Suzuki GS500E ja pientä rakentelua

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GynZi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

GynZi

New member
Tulin viime kesänä parin vuoden tauon jälkeen taas ostaneeksi itselleni pyörän, ja vastaan tuli sopivan hintainen GS500E vuosimallia '98 ja kohtuullisilla kilometreillä. Viime kesänä orkkispeilit vaihtuivat sirompiin ja ajovalon päälle ilmestyi pieni pleksi.

Kuva nykytilanteesta.
suzuki3.jpg


Etuvalo menee halkeaman ja haalistuneen lasin takia vaihtoon, joten aloin miettimään että miksen lisäisi valotehoa eteenpäin ja samalla omaa näkyvyyttäni. Tuplavalot saattaisivat olla vaihtoehto siis? Netissä selailin aikani valoja ja katteita joita sovittelin gimpillä pyörän päälle, ja mielestäni näyttää sopivan ärhäkältä  
biggrin.gif


Huomenissa valoja ihmettelemään ja jos sopii niin stormilta tuo endurovalomaskin lippa tilaukseen..
Kliks
 
Biltemast saa ainakin kohtuu hintaan tuplavalot 59,90;-
82-627_l.jpg
Kiitoksia vinkistä, mutta nuo on liian pieniä, 3½" per valo. Näyttää mielestäni vähän hölmöiltä. Ajattelin 5" valoja istuttaa tuohon, keulan täytteeksi  
smile_org.gif


edit: iso kiitos vinkistä, menin katsomaan bilteman sivuilta ja sieltä löytyikin 5½" H4 -umpiot 39,90e/kpl, eli 30e halvemmalla kuin moottoripyöräliikkeistä!
thumbs-up.gif
 
Itse ostin kans tuollaisen pyörän viikko sitten, ja oli vielä kohtuulliset kilometrikkin.. Yllättävän vähän on juttua noista 500 kuutioisista pyöristä...
 
Itse ostin kans tuollaisen pyörän viikko sitten, ja oli vielä kohtuulliset kilometrikkin.. Yllättävän vähän on juttua noista 500 kuutioisista pyöristä...
Huomannut kans että näistä ei pahemmin ole juttua, mutta sen mitä olen lukenut niin tekniikaltaan nämä ovat ilmeisesti melkoisia ikiliikkujia. Kunhan öljyä muistaa vaihtaa ja huoltaa silloin tällöin, niin pitäisi kestää tuomionpäivään asti.
 
Tuolla kohtuuvilkas Gs-foorumi, linkin takana löytyy edellinen gessuni: GStwin

Vikalla sivulla myös uusi projekti.
 
Perustetaan suomalainen voorumi
biggrin.gif
. Kaippa noita gessejä on suomessakin sen verran paljon ... tai sitten jopa koko 500 luokka
wink.gif
 
Jos joku perustaa
062802jumpie_prv.gif
pistää linkkiä tänne, niin eiköhän sinne porukka löydä..
Itse voin lähinnä osallistua keskusteluihin Kiireiltäni, kun kerkiän
crazy.gif
 
Tänään tuli nuo piilteeman 5" umpiot, ja asentelin niitä paikalleen.. ehkä vähän alemmas? Väsäsin myös johtosarjan ja järkytyin kirkkaudesta kun löin valot ensi kertaa päälle..

suzuki4.jpg


suzuki5.jpg


Tänään kännykamera kuvia, huomenna otan järkkärin mukaan töihin..
 
nosta vaikka himpun ylemmäs, tulee helposti semmoista hyönteismäistä ja sanonko rottapyörämäistä vaikutelmaa..

500 kuutioisille voisi olla omakin foorumi jos on innokkaita pitämään yllä. ite tykkäisin ihan merkistä riippumatta, kaikki viissataset samaan, ei niitä aktiivisia kuitenkaan ole paljoa yhellä merkillä. ennen vanhaan viissatku oli jo iso pyörä (tarkoitan 1960-70 lukuja), nykyään peruspyörä tai aloittelijan vehje.
 
Tänään tuli nuo piilteeman 5" umpiot, ja asentelin niitä paikalleen.. ehkä vähän alemmas? Väsäsin myös johtosarjan ja järkytyin kirkkaudesta kun löin valot ensi kertaa päälle..


Tänään kännykamera kuvia, huomenna otan järkkärin mukaan töihin..
Laitappa kuvaa kiinnityksestä. Kiinnostuin kovin...

Onko lyhkäsillä molemmat umpiot käytössä, vai ainoastaan vasen ja pitkillä molemmat?
 
Riittääkö muuten laturin teho tuplavaloille, GS:n latausjärjestelmä ei muutenkaan ollut maailman parhaita kestoltaan
 
Tänään tuli nuo piilteeman 5" umpiot, ja asentelin niitä paikalleen.. ehkä vähän alemmas? Väsäsin myös johtosarjan ja järkytyin kirkkaudesta kun löin valot ensi kertaa päälle..


Tänään kännykamera kuvia, huomenna otan järkkärin mukaan töihin..
Laitappa kuvaa kiinnityksestä. Kiinnostuin kovin...

Onko lyhkäsillä molemmat umpiot käytössä, vai ainoastaan vasen ja pitkillä molemmat?
Laitan illemmalla kunnon kuvia, ja koitan ottaa kiinnityksestäkin.

Sekä lyhyillä että pitkillä on molemmat umpiot käytössä, ajattelin nimenomaan koittaa saada vähän lisää valotehoa ja näkyvyyttä.
 
Riittääkö muuten laturin teho tuplavaloille, GS:n latausjärjestelmä ei muutenkaan ollut maailman parhaita kestoltaan
Hieno kysymys, olen tuota kyllä nähnyt tuplavalojen kanssa, joten luulisin riittävän. Jää kuitenkin nähtäväksi. Olen jo vaihtanut mittarinvalojen 6x 5w polttimot ledeihin, joten säästöä tulee jo tuossa 30w verran, toivoa sopii että laturi jaksaa puskea ylimääräisen 25w. Jossain vaiheessa takavalokin vaihtuu ledivaloon, jolloin säästöä pitäisi tulla vielä lisää.
 
Jopas muuttui pikku-sussun ilme tuplavaloilla, tyylikästä
thumbs-up.gif


Tuli ikävä omaa exää...
 
Moron... mulla oli ko. fillari 2v. vanhan silloin joskus...
Ajon sillä 20tkm ilman MITÄÄN ongelmia. Varmaan hyvä valinta "luokassaan" vieläkin.
062802moto_prv.gif
 
Oletteko laittaneen kännykän latausta varten tupakansytytintä moottoripyörään... tuosta mp:n laturista vaan tuli mieleen, että onnistuiskohan ..

Onko kukaan miettinyt viisisatasen sivuja?..
 
Itellä nykyään kiinni (perus ajovalo) lisäpitkät, laturi kännylle ja kahvalämppärit II asennossa. Kun kaikki on päällä niin volttimittari näyttää akulta tuollaista 12 V eli ei lataa, mutta ei purakkaan...

Tosin ei tule ihan koko ajan kaikilla herkuilla ajettua, jo kahvalämppäreiden puolittaminen I asentoon, känny irti ja taskuun riittää nostamaan latauksen yli 13 V vaikka on lisäpitkät päällä (3 pitkää valoa)

Näin Wanha ruoska ja uskollinen sotanorsuni Kawa LTD -83  
buttrock.gif



muoks.
Suunnitelmassa myös laittaa sellainen ämpärin kokoinen etuvalo (lisäpitkät ja pleksi silloin lähtee) joka on napattu jostakin -80 luvun Scaniasta (lisävalo H4 polttimolla.)  
smile_org.gif
 
kunnon kuvat jäi tulematta tältä illalta, kun menin porukoille talovahdiksi ja läppäri unohtui kotiin.. otin nyt oikeanpuoleisen lähivalon pois käytöstä siksi aikaa kunnes saan leditakavalot, sitten ainakin pitäisi virran piisata.

500-foorumin softa on asennettu, vielä pitäisi aihealueet luoda ja moderaattorit värvätä. ja domain rekisteröidä, tottakai.
 
Back
Ylös