Suzuki Bandit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jänis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
säätää pitää... itelläki tuo lisäreikä tehtynä mutta toistaiseksi tukittuna. Meni rankasti laihalle tai jtn. reikä avoimena... keväämmällä jos jaksais perehtyä tarkemmin tuohon
confused_orig.gif
 
Omassa pyörässäni moottoriin tehty kokonaisuus oli jo testattu Holeshot performancen toimesta. Eli putsarin reikä, suodatin, suutinsarja (koot) sekä neulat (muoto ja asento), nokka-akseli ja putki ovat sopusoinnussa keskenään (minulla tosin on eri putki ja Suomessa teetetty kansityö).

Huomioitavaa on, että uudemmat Banditit eivät välttämättä toimi samoilla säädöillä, koska perusmoottoriin on tehty muutoksia.

Eli neuvoisin olemaan varovainen erilaisten muutosten tekemiseen, jos ei ole varmuutta kokonaisuuden toimivuudesta. Voi tulla pettymys, kun tehonousuja ei tulekaan ja pyörä toimii muutoinkin huonommin. Penkissä säätäminen on joka tapauksessa hyvin suositeltavaa.
 
Creative
Et sitten tainnut raskia luopua siitä bandiitistasi?
Paljonko sinun bandiitissa on heppoja sekä väätöä ja saitko sen toimimaan silla vapaavirtaus putsarilla?
 
Ostin tuossa talvella vanhemman banditin 1200cc,mitä öljyä suosittelette siinä käytettävän??viskositeetti on kuulemma 10w40,mutta mikä merkki ois paras?
062802moto_prv.gif
 
Ostin tuossa talvella vanhemman banditin 1200cc,mitä öljyä suosittelette siinä käytettävän??viskositeetti on kuulemma 10w40,mutta mikä merkki ois paras?
062802moto_prv.gif
tuosta merkistä osaa sanoa, itsellä taitaa olla repsolia eikä ole ollut ongelmia kytkimen luistamisen kanssa. Ennen oli belrayta eikä ongelmia... Castrolia toiset kehuu ja toiset haukkuu... Tiedä sitten....

Mikä vuosimalli on kyseessä?
 
Tervehdys. Tuli myös homattua iso rosvo(-98) ja nyt on menossa huoltovaihe kesäksi. Laitoin öljyt merkkiä Motorex 10w/40. En tunne öjylaaduista sen taivaallista mopojen osalta, mutta luulisi normaalissa käytössä tuonkin pelittävän? Aikaisemmassa jammussa sen ostaessa oli selvästi väärät öljyt ja vaihtamalla ne muuttui laatikon toiminta täysin. Mutta olen ajatellut asian niin, että jos tulee vaihtamisongelmia ym. niin äkkiäkös vaihdan ne toisiin
smile_org.gif


Olisi vielä jokunen kysymys niistä tietäville.
En tyhmänä tajunnut, että öljyropussahan oli kuparitiiviste  
sad_orig.gif
No uutta ei tietysti ollut hankittu, joten kysäisinkin että onko Suitsan öljyproppu herkkä vuotamaan, jos proppuun ei tullut uutta tiivistettä, vaan laitoin puhdistettuna vanhan? Ajattelin vaan varmistaa, jos joillain on ollut samankaltainen vipa niin kantsiiko suosiolla vaihtaa se propun tiiviste kesäksi nyt heti?

Toinen asia koskee jarruja: Onko satulat irroitettava jotta saa palat pois? Eli tuleeko ne ulos vetämällä ylöspäin? Joissain autoissahan palat sai ulos pidiketapin poistamalla ja suitsassakin näytti sellainen tappi olevan...

Sitten sellainen käytännön kysymys kevääksi, kun mopolla lähden ensimmäisen kerran ajamaan: Olen jostain lukenut, että rikastinta joutuu pitämään aika pitkään päällä? Mikä mahtaa olla sellainen "noin tuntuma", eli nykiikö kone herkästi jos ryypyn laittaa pois liian aikaisin? Tässä tyhmiä kysymyksiä
smile_org.gif

Jatketaan kevään odostusta...
 
Aika hyvä muutos saatu imunokalla ja syttypyörällä. Minkälainen merkitys sillä g-packilla on käytännössä ja huomaako eron selkeästi.
 
Tervehdys. Tuli myös homattua iso rosvo(-98) ja nyt on menossa huoltovaihe kesäksi. Laitoin öljyt merkkiä Motorex 10w/40. En tunne öjylaaduista sen taivaallista mopojen osalta, mutta luulisi normaalissa käytössä tuonkin pelittävän? Aikaisemmassa jammussa sen ostaessa oli selvästi väärät öljyt ja vaihtamalla ne muuttui laatikon toiminta täysin. Mutta olen ajatellut asian niin, että jos tulee vaihtamisongelmia ym. niin äkkiäkös vaihdan ne toisiin
smile_org.gif


Olisi vielä jokunen kysymys niistä tietäville.
En tyhmänä tajunnut, että öljyropussahan oli kuparitiiviste  
sad_orig.gif
No uutta ei tietysti ollut hankittu, joten kysäisinkin että onko Suitsan öljyproppu herkkä vuotamaan, jos proppuun ei tullut uutta tiivistettä, vaan laitoin puhdistettuna vanhan? Ajattelin vaan varmistaa, jos joillain on ollut samankaltainen vipa niin kantsiiko suosiolla vaihtaa se propun tiiviste kesäksi nyt heti?

Toinen asia koskee jarruja: Onko satulat irroitettava jotta saa palat pois? Eli tuleeko ne ulos vetämällä ylöspäin? Joissain autoissahan palat sai ulos pidiketapin poistamalla ja suitsassakin näytti sellainen tappi olevan...

Sitten sellainen käytännön kysymys kevääksi, kun mopolla lähden ensimmäisen kerran ajamaan: Olen jostain lukenut, että rikastinta joutuu pitämään aika pitkään päällä? Mikä mahtaa olla sellainen "noin tuntuma", eli nykiikö kone herkästi jos ryypyn laittaa pois liian aikaisin? Tässä tyhmiä kysymyksiä
smile_org.gif

Jatketaan kevään odostusta...
Terve !

Ei kuparitiivistettä tarvitse vaihtaa jos näyttää hyvältä ja ei suzuki yleensä sieltä vuoda vaan öljypuhjasta kun on irroitettu ja asennettu huonosti/halkaistu, Jarruista palat tulevat muistaakseni pois nostamalla kunhan ensin teet vähän tilaa siis mäntiä sisään että mahtuu pois, Mutta suositten kuitenkin ottamaan satulatirti ja puhdistamaan kunnolla niin toimivat sitten pidenpään ja kuluvat tasaisesti, Ryypystä !
Ryypyllä säädät "kylmäkäyntiä" että pysyy käynnissä ja kun lähdet ajamaan niin voit hiljalleen laskea kokonaan pois.
 
Kiitos vastauksista SGB 6!
Se miksi kysäisin tuosta kuparitiiviisteestä juontui yhteen auton öljynvaihtoon. Silloin vanha kupari tiiviste alkoi vuotamaan ja se vitutti suoraan sanottuna ja tietätti turhaa lisätyötä ja sotkua
smile_org.gif


Täytyy toisiaan tehdä jarruhuoltoakin ja kyllä ne satulat kantsii ottaa pois tieltä ja siten ne on parempi puhdistaa...

Millaisillla etu- ja takajousin esikiristyksiä porukka on käyttänyt? Ajelen yleensä yksin ja pelkästään kaupunkiajoa, joten en tarvitse mitään ratakireyttä niihin. Mutta kun se mamma tulee kyytiin olisi varsinkin takapäässä hyvä olla sellainen "yleiskireys" mikä käy sekä yksin että kaksin ajoon? Onko puoliväli hyvä kopromissi takana, jos ajatellaan jousen olevan nyt hiukan jo kuoleentunut?
 
sopiskohan uuden bandan vilkuista lasit vanhenpaan? ois semmoset kirkkaat linssit paljo hienonmat. ja olisko kellään kokemusta kankaisista sivulaukuista?
 
Taitaa tulla parempi, jos vaihtaa hienot tarvikevilkut.
Kankaiset sivulaukut sopii bandiittiin aika huonosti, koska takakatteen sivujen muodot ovat aika terävät ja silloin laukkujen remmit tahtoo hangata jälkiä katteeseen, vaikka yrittää suojata kontaktiuovilla tai yms.
Kaverilla tuli xx:n takakatteeseen jäljet jo yhdellä reissulla vaikka oli kontaktimuovilla suojattu, mutta remmit hankasivat suojan puhki varsin nopeasti.
 
olis vaan fiksumman näköset semmoset kangas laukut kö kovat! ja halvenmatki. voishan sitä tietysti jonku patentin tehä ettei hinkkais? millanen kiinnitys semmosissa sitte on? messuilla kattelin et ne vaan "roikkuu" remmeillä?
 
Taitaa ne laukut vaan roikkua niillä remmeillä. Mikäli hankit takalaukkutelineen ja takalaukun(46l) niin saat kulkemaan tavaraa yhtä paljon kuin kahdella kangas laukulla ja (giwin/kappa) peräteline on neljällä pultilla kiinni joten helppo iroittaa kun ei tarvitse. Yksi vaihtoehto on sitten pienempi sw-motech peräteline pikalukoilla, mutta siihen kannattaa vaihtaa perälevyn kiinnitys sitten m8 normaalit pultit ja tehdä vaikka letkusta holkit väliin. Tankkilaukulla sekä perälaukulla kulkee tavaraa jo aika hyvin, mutta jos ajat soolona niin voit myös laittaa takapenkille vielä tavararullan. Tavararullia myy esim.louis ja ovat myös vedenpitäviä sekä kokoja on 30l/50l/75l.
 
Päivä meni tallilla taas mukavasti.
Nyt on bandussa busan takaiskari.Jousi on noin kaksi mm paksumpi,
ja kaikki säädöt löytyy.Vielä osia maalattavaksi niin eiköhän tämän talven asennukset sitten riitä.
 
Kiva kuulla että jollain bandiitin omistajalla menee hyvin. Sain perjantaina oman, ajamattoman bandiitin tankin sekä pienet sivukatteet vihdoin lakkattuna maalarilta pois ja tankin lakkaus oli mennyt hivenen vituiksi (s logossa valumia ja pölyä lakassa). Sain myös samalla maalarilta huggerin sekä belly panin maalattuna ja belly panin maalaus oli mennyt vituiksi (pohjien teko oli jäänyt kesken). Nyt pitäisi viedä maanantaina tankin lakkaus korjattavaksi ja myös belly panin maalaus korjattavaksi. Alkaa olla hermot aika tiukalla kun joka homma alkaa tökkiä aika pahasti.
 
Pahainen mopokuume iski päälle ja banditti olisi vakava vaihtoehto. Kertokaahan banditin hyviä ja ei nii hyviä puolia. 600 vai 1200?jääkö 600 heti pieneksi?
sport05.gif
 
Back
Ylös