• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Suzuki GS500E -04

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Taajuus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kuinka paljon sulle on tullut maalauksen jälkeen kilometrejä? Laskeskelen tässä vaan että pitääkö maalata joka toinen vko vai kestäiskö koko ajokauden..
Pari tonnia. Olettaisin ainakin tuon kaman kestävän ajokauden, vähintään.

Tietysti noitakin maaleja on monella brändillä kaupan hyllyllä, liekö eroja. Ja ainakin eroja on pyörissä, kuinka kuumana pakosarja käy. Ilmajäähdytteisenä tuo susna ei lie kuitenkaan ole sieltä viileimmästä päästä..?

Mun pikkusussussa on ihan kamalan näköset pakosarjat ja mulle on sanottu että turhaan niitä maalaat, ei se maali kumminkaan kestä.  
baaa.gif

Nyt kesken ajokauden en kyllä malta ruveta irrottelemaan mitään ja touhuamaan niitten kanssa kun tallikin on lähes sadan kilsan päässä. Mutta jos pyörä ei vaihdu, niin sittenhän talvella olis aikaa siistiä vähän ulkoasua.
Toinen juttu, ei taida olla takapään vakioiskari säädettävä, tiedätkö? Tuntuu aika löysältä ja varsinkin mutkissa mopo on rauhattoman oloinen.

Mun pikkusussussa on ihan kamalan näköset pakosarjat ja mulle on sanottu että turhaan niitä maalaat, ei se maali kumminkaan kestä.  
baaa.gif

Nyt kesken ajokauden en kyllä malta ruveta irrottelemaan mitään ja touhuamaan niitten kanssa kun tallikin on lähes sadan kilsan päässä. Mutta jos pyörä ei vaihdu, niin sittenhän talvella olis aikaa siistiä vähän ulkoasua.
Toinen juttu, ei taida olla takapään vakioiskari säädettävä, tiedätkö? Tuntuu aika löysältä ja varsinkin mutkissa mopo on rauhattoman oloinen.
Kamalat oli minullakin ja epäilin maalin kestävyyttä, mutta hyvin tuo on näköjään pelittänyt. Suosittelen kyllä hiomaan pakosarjasta mahdollisimman paljon alkuperäistä pintaa (ja korroosiota) pois, tietenkin. Porakoneen teräsharjalaikka toimii ihan hyvin hommassa.

Ensin meinasin ostaa Biltemasta 600c kuumamaalia, joka pakosarjoihin on tarkoitettu, mutta sattui olemaan loppu. Niin tarttui sitten Motonetistä matkaan tuo grillien maalaukseen tarkoitettu. Olikohan 680c lämmönkesto lupaus.

Kyllä ainakin manuaalin mukaan takaiskarin "preload" pitäisi olla säädettävä, 7 eri asentoa (1 pehmein, 7 jäykin). Itse en ole säätänyt tai edes kyylännyt mistä tuo säätönamiska löytyy.

Voisin koittaa muistaa töissä skannailla tuon kyseisen sivun manuaalista ja pistää vaikka sähköpostilla, jos kiinnostaa? Löytyy myös GS500 service manual PDF:nä, jonka voin laittaa ladattavaksi, jos olisi käyttöä...

Jaa, jos nyt oikein kuvaa tulkitsin, olisiko se säätö iskarin alaosan lovitettu rinkula? Sen verran paskainen oli omassa pyörässä kun äkkiä pihassa vilkaisin, etten viitsinyt alkaa kääntelemään tai edes nähnyt merkintöjä jotka viittaisivat säätöön. Mutta tutkis itse lisää
tounge.gif

Just, kun tutkin tota huolto-opusta tarkemmin, niin näinhän siellä lukee. Kiitos vinkistä!

Kunnolla kun hioo putken ja heittää useamman kerroksen tuota kuumankestoa päälle, ei pitäisi olla ongelmia. Itselläni kestänyt "tarjoustalomaali" jo 8000km.

Porakoneeseen teräslankalaikka kiinni ja sillä pois kaikki mikä lähtee. Neljä- viisi tasaista kerrosta maalia, kunnon kuivuminen ja sitten vain putket kuumana baanalle.

Mielenkiintoinen, mukaansatempaava tapa kirjoittaa stooria - ja ihan hienonkin olet mopostasi tehnyt!
Seurantaan menee
smile_org.gif

Tänään lähti sussu Tampereelle...
bawling.gif

Läksiäisiksi vaihdoin vielä öljyt + suodattimen, pääsi vikan kerran kultaa räpläämään
blush.gif

Back