• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Suzuki Bandit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jänis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tyhjäkäyntiongelma on vaan arvoitus. Kellään tullut vastaan? Huutaa 5000-6000 välillä tyhjäkäynnillä:paikallatuulee:
Hanaa muokkasin halpiaisversiota ja se vaikuttaa tosi hyvältä. Alkuperäistä ei ollut tosiaan ymmärtääkseni varastossa missään eikä toimitusaikaa annettu. Se halpiainen on tämä: https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/bronco-polttoainehana-44300-07g00

"Vanhan / pitempään seisoneen kaasarikoneen kanssa tahtoo nyt vaan valitettavasti
olla niin, että se tulille laitettaessa joko toimii OK, tai sitten ei.

Jos se temppuilee, 99,9 %:n varmuudella on kaikesta riesasta huolimatta "pienimmän haitan ja vaivan tie"
vaan nöyrtyä heti ja purkaa koko toosa imukurkkuja myöten pöydälle ja aloittaa urakka
putsaamalla tankki huolella letkuineen/ uusimalla ne yksin tein.

Toisena sitten vuorossa imukurkkujen huolellinen kuntotarkastus.
Jos kaikki OK, paikalleen.

Sitten vaan kaasarit tuhannen pilun päreiksi ja osat pesuriin.

Kolmantena sitten mahd. viallisten osien uusiminen ja kaasarien huolellinen
kasaus "perussäätöihin". Tämä tietysti sillä huomautuksella, ettei pyörässä
ole mitään ihmeellisiä "pimppavirityksiä" imu / pakopuolella.

Joistain pikkumuutoksista huolimatta pelin pitäisi kuitenkin kaiken jälkeen toimia
johdonmukaisesti, vaikka ei ihan "spotissa" säätöjen osalta olisikaan.

Perinteinen "rassaan vähän sitä sieltä ja tätä täältä" kun on poikkeuksetta se varmin tapa
polttaa hermot, hihat ja tupakat :;):. Valitan, mutta näin se vaan menee.

Ei oikotietä onneen, ei pikavoittoja.

Positiiviseen ajatteluun voi saada tukea vaikka siitä, että kädessä ei kuitenkaan
ole Hondan FLAT 6 kaasariversio :grin:.
 
Bone puhuu paljon, mutta asiaa. Hyvin vaikea arvuutella mitään kun ei tietoa mitä vehje syönyt. Osiksi, puhtaaksi, onko kuluneita neuloja, vuotavia neulaventtiilejä, vanhoja räpellyksiä, bensapinnat kohilleen jne. Sitten puhtaalta pöydältä uusi yritys.
 
Onhan se kaasareiden tulviminen korjattu? Siis sieltä kaasareiden puolelta neulaventtiilit katottu. Sotkee seoksia jos pukkaa koko ajan käynnissä ollessa liikaa bensaa.

No ei sille ole tehty mitään. Tuo vuoto on ollut niin vähäistä että en ole ajatellut sen voivan haitata, alle litra vuorokaudessa, sanoisin. Mutta joo ehkä tästä saattaisi olla kyse ja pitäisi ne kohoventtiilit tietysti ehkä paremmin pitää joka tapauksessa. Ehkä on tosiaan laitettava koko kaasari purkaen ja pesten vielä kerran.
Sieltä täältä vähän räpeltäminen voi olla perusteltua jos pyörä olisi pääosin koriste mutta kun ajatus on sillä käydä aika kaukanakin niin kyllä täytyy kunnolla koittaa tehdä:blink:
 
Viimeksi muokattu:
Vahva suositus jo ehdotetulle: kaasarit pöydälle, samalla imukurkkujen tarkistus. Kaasareille täysi purku, UÄ -pesu kaasarien rungoille ja suuttimille mikäli millään mahdollista, muussa tapauksessa muuten huolellinen puhdistus kaasarinputsausaineella, paineilmalla yms., kaikkien kanavien ja suuttimien tarkistus, että varmasti ovat auki, kuluneiden ja viottuneiden osien vaihto uusiin(ainakin siis ne vuotavat neulaventtiilit), HUOLELLINEN kasaus, että varmasti tulee kaikki oikeille paikoilleen, ilmaruuvit speksien mukaiseen säätöön, bensapintojen säätö speksiin, kaasarien synkkaus. Erittäin vahva veikkaus, että pyörä tulee näillä kuntoon. Parin illan homma, jos rassailun perusteet kunnossa, enemmän näiden kanssa pelautunut tekee tuon yhdessä illassa.
 
jos ei ole tehnyt parempi jättää tekämättä saa enempi vahinkoa aikaiseksi. Kaasarista riippuen voi olla suljettuja piirejä mitä ei saa auki kun poraamalla plokin pois ja kaivamalla suuttimen esille, esim kawa 1300 z kalifonian mall.i onko kukaan ikinä ekalla kerralla kohon bensan pinnan saanut säädettyä kohalleen tai 3,4 tai 6 kaasaria balansiin
 
jos ei ole tehnyt parempi jättää tekämättä saa enempi vahinkoa aikaiseksi. Kaasarista riippuen voi olla suljettuja piirejä mitä ei saa auki kun poraamalla plokin pois ja kaivamalla suuttimen esille, esim kawa 1300 z kalifonian mall.i onko kukaan ikinä ekalla kerralla kohon bensan pinnan saanut säädettyä kohalleen tai 3,4 tai 6 kaasaria balansiin

Bensapinta kyllä Mikunissa ihan simppeli. Poranterällä olen itse tulkannut kohon korkeuden. Synkronointi helppoa kun laittaa ensin kummastakin laidasta parit samaan ja viimeisenä keskiruuvista vasen ja oikea pari keskenään samaan.
 
Kyllä ne kaasarit voi ensikertalainenkin huoltaa. Huolellisuutta ja harkintaa vaan..

Sehän se usein on kikka sen.... kun ensin tutkii asioita pikkasen.

Mitään rakettitiedettä noihin hommiin ei tosiaan liity, mutta jos vakiintunut
toimintamalli on, että äkkiä atomeiksi ja sitten ihmetellään miten saadaan takaisin
nippuun...... ja mihin helvettiin kaikki yli jääneet nippelit, niin ei tilanne "huollon"
jälkeen yleensä ole parantunut :D.

Hyvin suunniteltu ja etukäteen tarpeellisin osin valmisteltu (tiedonhankinta) on oikeasti jo
puoliksi tehty. Eli juurikin tieto siitä, mitä sisältä pitäisi löytyä ja miten päin. Hyvä myös taltioida
millaiset arvot missäkin ovat purettaessa.... vastaavatko ne "virallisia" jne.

Jos vehje ei ennen huoltoa oikein skulaa, auttaa asioiden hahmottamisessa aika lailla juuri
tuon "missä nyt ollaan" dokumentointi versus missä pitäisi olla.

Vikojen etsimisessä ja korjaamisessa on pitkälti samaa kuin suunnistamisessa.
Jos ei alkuun ole tietoa missä ollaan, ollaan ainakin kusessa, eikä oikein saa
otetta siitä, mihin suuntaan pitäisi ylipäänsä mennä.
Siinä tilanteessa alkaa helposti randomi säntäily ympäriinsä ja seuraavaksi
aletaan ahdistuneena riehumaan kuin kipeä paviaani :D.

Viimeisenä lääkkeenä on sitten.... mikäli vehje vaan jotenkin käynnistyy,
huudattaa sitä rajaria vasten.
Että SAATANA..... OPIT OLEMAAN ! :grin:.

Eli lainatun gsx:n peräänkuuluttamilla asioilla ollaan kyllä edetty jo aika pitkälle onnistumisen tiellä.
 
neulaventiili kiinni jousikuormalla vai ilman jousikuormaa . neulaventiili kuivana vai märkänä
 
jaa mut kaasari tiedettä. kohon pinnan säätö milli pieleen on vitullaan :p:grin:
 
Viimeksi muokattu:
niin se milli siinä kohossa mihin se neula ventiili kiinittyy tekee aika monta milliä bensan pinnassa:D :p mut ei hätiä ainahan voi bensa pinnan tarkistaa läpinäkyvällä letku systeemillä
 
keihin kaasarissa kawa 1100 zzr bensan pinta float height 13 +/- 2mm ja service fuel level 4.5 +/- 1mm below the mark se tieto kawan omasta service manual ja haynes opus väittää kaasari asento, mitatessa kohon korkeutta suutin neula ilman kompressiota :p muistaakseni kawan neulasuuttimen tappi liikkui sen millin sisään päin
 
Mikäli käy huonosti tai ei ollenkaan pitkän seisonnan jälkeen, niin onko koskaan syy ollut bensapinnan väärässä korkeudessa/kohon säädössä?????

En oikein ymmärrä, miten vuosikymmenestä toiseen käyntihäiriöiden ihettelyn yhteydessä joku aina keksii kohojen korkeuden säätelyn.

Käsi ylös kenellä kaasarin kohon säätö on koskaan itsestään muuttunut tehtaan jäljiltä niin paljon, että seurauksena on ollut käyntihäiriöitä?
 
Mikäli käy huonosti tai ei ollenkaan pitkän seisonnan jälkeen, niin onko koskaan syy ollut bensapinnan väärässä korkeudessa/kohon säädössä?????

En oikein ymmärrä, miten vuosikymmenestä toiseen käyntihäiriöiden ihettelyn yhteydessä joku aina keksii kohojen korkeuden säätelyn.

Käsi ylös kenellä kaasarin kohon säätö on koskaan itsestään muuttunut tehtaan jäljiltä niin paljon, että seurauksena on ollut käyntihäiriöitä?

Joo, ei ne seistessä muutu, jos ei joku käy niitä käsin muuttamassa.

Sen sijaan, joka ainoan pitkän seisseen vehkeen suuttimet on olleet bensajämistä ummessa. Ja joka ainut on tullut kuntoon purkamalla, rassaamalla ja carburator cleanerillä/brekleenillä pesemällä. UÄ-pesuria ei ole koskaan ollut käytössä.
 
Mutta kuitenkin lähes jokaiseen keskusteluun yht'äkkisistä käyntihäiriöistä tai pitkän seisonnan jälkeisistä ongelmista päästään kaasarin kohojen säätelyyn. Vuosikymmenestä toiseen.:D
 
Niin.... asiat eivät vaan aina (palstoilla tai muutenkaan) ole niin yksiselitteisiä.

Jos meillä on historiaa laitteen kanssa "omien käsien jäljiltä, omissa käsissä", niin onhan siellä
asiat monin osin muuttumattomina.

Vanhempien vehkeiden kanssa kun tahtoo usein olla se sylissä, että niitä on joku amamies
ronkkinut ties mistä, miten ja mitä ihmeellisimmin perustein.

Eli saattaapi moni asia olla eri tavalla kuin "kuuluisi", mutta kun mikään ei ole totaalisen
vituillaan, laite toimiin ilman suurempia tuskan parahduksia.

Noihin pohjiin ei sitten tarvita muuta kuin "kuonaa kuppiin" sen verran että kamelin selkä kyykkää.
Sama kuonamäärä ei välttämättä "vielä" sillä kertaa aiheuttaisi esim. yksinään merkittäviä ongelmia.

Siperia opettaa, se on sitten eri asia miten kukakin haluaa Siperian kesyttää.
Randomilla räveltämisellä ojasta allikkoon, vai hoitamalla homman "kerralla"
riittävän perusteellisesti ja johdonmukaisesti.
 
Back
Ylös