramman vaimentimen 600s banduun -96
confused_orig.gif
ON tullu etittyä mut jostain syystä ei satu silmään oiskohan se jo väsy
nixweiss.gif
 
Kaverilla on vm.2004 iso bandy ja siinä alkaa hirvee pärinä siinä 3500rpm eteenpäin,ihan kun jokin muovi pärräis, otettiin alakatekkin irti mutta ei se sivuääni sieltä kuulunut,onks toi jokin ominainen ääni tolle pyörällä?
 
Ite huomasin tänään että takakatteen se keskiosa "mikä on kahdella ruuvilla kiinni penkin alta matkustajan takaata" pärisee hieman, mutta en kyllä ole varma onko isossa samanlaista? Kannattaa pitää kierrokset siinä 3500rpm ja samalla painaa kaikki kohdat kädellä pyörästä läpi niin ei mene kuin korkeintaan 2min kun löydät pärisevän kohdan
smile_org.gif
 
mä oon huomannu omassa rosmossa että pärisee se visiiri ..tai no ainakin kun se samainen pärinä rupee kuuluu ja tarttuu toisellä kädellä visiiristä ja taivuttaa eteenpäin vähän niin pärinä loppuu..
 
Ps. myynti osiosta löytyy tarvitsevalle täydellinen etukate paketti 600:een Fasuun (-98) jos tarvetta!! Kaupan päälle tulee myös kaikkea muuta vakio roinaa ja hintakaan ei paha...
 
Vaimokin innostui (jo yli kymmenen vuotta sitten
tounge.gif
) moottoripyöräilystä siinä määrin että hommattiin ekaksi "oikeaksi" moottoripyöräksi pikku Bandiitti (GN77B).
Asensin taakse 35mm madaltavat "koiranluut" ja laskin etupumppuja 25mm t-kappaleista niin nyt yltää vaimolla jalat maahan
wink.gif


Ettei tämä nyt ihan suzukin ylistämiseksi menisi niin pari "ongelmaakin" on => ajaessa koko ajan joutuu ohjaamaan, ts. tuntuu levottomalle/helvetin herkälle, ei mitenkään uraherkkä vaan tuntuu kuin ei itse oikein osaisi ajaa  
omg.gif

Renkaat on uudet (Dunlop Sportmax)...
Ohjauslaakerit jo tilasin, varsinaista välystä ei tunnu, mutta onhan sillä ajettu jo yli 40tkm.
Mikä on "oikea" rengas paine eteen ja taakse pikku bandittiin?
Mistä muualta vikaa/ominaisuutta kannattaa etsiä?
Ohjausiskari tuskin poistaa kyseistä ominaisuutta?

Tämä "hakeminen" ei siis tullut madalluksen jälkeen vaan oli olemassa jo ennen kyseistä muutosta!

Keula tuntuu "löysälle", mutta katu/matka-ajossa ei haittaa, ajattelin kuitenkin kokeilla paksumpaa öljyä tai laittaa öljyä hieman suositeltua enemmän jos se vaikka hieman jäykistyisi!?
Kuinka paksua öljyä suosittelette etupumppuihin, meneekö keulan toiminta "hitaaksi" jos laittaa 15W öljyä?

Muuten kyllä todella leppoisa pyörä ajaa, kaikki toimii kuten pitää ja jaksaa mennä ihan mukavasti matalillakin kierroksilla  
smile_org.gif


...niin ja jos jollain jäänyt öhlinsin vaihtamisen yhteydessä lähes ajamaton alkuperäinen takaiskari ylimääräiseksi niin olisin kiinnostunut ostamaan sen
idea3.gif
 
Vein mopon korjaamolle ketjujen rattaiden ja tulpien vaihtoon. maanantaina saa varmaan hakea! vähän venahti tuo huolto ku olivat lähettäneet väärät ketjut. onko tuo etupään laskeminen paha homma???
 
Se ohjaus laakeri on tosi tarkka. Ei tarvi olla edes väljää, riittää kun tunnet pienen pykälän keskellä silloin kun eturengas on ilmassa. Liikuta todella hitaasti ja seuraa palautuuko sarvet itsestään keskelle. Jos palautuu on laakerissa pykälä ja silloin se haittaa jo ajamista paljon. Rengas paineet on ollu edessä 2.5 ja takana 3kg
 
sanoi:
Se ohjaus laakeri on tosi tarkka.
Vika oli laakerissa, alemmassa laakerissa selviä kulumisen merkkejä! Vaihdoin kuitenkin molemmat kun kerta osat oli irti ja nyt pienen koeajolenkin jälkeen se hakeminen on poissa ja suzuki käyttäytyy oikein mallikkaasti  
062802jumpie_prv.gif


sanoi:
onko tuo etupään laskeminen paha homma???
...onhan se aika paha homma, löysää niitä t-kappaleiden kiristyspultteja ja laskee putkia halutun määrän ja lopuksi kiristää ne löysätyt pultit  
idea3.gif


edit: saa ja kannattaa
cool.gif
tarjota ns. spoileripexiä kyseiseen pyörään, mieluiten "joku tumma sävy"!
 
sanoi:
onko tuo etupään laskeminen paha homma???
...onhan se aika paha homma, löysää niitä t-kappaleiden kiristyspultteja ja laskee putkia halutun määrän ja lopuksi kiristää ne löysätyt pultit
idea3.gif
juu juu no on helppoo!!! oli niin helppo että melkein laski ku vähän kattopäin juu juu...
pftroest.gif
ootsä aika välkky kaveri oikeen velikulta juu u...
idea3.gif
kyllä elämä on vaikeeta! voi helvetti...
033102ass_1_prv.gif
 
sanoi:
onko tuo etupään laskeminen paha homma???
...onhan se aika paha homma, löysää niitä t-kappaleiden kiristyspultteja ja laskee putkia halutun määrän ja lopuksi kiristää ne löysätyt pultit  
idea3.gif
juu juu no on helppoo!!! oli niin helppo että melkein laski ku vähän kattopäin juu juu...
pftroest.gif
ootsä aika välkky kaveri oikeen velikulta juu u...
idea3.gif
kyllä elämä on vaikeeta! voi helvetti...
033102ass_1_prv.gif
Elämä on laiffii! se on fifti siksti... häh???

odotin kyllä aluksi asiallista vastausta, mutta ei ni ei...
 
sanoi:
odotin kyllä aluksi asiallista vastausta, mutta ei ni ei...
Ei ollut tarkoitus uittuilla => siis oikeesti => tuohan on mielestäni aivan päivänselvä juttu miten keulaa voi laskea sen "parikymmentä" milliä, siksi pienellä "huumorilla" höystetty vastaus  
cool.gif
 
jos olis halunnu vittuilla ni sitte se olis ollu tällänen
-vittuuks kääpiö lasket keulaa? tyhmä kysymys, tuskin osaat pitää edes työkaluja käsissä ilman käyttö-ohjeita..mut takas asiaan.

mutta ainut tapa on löysätä ala-ja yläkolmioiden pultteja mitkä pitää iskariputkia kiinni t-paloissa.kannattaa varmistaa rungosta esim tunkilla tai etupään nostimella ettei holahda pohjaan asti... varovasti löysäten...

kyllä edellinen neuvo oli jo melko tyhjentävä. tosin joku mp-korjaamo voi ton tehdä 15min ja laskuttaa 2 tunnista
tounge.gif
baaa.gif
 
Osaisiko joku kertoa tuleeko/jääkö ison bandiitin mittaristoon vikakoodia tai hälyä jos nopeusmittarin anturin irroittaa.
Sillä kyselen kun kaverin -04 bandyyn alettiin eturatasta vaihtamaan ja huomattiin että siellä oli vakion kokoinen tarvikeratas vaihdettu,eikä pyörällä ole ajettu kuin 17000km,anturin korvake oli myös murtunut,joten epäilyt heräs kilometrien paikkansa pitävyydestä.
Pyörä syö myös öljyä n.desin/500km,onko tuo normaalia ks.pyörässä?
 
Back
Ylös