Suzuki Bandit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jänis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itsellä on uudempi 1250s, liekkö tuo polttimokanta wanhemmassa samanlainen. Joka tapauksessa Temu/Aliexpress/eBay löytyi noita polttimosovitteita, itse löysin sieltä jopa tarvittavat HID-sovitteetkin tuohon omaani. Jos itse umpion haluat uusia, niin kenties kotimaiset romikset ja tori lienee se paras paikka.

Joo tuolta cmsnl sivuilta itseasiassa löytyikin sopiva polttimon kanta mutta hintaa posteineen 30e. Tarviikin tutkia noita AE Temu tms sivuja :thumbup:

Mitä näitä romiksia olisi umpion etsinnälle, aika vähän taitaa olla tänäpäivänä mp romiksia? Torista ei löytynyt
 
Pitäis -98 Bandit 600 ostaa kesäkuussa renkaat. Mitä renkaita olette tehdaskoossa käyttäneet Banditissa? Etunen siis 110/70 17 ja taka 150/70 17.

Vähän arvon Pirellin Sport Demoneiden ja Bridgestonen T31 välillä. Se on selvää että haluan nimenomaan touring renkaat koska paljon ajoa kaks päällä ja laukut mukana.

Demoneista on omakohtaista kokemusta mutta vaaka alkaa hinnan takia kallistumaan Bridgestonejen puolelle.
 
Pirellistä ei vielä kokemuksia, mutta viime kesäksi vaihtui ex-Banduun Bridgestone taakse.
Olin tosi tyytyväinen, pito ihan eri luokkaa, kuin vanhassa takrenkaassa (olikohan Metzeller?)
Nyt Busassakin takana uusi Bridgestone, sen verran innostuin ks. renkaista.
 
Noo, mikä ettei mutta olisi aika homma vaihtaa tuollaiseksi vai tekeekö joku näitä hommia rahaa vastaan? :p

Ei oikeastaan. Lyhdyssä liitin H4 kannalle. Omassa se oli kytketty väärin eli kannattaa tarkastaa. Parkkivalolle liittimet ja se on siinä.

Mulla kyllä orkkisvalo olemassa jos vielä sitä vailla.
 
Viimeksi muokattu:
Ongelma bensansaannin kanssa. 160km/h vauhtia viitisen minuuttia ja sitten ranne kokonaan mutkalle -> pyörä alko rötäämään kun bensa olisi loppu. Hana reserville muttei auttanut. Kaksi kilsaa ramppiin, rampista ylös ja vauhti 60km/h jonka jälkeen alko toimimaan ongelmitta eikä ongelma tullut takaisin senl jälkeen. Bensansaannissa jotain häikkää mutta mitähän se olisi. Kaasareihin keväällä neulat ja tiivisteet, uudet bensalinjat, bensahanan korjaussarja ja kaasareiden synkkaus.
Rötäyshetkellä bensaa oli ainekin yhdeksän litraa, kävin meinaan heti tankilla liki heti eikä sinne mennyt kun 12 L.
Kerran tapahtunut, normaaliajossa toimii ongelmitta.

GSF600 2002
 
Tankin korvausilma tai hana tulee ekana mieleen. Kokeile hana pri-asennossa jos sellainen on ja sen jälkeen vaikka tankin korkki raollaan.
 
Bensafiltteriä jostain syystä ehdotetaan tyhjäkäyntiongelmien syyksi. 'Vanha' bensa se yleisin.

Filtterin ahdistaessa se kuitenkin oireilee silloin kun menekki on suurinta. Siksi se saattaisi olla vikakohde.
 
Tankin korvausilma tai hana tulee ekana mieleen. Kokeile hana pri-asennossa jos sellainen on ja sen jälkeen vaikka tankin korkki raollaan.

Tämä on minusta kunnossa. "Alipaineletkut" tankilta vaihdettu tuossa bensalinjojen kanssa ja tankki saa happea. Varmistettu että perään menevä ei ole tukossa ja t haarasta kahteen suuntaan ilma kulkee. Isompi tuleekin sitten putsarilta joka on ok.
Korkki auki on vähän haastavampi jos motarilla iskee taas ongelma mutta pitääpä tutkia silti enempi tankin hengittämistä.

Bensafiltteriä jostain syystä ehdotetaan tyhjäkäyntiongelmien syyksi. 'Vanha' bensa se yleisin.

Filtterin ahdistaessa se kuitenkin oireilee silloin kun menekki on suurinta. Siksi se saattaisi olla vikakohde.

Filtteri on uusi, meni bensalinjojen kanssa samalla. Tyhjänkäyntiongelmaa ei ole, vaan se 100% täyskaasu pidemmän aikaa.
 
Mun banditi kun teki samaa oli syypää murtunut bensahanan alipaineletku. Jaksoi vetää hanan puoliksi auki... Vai olikos tuo jo ruisku ?
 
Filtteri on uusi, meni bensalinjojen kanssa samalla. Tyhjänkäyntiongelmaa ei ole, vaan se 100% täyskaasu pidemmän aikaa.

Onko siis laitettu jälkiasenteinen filtteri bensaletkuun?
Näissähän ei sellaista kuuluisi olla ja se saattaa sen verran kuristaa ettei bensaa valu tarpeeksi kaasareihin täyskaasuvedoissa.
 
Onko siis laitettu jälkiasenteinen filtteri bensaletkuun?
Näissähän ei sellaista kuuluisi olla ja se saattaa sen verran kuristaa ettei bensaa valu tarpeeksi kaasareihin täyskaasuvedoissa.

Eli Strainer ei ole suodatin vaan suoran käännöksen mukaan siivilä mikä on bensalinjassa? Pitää ainoastaan isommat partikkelit pois kaasareista? Ainekin Motonet sen kääntää suodattimeksi. Siellä on nyt yleismallinen koska oli kiire saada pyörä vaan ajoon.

https://www.motonet.fi/tuote/poltto...shBGSOJN-_JvyZmKZI-iBxaMZHha5tUxoCZiMQAvD_BwE
 
Koetas ilman tuota filtteriä. Ja jos on laitettu uudet bensaletkut suorasta "metritavarasta" niin tarkista ettei oo liian tiukkoja mutkia missä letku menis osin lyttyyn.
Näissä kun ei "pudotuskorkeus" tankista kaasareille oo kovin iso niin pienikin lisävastus bensalinjassa aiheuttaa herkästi sopan puutetta pidemmässä täyskaasu vedossa.
 
Koetas ilman tuota filtteriä. Ja jos on laitettu uudet bensaletkut suorasta "metritavarasta" niin tarkista ettei oo liian tiukkoja mutkia missä letku menis osin lyttyyn.
Näissä kun ei "pudotuskorkeus" tankista kaasareille oo kovin iso niin pienikin lisävastus bensalinjassa aiheuttaa herkästi sopan puutetta pidemmässä täyskaasu vedossa.

Juu toi tankille reitti on todella tiukka eikä letku saa olla yhtään liian pitkä. Eilen aamusta kävin poistamassa filtterin ja tein oikean pituisen linjan ja ensikokeilulla pitkään täyskaasulla ei mitää rykimisiä. Eli tällä se taisi tulla kuntoon.
 
Ostin tuossa keväällä 1200 gsf banditin. Vähällä käytöllä kauan ollut nii tuli kaikennäköistä huoltoa duunattua. Ite ajellut varmaan reilu 1000km. Ajokäytöksessä ihmetyttää pyörän levottomuus kun mutkateitä ajellaan vähän joutusammin(Varsinkin 160kmh ylöspäin tuntuu vähän käärmeen lailla etenevän).
öhlinsin takaiskari huollettu ja keulaan tuoreet öljyt+uus ohjainlaakeri setti pistetty. Pyörien laakerit kunnossa ja swingin laakeroinnissa ei tunnu mitään feelua,ketjulinja ok. Eturengas hyvä m7rr ja takana sama mut kuluneempi,ei kantikkaaks menny. Rengaspaineet oli nyt näköjää suositusta korkeemmat 2.7 ja 3.1 . Pitäs molemmat 2.5b tienoille puottaa ohjekirjan mukaan josko tuo auttaa mitään. Mut te jotka enemmän tämmösillä ajaneet nii meneekö nää miten rempulaks isommissa vauhdeissa? Mulla ollu ~15kpl 90- ja 2000 luvun japskikyykkyjä niin noihin ja kaikkiin muihin ajettuihin katupyöriin nähden tuntuu vähän peeveeltä :blink:
 
Omalla yksilöllä ei nyt tullut ihan noin reippasti mentyä mutta... ihmettelin ihan kaupungissakin että miksi tämä on näin hankalaa.

Edellinen omistaja oli pudottanut keulaa. Teleskoopit oli sentin läpi kolmioista. Kun sääti tehdasasetukseen eli "tasan" niin käytös muuttui huomattavasti tasapainoisemmaksi.

Voisiko olla joku ihan tämäntapainen ?
 
Back
Ylös