Taajuus
New member
Laitetaanpas tällainen topic, jos vaikka foorumin röllipeikot huomaisivat ja pääsisivät vauhtiin ("..ttu mikä mopo! ethän sä oo ajanukkaa metriikää vielä!" jne).
(klikkaa tästä isompi kuva)
Heinäkuussa kesälomia Varkaudessa vietellessä osui puolivahingossa silmiin Motot.net:stä myynti-ilmoitus, jota en heti oikein ottanut uskoakseni. Yllämainittu pyörä, ajettu 9.700km, hintapyyntönä pyöreä kolme tonnia. Ei edes kuvaa ilmoituksessa. Pyöräkuume oli jyllännyt jo jonkin aikaa ja vaikka ei edes ajokortista riittävästi kirjaimia löytynyt, päätin soitella lisätietoja. Ylihalpa hinta pisti epäilemään ilmoitusta.
Pielaveteläinen maajussi vahvisti puhelimitse tiedot ja lupasi lähettää kuvia kännykkään. Into kasvoi kun kikotin näytti kännykän ruudulta multimediaviestinä oikein nätiltä. Ei muuta kuin sovittiin tapaaminen ja emännän velipoikien kanssa parisataa kilsaa pakettiautolla paikan päälle. Vieläkin vähän skeptisiä oltiin, jotain vikaahan pyörässä oli pakko olla.
Maatalon pihassa Suzuki odotti ihmettelijöitä. Likaisena, mutta varsin hyväkuntoisena. Myyjä vakuutti pyörän olevan soiva peli, parit huollot oli jo tehty pyörän myyneessä liikkeessä (Uusi-Iisalmen Urheiluliike, ilmeisesti ollut ihan Suzukin jälleenmyyjä) ja ne löytyivät huoltokirjastakin. Pariin kesään ei pyörällä ollut enää paljon ajeltu, mitä nyt kuulemma lapsia pari kertaa kesässä ajelutettu navetan ympäri
.
Kulutusosatkin vaikuttivat olevan jees, rattaita ja ketjuja vielä ihan kivasti ajettaviksi ja takarengas kertaalleen vaihdettu. Kulutuspinnoilla vielä tämän loppukauden ainakin ajelisi iloisesti. Pari kauneusvirhettä toki löytyi, kun pyörä oli muutaman kerran hitaasta vauhdista kaadettu (mitäpä GS:ää ei olisi?) :
- Tankissa oikealla puolella pienet ruvat, joista maali pois (ei ongelma, kun automaalifirmassa olen töissä).
- Toinen peili paskana, tilalle ruuvattu karmea ladan peili jostain kasarivehkeestä.
- Oikean puolen moottorinposkessa oleva Suzuki merkki naarmuilla.
- Oikean puolen tankopaino kadoksissa ja vasen paskana.
Muuta murheita ei pyörästä keksitty viisaampien miesten koeajolenkkienkään jälkeen. Kaupan päälle luvattiin vielä Kappa etupleksi ja takapaksi. Homma oli vain tinkimistä vaille valmis. Itse pidin suuni visusti kiinni, liian innokkaana, ja sukulaismiehet hoitivat puhumisen. Lopulta kauppakirjaan rustattiin hinnaksi 2800e
.
Edullinen hinta sai hieman selvennystä kun pankissa sinetöitiin kauppoja - lähes puolet kauppasummasta lähti suoraan rahoitusyhtiön perintätoimistolle. Hieman jännitin tuossa vaiheessa onko homma varmasti kunnossa ja saapuvatko luovarit rahoitusyhtiöstä, mutta kyllä en sieltä postissa putkahtivat viikon sisällä. Maajussi ei myöskään ollut ihan täysin selvillä mitä pyörästä olisi voinut pyytää... Uskallan väittää että Nettimotossa myytynä olisi tonnikin saattanut tulla lisää rahnaa. No, hyvä minulle.
Pyörä köytettiin pakettiauton kyytiin ja roudattiin Varkauteen. Pesun, kiillottelun ja öljynvaihdon jälkeen voitiin vain todeta että hyvät kaupat tuli tehtyä. Aloittelijan ja pienen budjetin peliksi GS500E parhaasta päästä ja hinta-laatusuhde tässä yksilössä oli erinomainen. Kesäloman päätteeksi Suzuki jätettiin lankomiehen hellään huomaan ja palailin koti-Vantaalle taistelemaan ajokortin korotuksen kanssa... Joka muuten huipentuu huomenna inssiin
. Jos homma menee putkeen, ensi viikonloppuna haen pyörän kotiin!
(klikkaa tästä isompi kuva)
Heinäkuussa kesälomia Varkaudessa vietellessä osui puolivahingossa silmiin Motot.net:stä myynti-ilmoitus, jota en heti oikein ottanut uskoakseni. Yllämainittu pyörä, ajettu 9.700km, hintapyyntönä pyöreä kolme tonnia. Ei edes kuvaa ilmoituksessa. Pyöräkuume oli jyllännyt jo jonkin aikaa ja vaikka ei edes ajokortista riittävästi kirjaimia löytynyt, päätin soitella lisätietoja. Ylihalpa hinta pisti epäilemään ilmoitusta.
Pielaveteläinen maajussi vahvisti puhelimitse tiedot ja lupasi lähettää kuvia kännykkään. Into kasvoi kun kikotin näytti kännykän ruudulta multimediaviestinä oikein nätiltä. Ei muuta kuin sovittiin tapaaminen ja emännän velipoikien kanssa parisataa kilsaa pakettiautolla paikan päälle. Vieläkin vähän skeptisiä oltiin, jotain vikaahan pyörässä oli pakko olla.
Maatalon pihassa Suzuki odotti ihmettelijöitä. Likaisena, mutta varsin hyväkuntoisena. Myyjä vakuutti pyörän olevan soiva peli, parit huollot oli jo tehty pyörän myyneessä liikkeessä (Uusi-Iisalmen Urheiluliike, ilmeisesti ollut ihan Suzukin jälleenmyyjä) ja ne löytyivät huoltokirjastakin. Pariin kesään ei pyörällä ollut enää paljon ajeltu, mitä nyt kuulemma lapsia pari kertaa kesässä ajelutettu navetan ympäri
Kulutusosatkin vaikuttivat olevan jees, rattaita ja ketjuja vielä ihan kivasti ajettaviksi ja takarengas kertaalleen vaihdettu. Kulutuspinnoilla vielä tämän loppukauden ainakin ajelisi iloisesti. Pari kauneusvirhettä toki löytyi, kun pyörä oli muutaman kerran hitaasta vauhdista kaadettu (mitäpä GS:ää ei olisi?) :
- Tankissa oikealla puolella pienet ruvat, joista maali pois (ei ongelma, kun automaalifirmassa olen töissä).
- Toinen peili paskana, tilalle ruuvattu karmea ladan peili jostain kasarivehkeestä.
- Oikean puolen moottorinposkessa oleva Suzuki merkki naarmuilla.
- Oikean puolen tankopaino kadoksissa ja vasen paskana.
Muuta murheita ei pyörästä keksitty viisaampien miesten koeajolenkkienkään jälkeen. Kaupan päälle luvattiin vielä Kappa etupleksi ja takapaksi. Homma oli vain tinkimistä vaille valmis. Itse pidin suuni visusti kiinni, liian innokkaana, ja sukulaismiehet hoitivat puhumisen. Lopulta kauppakirjaan rustattiin hinnaksi 2800e
Edullinen hinta sai hieman selvennystä kun pankissa sinetöitiin kauppoja - lähes puolet kauppasummasta lähti suoraan rahoitusyhtiön perintätoimistolle. Hieman jännitin tuossa vaiheessa onko homma varmasti kunnossa ja saapuvatko luovarit rahoitusyhtiöstä, mutta kyllä en sieltä postissa putkahtivat viikon sisällä. Maajussi ei myöskään ollut ihan täysin selvillä mitä pyörästä olisi voinut pyytää... Uskallan väittää että Nettimotossa myytynä olisi tonnikin saattanut tulla lisää rahnaa. No, hyvä minulle.
Pyörä köytettiin pakettiauton kyytiin ja roudattiin Varkauteen. Pesun, kiillottelun ja öljynvaihdon jälkeen voitiin vain todeta että hyvät kaupat tuli tehtyä. Aloittelijan ja pienen budjetin peliksi GS500E parhaasta päästä ja hinta-laatusuhde tässä yksilössä oli erinomainen. Kesäloman päätteeksi Suzuki jätettiin lankomiehen hellään huomaan ja palailin koti-Vantaalle taistelemaan ajokortin korotuksen kanssa... Joka muuten huipentuu huomenna inssiin