Suzuki Bandit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jänis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
15/47
4072
5090 100km/t

Kiitos TH! Kyllä se vakioväleillä sitten on. Tuntu vaan niin korkeilta noi kierrokset nopeuteen nähden, mutta tosin ei ihan hirveästi ole tullut ajeltua 650-kuutioisilla rivikoneilla. Onko kukaan täällä vaihtanut noita välityksiä ja millaisia kokemuksia on ollut? Kuinka paljon tankisille ajaa noin suunnilleen?

Kiitos avusta!

-R

edit:ei haukuta 650-kuutioista pieneksi :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos TH! Kyllä se vakioväleillä sitten on. Tuntu vaan niin korkeilta noi kierrokset nopeuteen nähden, mutta tosin ei ihan hirveästi ole tullut ajeltua 650-kuutioisilla rivikoneilla. Onko kukaan täällä vaihtanut noita välityksiä ja millaisia kokemuksia on ollut? Kuinka paljon tankisille ajaa noin suunnilleen?

Kiitos avusta!

-R

edit:ei haukuta 650-kuutioista pieneksi :)
Noi kierrokset/nopeus kannattaa kattoa navin kautta.. on ihan sama mitkä välitykset on niin mittari ja rundikello näyttää saman
 
Noi kierrokset/nopeus kannattaa kattoa navin kautta.. on ihan sama mitkä välitykset on niin mittari ja rundikello näyttää saman

Joo kiitos, hyvä huomio! Kyllä se rattaiden perusteella on vakio ja pyörän omistajaa ei korkeat kierrokset haittaa joten annetaan olla vakiona :) Toki jos jollain on kokemuksia välitysten vaihtamisesta niin olisi kiva kuulla kokemuksia.

Täytyy kyllä sanoa että on todella mukava ja vaivaton pyörä ajaa. Täytyy vielä käydä vähän kokeilemassa että miten ne abs:t pyörässä toimii kun ei niistäkään ole aikaisempaa kokemusta.

Luin tuolta ketjun alkupäästä että istuinta olisi jo tässä vuosimallissa mahdollisuutta säätää niiden kumipalojen avulla? Eli käännetäänkö pelkät edessä olevat vai myös takapenkin alla olevat kumit ympäri?

-R
 
Joo kiitos, hyvä huomio! Kyllä se rattaiden perusteella on vakio ja pyörän omistajaa ei korkeat kierrokset haittaa joten annetaan olla vakiona :) Toki jos jollain on kokemuksia välitysten vaihtamisesta niin olisi kiva kuulla kokemuksia.

Täytyy kyllä sanoa että on todella mukava ja vaivaton pyörä ajaa. Täytyy vielä käydä vähän kokeilemassa että miten ne abs:t pyörässä toimii kun ei niistäkään ole aikaisempaa kokemusta.

Luin tuolta ketjun alkupäästä että istuinta olisi jo tässä vuosimallissa mahdollisuutta säätää niiden kumipalojen avulla? Eli käännetäänkö pelkät edessä olevat vai myös takapenkin alla olevat kumit ympäri?

-R

Joskus löysin netistä tosi hyvän kuvasarjankin joka oli tehty satulan korottamisesta. Mutta lyhykäisyydessään..
Satula täytyy hajottaa kahteen osaan eli sitten korottaa takaosan kiinnityspaikat etuosaan, sitten säätää etuosan nostovara korkeammalle ja viimeksi sitten kääntää kaikki kumitatit. Tosta löytyy googellla keskustelua enemmänkin mutta kutakuinkin noin. Ruuveja aukaistaan siis monta :) Tosta vaiheesta toki jäi pois äsken takaosan kiinnittäminen takasin etuosaan...
 
Joskus löysin netistä tosi hyvän kuvasarjankin joka oli tehty satulan korottamisesta. Mutta lyhykäisyydessään..
Satula täytyy hajottaa kahteen osaan eli sitten korottaa takaosan kiinnityspaikat etuosaan, sitten säätää etuosan nostovara korkeammalle ja viimeksi sitten kääntää kaikki kumitatit. Tosta löytyy googellla keskustelua enemmänkin mutta kutakuinkin noin. Ruuveja aukaistaan siis monta :) Tosta vaiheesta toki jäi pois äsken takaosan kiinnittäminen takasin etuosaan...

Okei kiitos,

tarkoitus olisi kuitenkin madaltaa pyörää jotta pyörällä ajavan naisen jalat ylttävät paremmin maahan ;) Mutta täytyy tutkailla asiaa kunhan pääsee tallille.
 
Ebayssä oli madallus koiran luita 20 - 30e

Joo oon katsellut myös niitä mutta en haluais lähteä koiranluilla madaltamaan. Hän pystyy kuitenkin pyörällä ajamaan ihan hyvin mutta ajateltiin että jos saisi helposti penkkiä säätämällä hieman pois.
 
Joo kiitos, hyvä huomio! Kyllä se rattaiden perusteella on vakio ja pyörän omistajaa ei korkeat kierrokset haittaa joten annetaan olla vakiona :) Toki jos jollain on kokemuksia välitysten vaihtamisesta niin olisi kiva kuulla kokemuksia.

Itsellä oli GSX650F vm 2010 (vastaa tekniikaltaan ainakin ikäistään Banditia), ja siihen vaihdoin piikin verran isomman rattaan eteen sekä piikin verran pienemmän taakse. Muutos oli sikäli onnistunut, että satkun nopeudessa vaivannut moottorin resonanssi jäi pois.

Miinuspuolelle menee se, että jossain muussa nopeudessa luontevinta vaihdetta ei enää ainakaan ilman totuttelua löytynyt, ja mittarivirhe kasvoi niin suureksi, että speedohealerin asentaminen oli jokseenkin välttämätöntä.

Sen sijaan ykkösvaihteesta ei mielestäni tullut liian pitkää, mikä monesti ensimmäisenä haittaa käytettävyyttä välityksiä pidentäessä.
 
1200:sta -01 Bandittia olen vähän yrittänyt vuosien tauon jälkeen saada tulille mutta tahtoo olla vaikeuksia. Hana tahtoo vuotaa ja korjaussarjastakaan ei tuntunut olevan apua vaikka selvä vika olikin. Kaasarit tästä on olleet irti ja suuttimia on ultraäänellä pesty monta kertaa.
Toimikin ihan hyvin jo hetken mutta nyt on tyhjäkäynti kateissa, mikä siihen voi olla syynä? Kylmänä lähtee ryypyn kanssa hyvin käyntiin mutta heti pian sammuu jos päästää tyhjäkäynnille eikä sitten enää käynnisty.
 
1200:sta -01 Bandittia olen vähän yrittänyt vuosien tauon jälkeen saada tulille mutta tahtoo olla vaikeuksia. Hana tahtoo vuotaa ja korjaussarjastakaan ei tuntunut olevan apua vaikka selvä vika olikin. Kaasarit tästä on olleet irti ja suuttimia on ultraäänellä pesty monta kertaa.
Toimikin ihan hyvin jo hetken mutta nyt on tyhjäkäynti kateissa, mikä siihen voi olla syynä? Kylmänä lähtee ryypyn kanssa hyvin käyntiin mutta heti pian sammuu jos päästää tyhjäkäynnille eikä sitten enää käynnisty.

Ilmeneekö hanan vuotaminen tulvivana kaasarina? Auki jumittava neulaventtiili sopis vikakuvaukseen.
 
1200:sta -01 Bandittia olen vähän yrittänyt vuosien tauon jälkeen saada tulille mutta tahtoo olla vaikeuksia. Hana tahtoo vuotaa ja korjaussarjastakaan ei tuntunut olevan apua vaikka selvä vika olikin. Kaasarit tästä on olleet irti ja suuttimia on ultraäänellä pesty monta kertaa.
Toimikin ihan hyvin jo hetken mutta nyt on tyhjäkäynti kateissa, mikä siihen voi olla syynä? Kylmänä lähtee ryypyn kanssa hyvin käyntiin mutta heti pian sammuu jos päästää tyhjäkäynnille eikä sitten enää käynnisty.
Onhan kaasareiden kurkkujen kumit kunnolla paikallaan ja ehjät, ainakin <2000 malleissa ne on aikas penseät saada paikalleen. Tuossahan on ilmeisesti myös bensansuodatin, sekin lienee vaihdettu?
 
Paikallaan sammuksissa ollessa vuotaa, ei ilmeisestikään täysin pidä neulaventtiili mutta ongelma on se vuotava hana. Periaatteessa hana on aika yksinkertainen, loogisia alumiinisia osia ilman mitään näkyviä jälkiä. Pitääkin vielä tutkia oikein ne uudet tiivisteet, tarkastelin kyllä ja vertailinkin asentaessa.
Sain hankittua tähän ihan toisen kamppeen hanan mutta se ei suoraan sovi kun letkulähtö ottaa sylinteriin, ei ollut kalliskaan. Alkuperäinen olisi maksanut 6 kertaa enemmän eikä niitä ollut saatavilla.
En vielä tiedä mutta tyhjäkäyntiongelmalle saattoi löytyä syy. Ajattelin että bensaa on saattanut joutua vuotaessa öljyn sekaan kun sitä on ollut välillä sylinterissäkin. Pois laskiessa meinasi pesufadista laidat loppua eli oli yli puolet bensaa moottoriöljyssä.
Eipä ole tullut bensansuodatinta muuta vastaan kun se tankin puolella hanan "imuputkissa" oleva.
Jos imukaulassa olisi paha vuoto niin ei kai lähtisi käyntiin kylmänäkään.
 
Vuotava hana ei haittaisi mitään jos neulaventtiilit toimisivat kunnolla, ellei se hana sitten vuoda jostain alipaineliitännöistä.
 
Tuolla vuotavalla hanalla ole mitään merkitystä pyörän käynnissä ollessa, "vuotaahan" se mekaaninen hanakin kaasareihin avattuna koko ajan. Eikä sammuksissa ollessakaan, jos neulaventtiilit pitävät, mitä ne eivät öljyjen seassa olevasta polttoaineesta päätellen tee. Jos käynnissä ollessa ei ylivuotoletkuista tule bensaa, niin ilmeisesti käynnissä ollessa pitävät.
Toi, että se jonkun puhdistuksen jälkeen on hetken toiminut, ja vikaantunut uudestaan, vaikuttaa, että siellä edelleen on joku tyhjäkäyntiin liittyvä kanava/suutin tukossa. Tai jumiutuvat neulaventtiilit/kohot.
 
Tee itsellesi palvelus ja hae liikkeestä alkuperäinen Suzuki-hana.
Vaikka se kirveleekin:rant: maksaa jotain 150 euroa siitä, niin se on kuitenkin pienimmän riesan tie.
 
Paikallaan sammuksissa ollessa vuotaa, ei ilmeisestikään täysin pidä neulaventtiili mutta ongelma on se vuotava hana. Periaatteessa hana on aika yksinkertainen, loogisia alumiinisia osia ilman mitään näkyviä jälkiä. Pitääkin vielä tutkia oikein ne uudet tiivisteet, tarkastelin kyllä ja vertailinkin asentaessa.
Sain hankittua tähän ihan toisen kamppeen hanan mutta se ei suoraan sovi kun letkulähtö ottaa sylinteriin, ei ollut kalliskaan. Alkuperäinen olisi maksanut 6 kertaa enemmän eikä niitä ollut saatavilla.
En vielä tiedä mutta tyhjäkäyntiongelmalle saattoi löytyä syy. Ajattelin että bensaa on saattanut joutua vuotaessa öljyn sekaan kun sitä on ollut välillä sylinterissäkin. Pois laskiessa meinasi pesufadista laidat loppua eli oli yli puolet bensaa moottoriöljyssä.
Eipä ole tullut bensansuodatinta muuta vastaan kun se tankin puolella hanan "imuputkissa" oleva.
Jos imukaulassa olisi paha vuoto niin ei kai lähtisi käyntiin kylmänäkään.
Tyhjäkäyntiongelma on vaan arvoitus. Kellään tullut vastaan? Huutaa 5000-6000 välillä tyhjäkäynnillä:paikallatuulee:
Hanaa muokkasin halpiaisversiota ja se vaikuttaa tosi hyvältä. Alkuperäistä ei ollut tosiaan ymmärtääkseni varastossa missään eikä toimitusaikaa annettu. Se halpiainen on tämä: https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/bronco-polttoainehana-44300-07g00
 
Tyhjäkäyntiongelma on vaan arvoitus. Kellään tullut vastaan? Huutaa 5000-6000 välillä tyhjäkäynnillä:paikallatuulee:
Hanaa muokkasin halpiaisversiota ja se vaikuttaa tosi hyvältä. Alkuperäistä ei ollut tosiaan ymmärtääkseni varastossa missään eikä toimitusaikaa annettu. Se halpiainen on tämä: https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/bronco-polttoainehana-44300-07g00

Jos laite ei ole aiemmin halunnut käydä tyhjäkäyntiä on tyhjäkäyntiruuvista kenties väännetty tyhjäkäynti niin isolle että jaksaa pysyä käynnissä. Kaasuvipujen välissä voi myös olla letku, letkuklemmari tai jotain muuta sinnekuulumatonta pitämässä kaasua auki. Myös ryyppy voi olla päällä.
 
Onhan se kaasareiden tulviminen korjattu? Siis sieltä kaasareiden puolelta neulaventtiilit katottu. Sotkee seoksia jos pukkaa koko ajan käynnissä ollessa liikaa bensaa.
 
Back
Ylös